Presley Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Jeg har fra før av en Asus RT-AC87 router som fungerer fint, jeg elsker hvor enkelt det er å sette opp timeplaner osv med Asus sin programvare. Nå har jeg bestilt meg en Seagate Backup Plus Portable 4TB som jeg tenkte å koble til USB3.0 porten i fronten på denne routeren. Men jeg tenkte ikke på at en slik harddisk tar litt strøm, siden den ikke har ekstern strømforsyning. Ligger det noe i USB3.0 standarden som sier at en slik port vil kunne drive en slik ekstern harddisk, eller må jeg koble den enheten til en PC med en port med ekstern strømtilkobling? Jeg hadde håpet at jeg kunne koble den til routeren, tilegne bruker til de forskjellige brukerne og vips så kan vi alle kjøre våre små backuper rett på den disken. Ok tanke, eller er jeg teit nå..? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Hvis du er bekymret for at ruteren ikke gir strøm nok så kan du jo alltids koble en liten usb-hub med ekstern strømforsyning mellom ruteren og harddisken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå