Gå til innhold

Dette er det nyeste bildet av iPhone 8


Anbefalte innlegg

 

 

Når blir det lansert? Iphone 8? Dato?

tidlig september om Apple følger tradisjonen.

 

Hva tror du prisen blir?

tipper prisenlappen blir satt på rundt 9000kr.

 

Så den kommer ut før 8 september?

 

tviler på at den er å få kjøpt i Norge innen da. fjordårets iPhone-flaggskip ble lansert rundt 10.09, også tar det gjerne et par uker før produktet blir tilgjengelig i norske butikker.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som om Apple ville gjøre noe ganske nytt, så de kommer med modell med all slags nye ting. Problemet er derimot at de selger ganske mange modeller, og det er ikke bare bare for Samsung (og gjerne og LG?) å bygge ut den kapasiteten som trengs for alle Apples mobiler. Dermed vil de lansere både den "gamle" typen og den nye. Tipper OLED versjonen lett kan bli solgt ut, slik som pianolakk iPhone, og det kan blir rimelig lange ventetider på den. Så hvis dette ryktet stemmer, ville jeg vært raskt med å forhåndsbestille OLED varianten.

 

Apple bruker ganske mye på cap ex faktisk. Som essensielt er å kjøpe maskiner for blant annet Foxconn for å kunne øke kapasiteten slik Apple trenger, da dette er ganske store investeringer for selv større selskaper. Uten det hadde de aldri fått til produksjonen som de har. Så det er et høyst reelt problem for Apple.

 

Det er derfor Samsung alltid kan komme med alle de nye kule teknologiske tingene, fordi det er de som lager dem og de kan planlegge for volumene de trenger. Og kineserne kan og for de putter dem på modeller som de uansett ikke selger så stor volum av. Men de fleste som klager over mangel på ny teknologi hos Apple vet ikke at de reelt har store problemer med å få det til selv om de vil, da det ikke er så lett for dem å bare kjøpe. Bare se på Samsung som tar millioner av Exynos og Snapdragons før noen andre får kjøpe, fordi de lager dem. De andre må stille seg pent i kø og vente på at Samsung har tilfredsstilt eget behov ved launch. Jeg var heller ikke klar over det før. Etter at jeg tenkte over det derimot gir valgene til Apple mer mening. 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...