Negar Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Hei jeg solgte en datamaskin for 1 dag siden. Men i dag vil den personen som kjøpte angre på det. Han sier at jeg oppga feil cpu (i7 istedenfor i5, som jeg beviste at jeg ikke gjorde) han sa også at jeg oppga feil ram når jeg ikke oppga ram i det hele tatt. Han sier også at den skrur seg av av seg selv noe som jeg vet at den ikke gjør fordi jeg brukte den for noen dager siden. Burde jeg gi pengene tilbake eller burde jeg si nei Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Antar dette er salg mellom privatpersoner, da har han ikke angrerett. Si nei, begrunn det med det du har sagt her, og si at han er velkommen til å søke hjelp hos forbrukerrådet hvis han likevel mener du tar feil. Lenke til kommentar
grenness Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Han angrer ikke, han reklamerer, slik jeg leser det du skriver. To helt forskjellige ting. Lenke til kommentar
Negar Skrevet 8. august 2017 Forfatter Del Skrevet 8. august 2017 Hørtes mer ut som unnskyldinger for å angre Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Ikke gjør noe. Bare si nei. Hørtes ut som en luring. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Si nei. Reglene for deres kjøpsforhold finner du i kjøpsloven, og dette gjelder reklamasjonsrett, ikke angrerett. Når du sier at du har på det rene hva du har oppgitt (og ikke oppgitt) burde ikke dette være noe problem for din del. Lenke til kommentar
Negar Skrevet 8. august 2017 Forfatter Del Skrevet 8. august 2017 *update Har spurt om dokumentering at den skrur seg av og ikke vil skru seg på Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Den dokumentasjonen vil ikke nødvendigvis ha så mye å si, da han i ettertid kan ha fikset på pc'n slik at den får en slik feil. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Det ville jeg ikke gjort. Han kan jo ødelegge den. Du har rett til å prøve å reparere den hvis den er i stykker, krev at han leverer den tilbake. Så sjekker du den for feil, og først etterpå kan det eventuelt bli aktuelt å gi tilbake penger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå