magiga Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 – Fremtidens betaling går av seg selv.Snart kan du kjøre inn og ut av parkeringshus uten å tenke på betalingen Lenke til kommentar
Populært innlegg Podds84 Skrevet 6. august 2017 Populært innlegg Del Skrevet 6. august 2017 Har easypark utvikla teknologien i sommar som har vore i bruk i Bergen sentrum sine største parkeringsanlegg med "Sesam"-appen i fleire år ? 14 Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Om jeg ikke har misforstått hvordan det her fungerer, så har det vært på plass i Aksla Parkeringshus og Storsenteret i Ålesund i ganske lang tid nå. Hva er det egentlig som er nytt og revolusjonerende i denne løsningen? 7 Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Ser vi en mulighet for automatiske innkrevningsstasjoner for de som kjører på rødt lys, innkjøring forbudt, mobilprat og generelt det meste man ikke skal gjøre i trafikken ☺️. Mulighetene er store for et bra system. Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Hmm, Har easypark utvikla teknologien i sommar som har vore i bruk i Bergen sentrum sine største parkeringsanlegg med "Sesam"-appen i fleire år ? Ser sånn ut ja. Vet ikkje hva vi i Bergen har gjort med sesam, men eg har ikkje tenkt på parkeringen eg eventuelt har i Bergen sentrum på en god stund. Inn/ut, og resten ordner seg selv 2 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Venter i spenning på at EasyPark skal utvikle en tjeneste som viser hvor mange ledige parkeringsplasser som finnes på diverse parkeringshus! 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Dette har eg hatt i en del år allerede Bruker vizum.no i bilen og fungerer veldig bra der hvor dette er installert. Lenke til kommentar
FB.169825883 Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Vizum bruker vel en brikke montert i bilen? Lenke til kommentar
asshole Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Hvorfor krever det enorm investering for å bruke autopass? Det et jo bare antenne, enkel hardware og enda enklere software med råkost på maks 100kr. ANPR derimot krever kamera(er), kraftiger hardware for bildegjenkjenning og svindyre lisenser, mao råkost minst 10x mer. Lenke til kommentar
TorsteinP Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Ikke noe nytt dette. OnePark har hatt gjenkjenning av bilskilt med automatisk betaling i flere år nå. 1 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 (endret) Er vel vanskelig å utvikle eksisterende teknologi?Enten har de kopiert eller så har de lisensiert.' Som enkelte har poengtert, dette har vi hatt i Bergen i mange år. Endret 7. august 2017 av AllFather 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Samme som vianor bruker på helganes tenker jeg, liker det dog svært lite da en får faktrua med like høyt gebyr som parkeringskostnadden. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Gratulerer EasyPark! Dere er bare 2.5 år etter løsningen i Bergen; sesam-sesam. Slik fungerer det i Bergen der Sesam er implementert: - Kjør inn på parkeringsplass (ingen bom, du trenger ikke stoppe/vente!) - Parker der du føler for det - Kjør ut av parkeringsplass (ingen bom, du trenger ikke stoppe/vente!) That's it. Ikke krav til at du er medlem. Ikke måtte vente på 'grønt lys'. Ikke behov for bompengebrikke. Ikke noe tull. Men bilnummeret ditt blir fotografert ved inn- og utkjøring. Det holder lenge som identifikator. De som har registrert seg i Sesam Sesam: belastes automagisk over kredittkort. Logg/historikk over parkering finner også, om man logger seg inn på 'min side'. De som ikke har registrert seg, har to valg: betale på automat eller web innen 24 timer, eller få faktura i posten en gang i måneden (tror jeg det var). http://www.sesamparkering.no Lenke til kommentar
trikola Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Hvorfor krever det enorm investering for å bruke autopass? Det et jo bare antenne, enkel hardware og enda enklere software med råkost på maks 100kr. ANPR derimot krever kamera(er), kraftiger hardware for bildegjenkjenning og svindyre lisenser, mao råkost minst 10x mer. Autopass bruker kamera I TILLEGG. Med bildegjenkjenning. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Vizum bruker vel en brikke montert i bilen? Godt poeng. Det tenkte eg ikke på i farten. Eg har ei lita RFID brikke montert i frontruta. Lenke til kommentar
JonasPB Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Om jeg ikke har misforstått hvordan det her fungerer, så har det vært på plass i Aksla Parkeringshus og Storsenteret i Ålesund i ganske lang tid nå. Hva er det egentlig som er nytt og revolusjonerende i denne løsningen? Det nye og revolusjonerende er vel at det er på vei inn i Oslo etter hva jeg forstår ? systemet i Aksla fungerer ihvertfall smertefritt Lenke til kommentar
Eplekatt Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Tracking hele veien samt ett sugerør ned i lommeboka... med betalingsgaranti der man ikke vet nøyaktig hvor lenge vi sto og eller hvor mye de tok betalt Lenke til kommentar
Joacim Flesjø Grønberg Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 Dette er intet nytt bortsett fra at de nå har implementert støtte mot sin applikasjon. Tilsvarende løsninger har vært benyttet i Norge i minst 5år. Swarco Norge AS leverer flere tilsvarende systemer til aktører som Q-Park, Time Park m.fler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå