Gå til innhold

Slackware Config


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg har et veldig enkelt spørsmål ang. slackware.

 

Kan noen være så snille og poste en eller flere linker for å sette opp slackware som en server med router og brannmurfunksjonalitet. Jeg prøvde å søke etter dette , men søkefunskjonen tryna 3 ganger og da gadd jeg ikke mer.

 

Og kan dere være så snille å bare svare på det jeg spør om, jeg gidder ikke lese 14++ replies med "Slackware suger, bruk Debian-FreeBSD-Mandrake osv."

 

Jeg har bestemt meg for å bruke Slackware så det er det jeg gjerne vil ha info om.

 

på forhånd en fantasillion takk!

 

PS: Dette skal installeres på en AMD K6-400 med 128 Mb RAM og 4 Gb disk. Skulle ikke være noe prob det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Jeg skal vokte meg vel for å si slackware suger, men om du skal sette opp en maskin som router med brannmur er vel kanskje smoothwall og liknende spesialdistroer mer egnet?

 

Hva slags server tenker du deg om du skal ha det i tillegg til router og brannmur?

 

Ellers kan jeg anbefale et søk i DC++ og liknende med slackware som søkeord. Da vil du garantert finne en del slackware pdf bøker og slikt. Slackware unleashed og slikt.

Lenke til kommentar

Mulig denne kan være til hjelp.

Her er noen flere:

http://www.networkcomputing.com/unixworld/.../013.part1.html

http://iantri.ath.cx/iantri/Setting_20up_2...ckware_20Server

Har ikke skjekket dem ut så jeg garanterer ikke for kvaliteten :)

 

Ellers så har du mer her.

 

Ellers så er vel ClarkConnect spesiallaget for oppgaven. Server, router og brannmur. Smoothwall har ingen serverfunksjonalitet. Men du lærer selvsagt mye mer av å gjøre det selv.

 

Planlegger også et liknende prosjekt over jul, så kom gjerne med erfaringer du gjør deg underveis. :)

 

Ellers så kan jeg anbefale dette slackware forumet.

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...