Gå til innhold

Hvorfor dukker ikke Ekstern Hardisk opp på Stasjonær, men Bærbar

Anbefalte innlegg

Hei

Min eksterne Toshiba hardisk vill ikke lenger dukke opp i Min Datamaskin på stasjonære pcen min men funker som bare det på min bærbare.

Du hører den vanlige lyden når man plugger inn noe, men ingen ting dukker opp.

Ja har mobiler og andre ting som jeg kobler til dataen på forskjellige usb innganger og allt det funker.

Kan det ha noe med at man har kødda med SCP Toolkit programmet som har med Dualshock 3 PS3 kontroller å gjøre ?

For de som kjenner til det så er programmet til for å lure pc til å tro at dualshock 3 kontrolleren er en Xbox 360 kontroller for å kunne bruke på pcen. 

Min Dualshock 3 funker på alle usb inngangene nå og kan brukes i spill, men jeg mistenker at usb portene har blitt kødda til på noen måte som gjør at ekstern hardisk ikke får kontakt.

Endret av Centy88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres veldig ut som driverproblemer eller windows feil, godt mulig hvis du installer drivere\programvare som kan gjøre operativsystemet tror den er konsoll eller noe annet.

Verstefall må du reinstallere operativsystemet, ville prøvd å fjerne programvaren først.

Lenke til kommentar

Åpne diskbehandling, her bør din eksterne Toshiba vises, men uten stasjonsbokstav. Høyreklikk disken uten bokstav og velg "endre stasjonsbokstav", legg til ønsket bokstav og trykk ok.

Noen formatering/reinstall av operativsystem er ikke nødvendig.

Lenke til kommentar

Høres veldig ut som driverproblemer eller windows feil, godt mulig hvis du installer drivere\programvare som kan gjøre operativsystemet tror den er konsoll eller noe annet.

Verstefall må du reinstallere operativsystemet, ville prøvd å fjerne programvaren først.

I alle dager, restarte Os ja, det blir ikke aktuelt. Vet ikke om det hjelper med å fjerne programvaren. Mente det var det jeg gjorde først for en stund siden da ps3 kontrollen ikke fungerte. Kan jo prøve, men tror dette er et windows driver problem. Men hardisken er det ingenting feil på. Den er ny og fin og funker på første forsøk på bærbare pc.

Lenke til kommentar

Hei Hårek jeg tok å avinstallerte Scp toolkit og avinstallerte hele hardisken under enhetsbenhandling og nå funker det :) Men

nå må jeg fikse min Dualshock 3 da, fordi nå tror ikke pcen lenger at jeg sitter på en microsoft xbox 360 controller..

Får google litt og se hva jeg kan gjøre for å wrappe/maskere over 360 controlleren. 

Endret av Centy88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...