Redaksjonen. Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Står ferdig neste sommer.Norsk bru blir kinesisk stålindustris inngangsbillett til Europa Lenke til kommentar
XIFXEGLO Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Håper det gjøres mye PMI. Og at materialsertifikater sjekkes for forfalskninger. 5 Lenke til kommentar
Paul Birgensen Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Høy risiko ved å kjøpe kinesisk stål. De fleste som har prøvd dette før har gitt opp... Forfalskede/manglende materialsertifikater ++++. Bare trøbbel... 3 Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Da jeg jobbet i oljerelatert næring var stål fra Kina forbudt i alle kritiske applikasjoner. Det var ikke noe vi fant på selv, det stod i spesifikasjonene til alle store oljeselskap. Så jeg hiver meg på de to over: Her er det bare å kaste all medfølgende dokumentasjon og gjøre PMI og strekktester på egen lab. 3 Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Håper de har budsjettert for XRF-scannere med ekstra batterier, ja. Tror jeg heller ville kjørt rundt fjorden enn over den broa der når jeg vet hva slags... slingringsmonn kineserene opererer med når det gjelder materialkvalitet. 3 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Håper de har budsjettert for XRF-scannere med ekstra batterier, ja. Tror jeg heller ville kjørt rundt fjorden enn over den broa der når jeg vet hva slags... slingringsmonn kineserene opererer med når det gjelder materialkvalitet. Kinesere har holdt på med vei og bruprosjekter både i Kina og på det afrikanske kontinentet i størrelse og over tid som gjør at dette prosjektet nok går greiere enn f.eks. Hanevoldtunnelen eller broa på samme veistrekket som vi utførte så "kvalitetsikret". Lenke til kommentar
JKUKL85W Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Godt vi fikk gitt Kina enda en sjanse til å øke sin kompetanse på bekostning av Europa og oss selv. Synes de har hatt litt lite av markedene generelt i det siste. Kanskje fordi de har betalt sine ansatte alt for mye og har sluttet med kryssubsidiering? 1 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Høy risiko ved å kjøpe kinesisk stål. De fleste som har prøvd dette før har gitt opp... Forfalskede/manglende materialsertifikater ++++. Bare trøbbel... Hva er vel kvalitet, sikkerhet og leveringstid, så lenge de er billigst... (sarkasme) 1 Lenke til kommentar
1SNGGEPG Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Etter 20 år må vel hele stålkassen byttes ut. 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 Mye av den utdaterte frykten for kinesisk stål og andre varer og råvarer stammer fra en annen tidsæra. Det er forskjell på kinesiske produkter fra ti å siden og i dag. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå