Gå til innhold

Norsk bru blir kinesisk stålindustris inngangsbillett til Europa


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg jobbet i oljerelatert næring var stål fra Kina forbudt i alle kritiske applikasjoner. Det var ikke noe vi fant på selv, det stod i spesifikasjonene til alle store oljeselskap. Så jeg hiver meg på de to over: Her er det bare å kaste all medfølgende dokumentasjon og gjøre PMI og strekktester på egen lab.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Håper de har budsjettert for XRF-scannere med ekstra batterier, ja. Tror jeg heller ville kjørt rundt fjorden enn over den broa der når jeg vet hva slags... slingringsmonn kineserene opererer med når det gjelder materialkvalitet.

Kinesere har holdt på med vei og bruprosjekter både i Kina og på det afrikanske kontinentet i størrelse og over tid som gjør at dette prosjektet nok går greiere enn f.eks.  Hanevoldtunnelen eller broa på samme veistrekket som vi utførte så "kvalitetsikret".

Lenke til kommentar

Godt vi fikk gitt Kina enda en sjanse til å øke sin kompetanse på bekostning av Europa og oss selv.

Synes de har hatt litt lite av markedene generelt i det siste. Kanskje fordi de har betalt sine ansatte alt for mye og har sluttet med kryssubsidiering?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...