Christer1 Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) Hei. Tenkte jeg skulle kjøpe meg et tv-kort snart. Har sett på disse: Winfast TV 2000 XP Expert edition.Noen som har denne? Terratec Cinergy 400 også. Noen som vet hvordan bilde kvaliteten blir på disse? Kom gjerne med anbefalinger og forslag til andre produkter. Takker på forhånd Edit: Noen som vet hvor mange bilder de tar i sekundet? Endret 7. desember 2003 av Christer1 Lenke til kommentar
Krø||e Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 (endret) Jeg skal kjøpe det Winfast TV 2000 XP Expert edition, bildekvaliteten skal visst være veldig bra, det samme på opptakene. Det har fått mye ros i de testene jeg har lest: her....vet du hvor du får kjøpt det? Endret 7. desember 2003 av Krø||e Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Har Terratec Cinergy 600. Litt dårleg programvare. Og litt problem med at minnebandbreidda på systemet mitt er for dårleg. Elles er det eit godt kort. Fungerar kjempegodt i linux(Suse 9.0), tykkjer det er betre software der. Men i linux fungerar ikkje fjernkontrollen(har ikkje gjort store forsøk heller, men det verkar ikkje "ut av boksen"). Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 Jeg skal kjøpe det Winfast TV 2000 XP Expert edition, bildekvaliteten skal visst være veldig bra, det samme på opptakene. Det har fått mye ros i de testene jeg har lest: her....vet du hvor du får kjøpt det? Hei. Ser at absoluttdata.no og mamoz.no har den. Når har du planer om å kjøpe den? Tror jeg skal kjøpe med den etter jul. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Har Terratec Cinergy 600. har den jeg og funker fett på min pc. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Hei. Tenkte jeg skulle kjøpe meg et tv-kort snart. Har sett på disse: Winfast TV 2000 XP Expert edition.Noen som har denne? Terratec Cinergy 400 også. Noen som vet hvordan bilde kvaliteten blir på disse? Kom gjerne med anbefalinger og forslag til andre produkter. Takker på forhånd Edit: Noen som vet hvor mange bilder de tar i sekundet? Jeg har terratec cinergy tv 400, og den funker helt fint det. bra bildekvalitet også, men som sagt her, litt dårlig programvare, ellers meget fornøyd jeg. kjøp 600 utgaven fordi jeg tro den til og med har radio og tv i et! den er jo litt dyrere da... Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 16. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2003 Hvordan blir egentlig grafikken? Blir den som divx filmer? Eller blir den akuratt slik den var på tv'en? Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Hvordan blir egentlig grafikken? Blir den som divx filmer? Eller blir den akuratt slik den var på tv'en? hvis du ikke komprimere filmen idet hele tatt, blir det like bra som tv og dvd faktisk! men dette er ikke og anbefale en film på 5sekunder kan da lett da over 100mb! jeg vet ikke så mye og komprimering, skulle gjerne vist litt mer om det jeg også, får ikke komprimeringa helt til, enten så blir det dårlig kvalitet eller så hakker det. mulig det går ann og få tak i et bra komprimerings program tro? noen som vet noe om det? Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Hvordan blir egentlig grafikken? Blir den som divx filmer? Eller blir den akuratt slik den var på tv'en? hvis du ikke komprimere filmen idet hele tatt, blir det like bra som tv og dvd faktisk! men dette er ikke og anbefale en film på 5sekunder kan da lett da over 100mb! jeg vet ikke så mye og komprimering, skulle gjerne vist litt mer om det jeg også, får ikke komprimeringa helt til, enten så blir det dårlig kvalitet eller så hakker det. mulig det går ann og få tak i et bra komprimerings program tro? noen som vet noe om det? Oi Det var mye.. Finnes sikkert et sånn program. Aner ikke noe om det, derfor jeg skal kjøpe et tv-kort.. Så litt morsomt ut.. Ta opp filmer på tv og brenne på dvd etter på.. Må jo prøve noe nytt inneblant Lenke til kommentar
hogmann Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 Ja Terratec Cinergy Tv 400 er veldig bra til den prisen. Fjernkontrollen som følger med gjør at det blir nesten som å ha en vanlig tv. Tekst tv har du mulighet for også. Syns ikke programvaren er så ille egentlig, men det stemmer at filene fort vokser seg store når du tar opp. Har fortsatt ikke funnet ut helt hva slags komprimering som er best. Lykke til! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 (endret) Winfast TV 2000 Expert kan kjøpes hos elkjøp for under 600 kr. Du må da få den butikken du skal handle hos til å ta det inn for deg. Edit: Bare legge til at der er radio på dette kortet også. En fin pakke med programmer og en bra fjernkontroll. Endret 17. desember 2003 av svortevik Lenke til kommentar
mandela Skrevet 17. desember 2003 Del Skrevet 17. desember 2003 AMD_XP3000+: virtualdub + xvid er et godt utgangspunkt for komprimering Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 17. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2003 Takker for alle svar Tror jeg skal bort på Elkjøp en dag, høre om de kan ta det inn for meg.. Lenke til kommentar
Feyd Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Er eier av Leadtek Winfast XP2000, men kan desverre ikke si meg fornøyd. Kortet virker veldig følsomt for støy (uten at jeg har sammenlignet med andre, untatt vanlig TV apparat). Jeg har kontinuerlig flimmer over alle TV kanaler, men det kan sikkert ha noe med kvaliteten/styrken på signalet TV-tuneren tar inn fra veggkontakt. Lyd kvaliteten lider samme sjebne som bilde Hadde kortet virket 100% så ville jeg varmt anbefale det. Veldig bra fjernkontroll, bra opptaks kvalitet sålenge kilden er bra. Kan brukes som signalkilde for webcam. Og til prisen av 400 kr ,på vaagenconsulting så, får man mye for pengene Feyd Lenke til kommentar
huftis Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Til orientering har Terratec nylig gitt ut nye, forbetra utgåver av både TV-programvaren, fjernkontrollprogramvaren og WinDVR. Denne løyser forhåpentligvis problema folk har hatt. Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 AMD_XP3000+: virtualdub + xvid er et godt utgangspunkt for komprimering har jeg aldri hørt om, vet du hvor det går ann og få tak i de programene? er de bra til komprimering? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 (endret) http://www.tv-cards.com/apps.php http://www.doom9.org/software.htm ( Gordian Knot Codec Pack 1.6, men ikke installere divx som følger med der) guide: http://www.doom9.org/capture/start.html kan være litt mye på en gang, men etter å ha gjort det et par ganger går det av seg selv Endret 18. desember 2003 av heraldo Lenke til kommentar
magnum44 Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Vet noen hvorfor Ati ikke selger TV wonder her? Ble litt glad i aiw softwaren til ati den tiden jeg hadde Radeon AIW kort. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Vet noen hvorfor Ati ikke selger TV wonder her? Ble litt glad i aiw softwaren til ati den tiden jeg hadde Radeon AIW kort. det ligger gratis til nedlastning (men fungerer kun med ati-kort?) Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 ok, takker. skal se om jeg skjønner noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå