Erlend Tangeraas Lygre Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Lurer ofrene til å installere Chrome-vedlegg. Facebook-spam sprer seg med rekordfart Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Facebook er spam i seg selv. Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Facebook er spam i seg selv. Haha helt enig Lenke til kommentar
Minus Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Ja, i går oppdaget jeg til og med annonser i Messenger-appen til FB. Ønske meg en reklamefri platform tilsvarende FB med mulighet til å kommunisere med Messenger-brukere.. Tilbake til saken, får jeg tilsendt en link fra en venn uten noe mer info spør jeg alltid vedkommende hva dette er. Kanskje folk snart skal lære seg at man må være litt mer kritisk til ting nettet. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 (endret) -arbeidsledige husmødre: "Men det er jo en artig video må se alle de artige videoene så jeg kan si at jeg har sett den artige videoen når alle vennene mine spør om jeg har sett den der artige videoen!" jaja trykker nå bare Yes på alle sånne popups vet ikke hva de betyr uansett Endret 7. august 2017 av Bytex Lenke til kommentar
GitKenneth Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 (endret) Ja, i går oppdaget jeg til og med annonser i Messenger-appen til FB. Ønske meg en reklamefri platform tilsvarende FB med mulighet til å kommunisere med Messenger-brukere.. Tilbake til saken, får jeg tilsendt en link fra en venn uten noe mer info spør jeg alltid vedkommende hva dette er. Kanskje folk snart skal lære seg at man må være litt mer kritisk til ting nettet. Off topic: Folk lærer aldri. Det eksisterer meldingstjenester (med audio/video) som er 10x sikrere, 10x mer brukervennlige og ikke minst kjappere grunnet mindre/ingen bloat+reklame. Wire for å nevne en favoritt. Kryptert ende-til-ende med app til både Android, iOS, MacOS, Linux og Windows i tillegg til web app (offisielt støttet: chrome, ff, edge og opera). On topic: Synes ikke Google skal få all skylden her. Det faller ene og alene på inkompetanse hos brukerne når de godkjenner installasjon av chrome extensions de ikke aner hva gjør eller hvor kommer fra. Endret 7. august 2017 av GitKenneth Lenke til kommentar
Eplekatt Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Facebook er spam i seg selv. Ja men i dette tilfellet er det krise, det er spam facebook ikke tjener penger på! Lenke til kommentar
Minus Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 (endret) Ja, i går oppdaget jeg til og med annonser i Messenger-appen til FB. Ønske meg en reklamefri platform tilsvarende FB med mulighet til å kommunisere med Messenger-brukere.. Tilbake til saken, får jeg tilsendt en link fra en venn uten noe mer info spør jeg alltid vedkommende hva dette er. Kanskje folk snart skal lære seg at man må være litt mer kritisk til ting nettet. Off topic: Folk lærer aldri. Det eksisterer meldingstjenester (med audio/video) som er 10x sikrere, 10x mer brukervennlige og ikke minst kjappere grunnet mindre/ingen bloat+reklame. Wire for å nevne en favoritt. Kryptert ende-til-ende med app til både Android, iOS, MacOS, Linux og Windows i tillegg til web app (offisielt støttet: chrome, ff, edge og opera). Men denne er vel avhenging av at begge parter har denne installert? Skal sjekke den ut etterhvert. Hva annet anbefaler du? Edit: tester messenger lite, den virker å være reklamefri. Endret 8. august 2017 av Minus Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Også veldig irriterende om dagen med et TONN vink fra alle mine venner om at jeg bør oppgradere til siste versjon av "Messenger" som jeg har fått de siste dagene. Har egentlig Facebook lov å sende disse med vennene mine som avsender? En annen ting er at jeg HAR siste versjon av Messenger, Lite riktignok. Lenke til kommentar
Roald Bentzen Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Jeg har i det siste par månedene blitt beskylt for å poste spam på FB. For litt siden ble kontoen blokkert (for 24 timer som varer i mange døgn) - Jeg har aldri postet spam, men det går jo ikke an å snakke med FB - En får bare "Datasvar"! - Årsaken til denne spam-deteksjon ser ut til å være Twitter-meldiger som lenkes ut på FB. Svært mange av de er sletter m/påstand om spam. Twitter har ikke rapportert noe som helst. - Jeg bytter derfor til Twitter - Hørte du det Zuckerberg? - Jeg annonserer en del på FB, men den budsjettpost vil nå Twitter få. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Hørte du det Zuckerberg? Post det på FB så kanskje han gjør det Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Helt sikker på at Mark Zuckerberg leser hardware.no Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Ikke klag på FB. Det er ingen andre steder du får kjøpt iPhone X til 22 kroner. Jeg venter forresten på spesialtilbud på ei antenne til 400 kroner, som tar inn 1800 kanaler i full HD. Lenke til kommentar
skycharizards Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Jeg har i det siste par månedene blitt beskylt for å poste spam på FB. For litt siden ble kontoen blokkert (for 24 timer som varer i mange døgn) - Jeg har aldri postet spam, men det går jo ikke an å snakke med FB - En får bare "Datasvar"! - Årsaken til denne spam-deteksjon ser ut til å være Twitter-meldiger som lenkes ut på FB. Svært mange av de er sletter m/påstand om spam. Twitter har ikke rapportert noe som helst. - Jeg bytter derfor til Twitter - Hørte du det Zuckerberg? - Jeg annonserer en del på FB, men den budsjettpost vil nå Twitter få. Facebook overlever nok likevel. Kjapt søk på ditt fulle navn via Google gjør at jeg er enig i din antagelse - du er ikke utestengt på grunn av spam. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Ja, i går oppdaget jeg til og med annonser i Messenger-appen til FB. Ønske meg en reklamefri platform tilsvarende FB med mulighet til å kommunisere med Messenger-brukere.. Tilbake til saken, får jeg tilsendt en link fra en venn uten noe mer info spør jeg alltid vedkommende hva dette er. Kanskje folk snart skal lære seg at man må være litt mer kritisk til ting nettet. Off topic: Folk lærer aldri. Det eksisterer meldingstjenester (med audio/video) som er 10x sikrere, 10x mer brukervennlige og ikke minst kjappere grunnet mindre/ingen bloat+reklame. Wire for å nevne en favoritt. Kryptert ende-til-ende med app til både Android, iOS, MacOS, Linux og Windows i tillegg til web app (offisielt støttet: chrome, ff, edge og opera). Men denne er vel avhenging av at begge parter har denne installert? Skal sjekke den ut etterhvert. Hva annet anbefaler du? Edit: tester messenger lite, den virker å være reklamefri. Ja. Problemet med å kutte ut Messenger er at "alle" brukar den og du får ikkje overtalt alle du vil kommunisere med til å skifte til noko anna. Då må du enten leve med to meldingstenester eller droppe kontakt med veldig mange. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå