Tjohei Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Noen som har prøvd Terratec Cinergy 200 USB? Koster ca. 1350,- Lenke til kommentar
mandela Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) har ikke kommet til norge ennå (blitt utsatt), har heller ikke sett noen reviews. Aopen har kommet med en usb2 tvboks som ser veldig lovende ut. Den vil bli testet her på hw.no ganske snart tror jeg. http://hardware.no/art.php?artikkelid=4121 Endret 18. desember 2003 av heraldo Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 18. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2003 Er eier av Leadtek Winfast XP2000, men kan desverre ikke si meg fornøyd. Kortet virker veldig følsomt for støy (uten at jeg har sammenlignet med andre, untatt vanlig TV apparat). Jeg har kontinuerlig flimmer over alle TV kanaler, men det kan sikkert ha noe med kvaliteten/styrken på signalet TV-tuneren tar inn fra veggkontakt.Lyd kvaliteten lider samme sjebne som bilde Hadde kortet virket 100% så ville jeg varmt anbefale det. Veldig bra fjernkontroll, bra opptaks kvalitet sålenge kilden er bra. Kan brukes som signalkilde for webcam. Og til prisen av 400 kr ,på vaagenconsulting så, får man mye for pengene Feyd Det var jo ikke så dyrt.. Har du Deluxe PCI eller Expert PCI? Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) har ikke kommet til norge ennå (blitt utsatt), har heller ikke sett noen reviews. Filler'n! (Hva gjør man vel ikke for å slippe autosensuren... ) Vel, takker for info'en. Da får den vente... Endret 19. desember 2003 av Tjohei Lenke til kommentar
Feyd Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Er eier av Leadtek Winfast XP2000, men kan desverre ikke si meg fornøyd. Kortet virker veldig følsomt for støy (uten at jeg har sammenlignet med andre, untatt vanlig TV apparat). Jeg har kontinuerlig flimmer over alle TV kanaler, men det kan sikkert ha noe med kvaliteten/styrken på signalet TV-tuneren tar inn fra veggkontakt.Lyd kvaliteten lider samme sjebne som bilde Hadde kortet virket 100% så ville jeg varmt anbefale det. Veldig bra fjernkontroll, bra opptaks kvalitet sålenge kilden er bra. Kan brukes som signalkilde for webcam. Og til prisen av 400 kr ,på vaagenconsulting så, får man mye for pengene Feyd Det var jo ikke så dyrt.. Har du Deluxe PCI eller Expert PCI? Deluxe Men som sagt, det krever en del av innsignalet Feyd Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2003 Får se.. Tror jeg venter til etter jul tror jeg.. Eller ønsker meg den til bursdagen min.. Men håper egentlig på å få et kamera da Siden mitt ble ødelagt litt etter sommeren Klarer nesten ikke å vente til jul! Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 Hvilket kort er det på vaagenconsulting ? Det gamle winfast kortet eller det nye? Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 hvis du ikke komprimere filmen idet hele tatt, blir det like bra som tv og dvd faktisk! men dette er ikke og anbefale en film på 5sekunder kan da lett da over 100mb! jeg vet ikke så mye og komprimering, skulle gjerne vist litt mer om det jeg også, får ikke komprimeringa helt til, enten så blir det dårlig kvalitet eller så hakker det. mulig det går ann og få tak i et bra komprimerings program tro?noen som vet noe om det? VirtualDub er tingen Lenke til kommentar
unwill Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Hei, Jeg eier en Leadtek Winfast XP Expert Edition, Tok opp Beat for beat, og filen ble 3 GB. Men kvaliteten var ok. Jeg kan skru opp kvaliteten litt til, men da kan jeg ikke tenke meg hvor stor filen blir. Det eneste irriterende med kortet er at når jeg switcher kan det komme en høy SNØSTORM lyd, fordi kortet fin-tuner etter at du har kommet til kanalen. Støyet kan vare opptil 10 sekunder, og det er irriterende. Men skal jeg bare switche fra NRK til TV2 og sånt så merker jeg ingenting. Det kan også sies at den spiser litt CPU også, ikke mye, men mere enn nødvendig. En ting som er kult er at den har en funksjon som heter time-shift, der den kan "liksom" ta opp og spille samtidig som den tar opp, slik at du kan gå på do når du vil og etterpå spole over reklamen uten å miste noen ting. hmm... er det noe mer å si om den... jo, den har sånn brenne filmene rett på DVD sak i mpeg2 format, jeg har ikke testet det ut enda siden jeg ikke har dvd brenner. Kjøpte kortet for 800 kr fra Elkjøp i Leangen Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Er stor forskjell på Deluxe utgaven og Expert utgaven. Har selv expert utgaven, og kan ikke si at jeg opplever noen som helst form for støy ved skifte av kanaler. Timeshift er kjempe bra, men kan gjøres via software dersom ikke kortet støtter denne funksjonen. De filene jeg tar opp gjør jeg i divx format, blir mer enn god nok kvalitet da, og filene blir langt mindre. Laster bare ned en plugin sak og en får støtte for flere opptakts format enn hva som kommer som standar. Er greit med radio delen også synes jeg:) unwill: Rart at du måtte betale 250 kr mer for samme kort i samme butikk kjede. Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 Hvor stor cpu har dere? Hvor mye % ligger den på når dere tar opp? Har bare 1.6 jeg. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 unwill: Rart at du måtte betale 250 kr mer for samme kort i samme butikk kjede. Vel, de ville først ha over 1200 kr for det (Butikken på Tiller), dro ned til Leangen, og de sa at de måtte høre først og skulle ringte meg opp igjen. Selgeren sa 800 kr, men at jeg måtte forhåndsbetale. Jeg dro ned dagen etter, bestilte, og de sa jeg skulle betale da jeg hentet det. Da den kom sa de 1000 kr, men jeg sa at vi ble enige om 800, og uten protest og veldig fort var det helt greit med 800. Vel... det er Elkjøp! Produkter som de ikke har i de vanlige har de egentlig ingen pris for, og de kan kreve hva de vil ha uvitende kunder. Syns 800 var en ok pris så jeg takket ja. Sjekket prisguiden og da var den billigste hos mamoz til ca 850 kr. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Hvor stor cpu har dere? Hvor mye % ligger den på når dere tar opp? Har bare 1.6 jeg. Størrelsen på CPUen er vel et noen kvadrat centimeter Men klokka kjøres på ca 2 Ghz (AMD Barton) Tviler på problemer om det er det eneste du gjør er tv-titting, problemet er når du holder på flere ting samtidig. Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) Hvor stor cpu har dere? Hvor mye % ligger den på når dere tar opp? Har bare 1.6 jeg. Størrelsen på CPUen er vel et noen kvadrat centimeter Men klokka kjøres på ca 2 Ghz (AMD Barton) Tviler på problemer om det er det eneste du gjør er tv-titting, problemet er når du holder på flere ting samtidig. Har en pentium 4 1,6 ghz jeg.. Tror du den kommer til å slite veldig mye? Men hvor mye ligger den på når du tar opp fra tv'en? Skal ikke bruke den til å se på tv. Det har jeg jo tv'en til Endret 7. september 2004 av Christer1 Lenke til kommentar
Fraction Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) Er på utkikk ettert et TV-kort selv. Flytter inn i leiligheten min (gjeldsslave) i dag på lille juleaften og har fan ikke tv eller internett Men jeg er ute etter å se på TV ikke ta opp programmer. Endret 23. desember 2003 av Fraction Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå