Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe/Syklus/: A-klasse (2014) eller Audi A3 (2014)?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en av bruktbilene i 2014 modell:

Dessverre (litt flaut) er jeg så til de grader forfengelig at viktigst er at bilen ser nyest ut utvendig(!)

Noen som vet hvilken av modellene som holder seg "nyest" i utseende av disse to modellene?

Hvor lenge varer disse før helt nytt utseende utvendig kommer?

(har nemlig ikke råd til nybil!)

blir svært takknemlig for innspill/svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hvor mye plass trenger du i kupeen? A-klasse er svært liten, A3 er mer romslig (men den er heller ikke stor).

Lenke til kommentar

Nå var det snakk om utseende. Jeg vil si at A-klassen ser klart tøffest ut av de to akkurat nå. MEN Audi er de desidert minst kreative i design i hele bilverdenen og dagens A3 ser ut som enhver Audi de siste 20 årene. Og den vil sikkert se ut som enhver Audi de neste 20 årene også - og dermed aldri se skikkelig gammel ut. Selv første generasjon A3 fra 1996 ser noenlunde fresh ut. Det er fordeler med alt. ;-D

A-klasse kom i 2011 og det er spionbilder av neste gen ute, antatt at den kommer 2018. Neste generasjon A3 er forventet i 2019.

Så i ca 2020 kommer en 2014 A-klasse til å se ut som 'forrige versjon' - mens en 2014 modell A3'en kommer til å se ut som en .... A3.

Endret av toffo
Lenke til kommentar

A-klasse kom i 2011 og det er spionbilder av neste gen ute, antatt at den kommer 2018. Neste generasjon A3 er forventet i 2019.

A-klasse kom sent i 2012 som 2013-modell etter hva jeg kan huske.

Den er basert på et konsept fra 2011, og A-klassen ble vist frem første gang i Geneve i 2012.

At den går mot slutten stemmer nok bra, men når det kommer en ny er det vanskelig å si for mye om.

Mercedes lanserte ny E-klasse i fjor, S-klasse har vel fått en facelift i 2017, C-klasse får trolig en facelift i 2018..

Jeg tipper vi får se en ny A og B-klasse først fra modellår 2020 (Kommer da trolig på markedet første halvår 2019)

Lenke til kommentar

KJØPT!

Kjøpte en Mercedes A-klasse gitt!

Mountain Grey metallic/160cdi (90hk)/Urban/Lyspakke/mm.

(Glad jeg ikke kjøpte A3, som noen sier over, de ser ut som for 20 år siden, skal jo være kjenner for å se forskjellene på gammel/nyere, og skal man dra damer må den se fet ut.

Myye mer kraft i motoren enn jeg ville drømt om, bitteliten turbo hjelper jo på.

Bruker nesten ikke´no diesel. Gått 71.000km.

Svart innvendig, med svart Artico hel-"skinn" (det stod "skinn" i annonsen, så viste det seg det ikke er helt ekte.. 

Ble forbannet og ville levere den tilbake, men viser seg Mercedes kaller dette for "skinn" på sinvalgmeny på nybil.

Så da å krangle på hva jeg trodde/hva bilforhandleren mente gidder jeg ikke. Uansett ser den mye nyere ut inni enn en med skinn ville gjort. Svært godt holdt og ser dønn ny ut inni. Største, nærmest eneste minuset er at kvinnen som har hatt bilen før meg har brukt isskrape med metall, så masse riper i bakvinuet. Eller fornøyd.

Veldig god å kjøre. Merkelig noen sier den er liten innvendig, all den tid det er god plass bak også, massevis av benplass. Dessuten fikk jeg rullestol til en kompis inn bak, måtte riktignok ta vekk gulvplaten ned til hjulbrønnen, men det går fint.

Takk for svar folkens! 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...