Gå til innhold

Snart kan du kjøre inn og ut av parkeringshus uten å tenke på betalingen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om jeg ikke har misforstått hvordan det her fungerer, så har det vært på plass i Aksla Parkeringshus og Storsenteret i Ålesund i ganske lang tid nå.

Hva er det egentlig som er nytt og revolusjonerende i denne løsningen?

• Liker 7
Lenke til kommentar

Hmm,

Har easypark utvikla teknologien i sommar som har vore i bruk i Bergen sentrum sine største parkeringsanlegg med "Sesam"-appen i fleire år ?

Ser sånn ut ja. Vet ikkje hva vi i Bergen har gjort med sesam, men eg har ikkje tenkt på parkeringen eg eventuelt har i Bergen sentrum på en god stund.

Inn/ut, og resten ordner seg selv

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor krever det enorm investering for å bruke autopass? Det et jo bare antenne, enkel hardware og enda enklere software med råkost på maks 100kr. ANPR derimot krever kamera(er), kraftiger hardware for bildegjenkjenning og svindyre lisenser, mao råkost minst 10x mer.

Lenke til kommentar

Gratulerer EasyPark! Dere er bare 2.5 år etter løsningen i Bergen; sesam-sesam.

Slik fungerer det i Bergen der Sesam er implementert:

- Kjør inn på parkeringsplass (ingen bom, du trenger ikke stoppe/vente!)

- Parker der du føler for det

- Kjør ut av parkeringsplass (ingen bom, du trenger ikke stoppe/vente!)

That's it. Ikke krav til at du er medlem. Ikke måtte vente på 'grønt lys'. Ikke behov for bompengebrikke. Ikke noe tull. Men bilnummeret ditt blir fotografert ved inn- og utkjøring. Det holder lenge som identifikator.

De som har registrert seg i Sesam Sesam: belastes automagisk over kredittkort. Logg/historikk over parkering finner også, om man logger seg inn på 'min side'.

De som ikke har registrert seg, har to valg: betale på automat eller web innen 24 timer, eller få faktura i posten en gang i måneden (tror jeg det var).

http://www.sesamparkering.no

Lenke til kommentar

Hvorfor krever det enorm investering for å bruke autopass? Det et jo bare antenne, enkel hardware og enda enklere software med råkost på maks 100kr. ANPR derimot krever kamera(er), kraftiger hardware for bildegjenkjenning og svindyre lisenser, mao råkost minst 10x mer.

Autopass bruker kamera I TILLEGG. Med bildegjenkjenning.

Lenke til kommentar

Om jeg ikke har misforstått hvordan det her fungerer, så har det vært på plass i Aksla Parkeringshus og Storsenteret i Ålesund i ganske lang tid nå.

Hva er det egentlig som er nytt og revolusjonerende i denne løsningen?

Det nye og revolusjonerende er vel at det er på vei inn i Oslo etter hva jeg forstår ? systemet i Aksla fungerer ihvertfall smertefritt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...