Jimmyag Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Sørfold Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
h-a Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Flott natur her. Syntes det var for mye spor etter runder i bildebehandlingsprogram, og det var av den grunn ikke helt vellykket. Lenke til kommentar
h-a Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Hei, igjen. Hvis det er en eksponeringsverdi og ikke flere trenger du kanskje ikke sette eksponeringskompensasjon på -2 for å unngå utbrente skyer, og på blender får du trolig diffraksjonsuskarphet på F22. På disse penselverktøyene kan du sette de på mykere innstilling for å unngå de harde overgangene. Men her stopper det også opp for meg da det blir så avansert. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Super natur der regnbuen lurte seg med også. Vær gjerne uenig når jeg nevner at jeg ville tatt en ytterligere beskjæring oppe så det sterke blå oppe mot høyre forsvant. Ikke helt sikker, men tror det kanskje skaper litt mer dybde. Roar Lenke til kommentar
Jimmyag Skrevet 11. august 2017 Forfatter Del Skrevet 11. august 2017 Takk for kommentarer. Helge om det du sier om spor etter behandlingsprogram, det var rar for jeg har ikke behandlet bilde noe særlig, kan det være skygger fra skier? Lenke til kommentar
h-a Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Takk for kommentarer. Helge om det du sier om spor etter behandlingsprogram, det var rar for jeg har ikke behandlet bilde noe særlig, kan det være skygger fra skier? Hei, jeg forstod bare ikke disse exif helt, fordi hvis det er et standard motiv med sola i ryggen, og evaluerende lysmåling trenger du neppe undereksponere med to trinn, for å få det til å passe inn i histogrammet, men hvis det er flere eksponeringer er det vel helt ok. Ved å bruke minste blender mister du noe skarphet, men det er kanskje ikke det største problemet her. Det som er mest iøyefallende er partiet over trærne, og her blir det penere hvis du har mykere (og større?) pensel. Nå er skogen lys nederst og mørk oppe i toppen, og det ser litt rart ut. Så er det noen uforklarlige striper, så jeg lurte på om du hadde tatt det gjennom et ripet vindu. Men ellers er jo landskapet flott. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg