Gå til innhold

Forsterker til Klipsch R-28F

Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp kjøpt meg et par Klipsch R-28F høytalere og er på utkikk etter en surround forsterker til disse.

Er det noen som har noen tips? Har hørt at Yamaha passer best med Klipsch..

Gjerne så billig som mulig, men må også fungere bra. Kan også kjøpe brukt dersom det er nødvendig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så billig som mulig pleier vanligvis ikke være en god strategi. 

Jeg ville gått for en receiver som klarer levere opp mot 150W på 8 ohm i 2 kanaler. 

Så er det jo spørsmål om du "må ha" atmos og dts:x. Uansett, Yamaha fungerer sikkert fint. Denon er et annet alternativ; Pioneer, Sony, Onkyo og Marantz fungerer sikkert også helt fint.

Jeg holder en knapp på Marantz; men har egentlig bare erfaring med deres surround prosessorer (uten forsterker) i øvre prisklasse. Men har en sterk mistanke om at de alle fungerer helt fint.

Edit:

Jeg anbefaler å gå for en receiver som koster litt mer enn du i utgangspunktet tenkte. Kjøper du det billigste vil du sannsynligvis oppgradere innen kort tid - og kjøpe flere receivere på kort tid blir fort veldig dyrt. Push strikken litt økonomisk og du vil kunne beholde den i lang tid. Er du i tvil om hvilken så kan du selvsagt kjøpe online og bruke angreretten.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Først ville jeg vurdert om surround egentlig er løsningen. Kanskje du ville kommet frem til at bedre kvalitet  i to kanaler er bedre enn halvdårlig i 7 eller 9....

Om du likevel ender opp med at surround er ønsket, ville jeg sett etter Marantz og Yamaha til Klipchene dine. Ikke Pioneer, særlig om du lar automatikken sette opp lyden. Sannsynligvis ikke Sony heller. De to førstnevnte har en varmere signatur og passer best til Klipsch av surround-sakene. Onkyo har tilsvarende lyd på tokanals, usikker på surroundforsterkerne deres.

Høyttalerne drives latterlig lett, med 98db følsomhet. Så du kan spille høyt med 2x30W. Men jo mer kraft, jo bedre kontroll i alle situasjoner og musikkstykker.

På brukten får du surroundforsterkere kastet etter deg, så du kan spare mye og samtidig gå opp flere klasser i forhold til nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...