Npvk_X Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Problem: Hovedkortet mitt "acer m19a" har en lit pussig strøm tilkobbling. 1 AT tilkobbling og "en halv"(6x2pin) atx dette er jo et server hk og det er brukt slike redundant hotswap psu på dette hk-et, en slik psu har ikke jeg,(og er ganske dyrt) så jeg lurer på om det vil kunne være mulig å bygge om en standard atx psu?? noen som hvet noe?? HJELP!! Lenke til kommentar
muffe Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Har googlet litt for deg og det er ikke mye info en kan finne om det kortet. Det eneste jeg kan si deg er at det hverken er AT eller ATX. Hvis du bare kunne skaffe pinouten på kontaktene hadde det ikke vært noe problem å moddet et vanlig power. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Er det dette hovedkortet du har? Isåfall er det denne PSU'en som hører til, skal lete litt mere og se om jeg finner specs til den Her har du en pdf for hovedkortet, skumleste over men finner ikke noe om pinout der. Skal se om jeg finner noe mere etterhvert... Var vanskeligere enn jeg trodde dette, fant jo manualen til 386serveren på bygget fortere Foreslår at du kontakter dem selv: Kontaktinformasjon Acer Computer Norway A/S Skysstasjon 5, 1383 Asker Postboks 75, 1371 Asker Tlf.: 66 76 10 70 Faks: 66 90 10 31 Web-adresse: www.acer.no For spørsmål av teknisk art, send e-post til: [email protected] Eller ring vår support tlf: 800 84 880 Endret 8. desember 2003 av xthal Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Takker for hjelpa... Har laget 300w at/atx psu nå. Den funker fint den. Men jeg får ikke liv i hk-et, viftene surrer og går, ikke noe pip for funnet tastatur eller liv i skjerm. hmm Synes den manualn ikke var særlig god.. stod lite fornufti der.. skal vere en redundant hot swap psu. men jeg finner lite specs på slike.. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Sikker på at du har kobla rett da, trenger jo ikke være standard plugger bare fordi de ser ut som det.. Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 AT/ATX forsyninga ble rett ja. (testet på gammelt hk) men karnsje det ikke er standard på dual hket. det ville isåfall være litt rart. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 AT/ATX forsyninga ble rett ja. (testet på gammelt hk)men karnsje det ikke er standard på dual hket. det ville isåfall være litt rart. Hadde ikke forundret meg i 5 sekunder engang om de har veket fra standarden så det synger etter Veldig standard at de gjør det Ser ikke så standard ut synes jeg da... Lenke til kommentar
Tanguero Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 er det EPS strømforsyning du mener? Lenke til kommentar
xthal Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 er det EPS strømforsyning du mener? Nei, det er nok ikke EPS, det er noe som Fujitsy-siemens/acer/desomlagakortet har funnet på da de sikla i tastaturet sitt Lenke til kommentar
xthal Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Fant forresten en del maskiner som ble laga med dette hovedkortet: Acer Altos 1100 Pro Station 5000 Fujitsu GRANPOWER5000 model280 HITATCHI FLORA 450 WS3 FLORA 430 WH7 FLORA 430 WH6 FLORA 430 WH5 FLORA 430 WH4 FLORA 410 WM7 FLORA 410 WM6 FLORA 410 WM5 FLORA 410 WM4 Håper det hjelper litt. Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 takker igjen.. flere maskiner den acer pcn hadde en eller annen hot swap psu lete mere nå. Ny giv.. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Fant noe rart no, over CPU#1 er det noe som i manualen refereres til som "280W SPP Control Connector" Kansje den har noe å si når du skal få liv i kortet Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Har sett den, men hva er vel SPP. Stå jo ingen ting om det. har tatt kontakt med han jeg kjøpt det hos. prøve å få bilder av den orginale psu, evt låne den å teste. begynner å bli litt irritert.. Lenke til kommentar
xthal Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Har sett den, men hva er vel SPP. Stå jo ingen ting om det. har tatt kontakt med han jeg kjøpt det hos. prøve å få bilder av den orginale psu, evt låne den å teste.begynner å bli litt irritert.. Tror nok det er best du får tak i den originale PSU'en ja, mål utgangsspenninger på den mens du er i gang også, så vet du i det minste hva det er du har med å gjøre! Når det kommer til SPP så tror jeg ikke dette er rett valg Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Får takke alle for hjelp. Dropper alle planer om modding, får kjøpe orginal psu`n for 250 inkl porto. Fikk et bilde av kontaktene, AT kontaktene så stanard ut, men den "halve" ATX pluggen så ganske pussig ut, mange grønne ledninger.. Har foresten også sendt mail til acer @ norge. Men det er vel ikke noe problem lenger. nå gjennstår bare ventetid, vente på posten er kjedelig. vi nermer oss jul og da går ting sakte Takk for hjelpa Lenke til kommentar
xthal Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Daså, bare 250 Håper bare ikke du ødela noe når du mekka egen PSU da, si ifra hvordan det gikk da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå