kom_igjen Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Jeg ser at flere tolker dette med + og inkludert, på forskjellige måter. Lurer derfor på hvordan dere tolker dette: 1: Noen svarer på en salgsannonse. De sier de betaler 500 kroner + frakt 2: Noen svarer på en salgsannonse. De sier de betaler 500 kroner inkludert frakt 3: Noen svarer på en salgsannonse. De sier de betaler 500 kroner, frakt inkludert Hvordan tolker dere disse 3? Veldig spent nå, for her ser jeg forskjellige tolkninger. Merker det samme går igjen på mva, og omregistreringsavgift. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 nummer 1 betyr summen + frakt, altså mer enn 500. nummer 2 og 3 betyr 500 totalt uansett fraktkostnad. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 1: 500 kroner og så frakta i tillegg. 2: 500 kroner. Selger betaler frakt. 3: 500 kroner. Selger betaler frakt. Hvis man kan norsk over barneskolenivå bør dette være elementært. 7 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Hva pluss og hva inkludert betyr er da som nevnt over barneskolenivå. Er vel strengt tatt ikke så mye å fortolke, bare lese og forklare. Er forresten enig med de over så klart. 2 Lenke til kommentar
BALT3 Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Hvordan kan "inkludert frakt" og "frakt inkludert" tolkes ulikt? 7 Lenke til kommentar
kom_igjen Skrevet 8. august 2017 Forfatter Del Skrevet 8. august 2017 Hvordan kan "inkludert frakt" og "frakt inkludert" tolkes ulikt? Spør du meg så spør jeg deg. Blir fullstendig oppgitt når jeg får svar på salgsannonsene på FINN, som viser helt tydelig at dette er litt vanskelige for en del. Samme om det står inkludert/ekskludert eller +/- Lenke til kommentar
toth Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 nummer 1 betyr summen + frakt, altså mer enn 500. nummer 2 og 3 betyr 500 totalt uansett fraktkostnad. Dette. Og dette er jo strengt tatt selvsagt. "+" betyr "i tillegg", det vet alle som kan et språk hvor tegnet benyttes. "inkludert" betyr.. inkludert. Jeg ser ingen rom for feiltolking her. 1 Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 4: Noen svarer på en salgsannonse. De sier de betaler 500 kroner totalt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå