anaconda Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Hei Skal snart reise til Spania og blir å ta med ipad. Fra sist gang jeg var i utlandet, husker jeg at flere av disse nettjenestene ikke fungere. Da hadde jeg lastet ned noen filmer og tv-serier i Viaplay, som jeg fikk sett. Vil dette fungerer med netflix, at jeg kan leste ned filmer/tv-serier og se i utlandet. Det er jo en 4 timers lang flyreise, så greit med litt underholdning. Er det noen andre nettjenester som jeg ikke kan bruke i utlandet? Youtube for eks? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Netflix vil fungere i Spania, men du vil få det spanske innholdet (altså at du vil ha tilgang til serier som Netflix kan vise i Spania). Hvordan det vil være hvis du laster ned noe her i Norge som egentlig ikke er tilgjengelig i Spania vet jeg ikke.Det ser ikke ut som viaplay vil virke. Youtube vil virke. NRK har veldig lite de kan vise i utlandet, så der vil mesteparten være utilgjengelig.Det største spørsmålet er vel egentlig om hotellet ditt har godt nok nett til å streame. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 7. august 2017 Forfatter Del Skrevet 7. august 2017 Men kan jeg laste ned serier/filmer til nettbrettet og se på flyet? Jeg er inne på Netflix nå, men finner ikke noen valg for å laste ned. Så litt på Itunes, men blir ganske dyrt å kjøpe der. Skulle gjerne hatt noe og sett på under flyreisen. Lenke til kommentar
fleskesvor Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Det er ikke alt på Netflix man kan laste ned (har sikkert med rettigheter å gjøre), men det går an å filtrere på nedlastbart innhold. Et aber med løsningen jeg opplevde i sommer er at man med noen få dagers mellom må koble seg til Internett for å kunne se innhold man har lastet, men det krever dog ikke noen ny nedlasting. Om dette vil føre til problemer om man oppholder seg i et annet land vet jeg ikke, da jeg kun ferierte i Norge. Lenke til kommentar
anaconda Skrevet 9. august 2017 Forfatter Del Skrevet 9. august 2017 Hei, fikk lastet ned noen serier til ipaden, for å se på fly. Lastet ned flere episoder av forskjellige serier mandag kveld. Jeg satt nettbrettet i fllight modus for å teste, og det funket bra. Tirsdag på flyet tenkte jeg å se på det jeg hadde lastet ned. Da var alt borte...! Det var som ingenting var nedlastet. Her i Spania har jeg tilgang til de seriene på netflix og kan sikkert laste de ned på nytt. Men nettet er litt tregt. Men hvis det forsvinner igjen er det ikke noe vits. Noen som har vært borti lignende? Hvis det er noe tidsbegrensning på downloads bør jo det oppkyses om. Og siden jeg lastet det ned mandags kveld, og satt på flyet kl 16 hadde det ikke gått så lang tid. Noen på et annet forum nevnte noe om 48 timer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå