Gå til innhold

En ny verden åpner seg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for tips Gunnar!

Tror jeg kommer til å like makrofoto ja - har alltid hatt et øye for de små detaljer tror jeg.

Var en merkelig opplevelse de første gangene jeg tok makrobilder - en bitteliten bevegelse av kameraet og en STOR bevegelse i bildet. Av og til forsvant motivet helt - ja hele planten ble borte (har bare en liten gorillapod, så måtte ta de fleste bildene håndholdt). Var også litt av en øvelse å finne riktig blenderåpning, utrolig at et trinn kan gjøre at deler av en humble faller ut av fokus...

Jeg legger ut noen nye versjoner av andre bilder i samme sesjonen. Alltid supert med innspill! :)

mvh Frode

Lenke til kommentar

Enig med Fredrik at v3 er best. Jeg har også et gammelt Canon EF 100mm/2,8 uten IS og USM, men har fått best resultat med Nikon cropkamera og Sigma 150mm/2,8 uten stabilisering. Det sies at denne er bedre enn den nye med stabilsering uten at jeg har prøvd. Jeg fotograferer alltid uten stativ og har vært heldig enkelte ganger med godt resultat. Lykke til videre! Mvh Gunnar

Lenke til kommentar

Takk for det Gunnar - tror makro er det gøyeste hittil i min (korte) fotokarriere.

Er visst flere som foretrekker den eldre utgaven uten IS:

"Personally, I bought the 100mm f/2 USM for myself instead, because for general use, the 100/2 USM is smaller, lighter, feels better made, is twice as fast, sharper and costs only half as much"

Ken Rockwell

Han anbefaler også 180mm for seriøs makrofotografering. Nå er han vel ansett som noe kontroversiell i fotoverdenen...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...