Gå til innhold

Hjelp til oppgradering av PC

Anbefalte innlegg

Hei, tenker å oppgradere PC'n min men har lite peiling sjøl. Bygde PC'n for snart 4 år siden og brukte ikke så mye penger på den heller. Har lyst på mer fps og kjappere data med mer kraft. Går mest i rocket league, CS GO og diablo 3 (sikkert unyttig info men :D)

Specs:

Corsair TX 650W PSU Strømforsyning

Intel Core i3-4130 3.4 GHz

MSI GeForce GTX 650 2GB PhysX CUDA

MSI Z87-G45 Gaming, Socket-1150

WD Desktop Blue 1TB 3.5"

Corsair XMS3 1866MHz 8GB Vengeance CL9

Tenker kanskje rundt 5k å starte oppgraderingen med. Eller hva tenker dere? Pakkeoppgraderinger på komplett? Og hvor mye vil jeg merke til evt. oppgraderinger?

Takk på forhånd:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du ikke kan bruke mer enn 5K, så vil jeg si oppgrader skjermkortet ditt. Siden du har den CPU'n, så er det ikke noe vits med et GTX 1080 kort for å si det sånn, men et GTX 1060, 6GB kort er ikke så dumt. Eller et AMD RX580, 4GB kort.

Har du bra nok CPU kjøler (altså IKKE stock Intel), så kan du også prøve å overklokke din CPU til 4.0 Ghz eller noe deromkring for bedre ytelse også.

Skal du ha noe vesentlig kraftigere PC, så må du nok bruke mye mer penger. Har du sjekka denne tråden : Den Perfekte PC-pakke (Juli 2017)  ?

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Du kan jo for eksempel kjøpe denne

Eneste problemet du har da er at du fortsatt sitter igjen med et 650 2gb kort. Noe som ikke er spesielt bra..

Men jeg trur jeg først hadde gått for et 1060 eller 1070 kort, så kan du kjøpe en Oppgraderingspakke senere når du har råd til det. Skjermkort er det du vil merke mest forskjell på om du bytter noe.

Lenke til kommentar

Dette er et bra tilbud du bør slå til på. Finner du en brukt i5-4670(K)/4690(K) eller i7-4770(K)/4790(K) kan det være en ålreit oppgradering som ikke krever at du bytter hovedkort eller RAM.

Evt. kan du også titte på disse oppgraderingspakkene:

https://www.komplett.no/product/910677/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-core-i5-7500

https://www.komplett.no/product/920793/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/oppgradering/oppgraderingspakke-amd-ryzen-1600x

Et fungerende oppsett med HK, CPU og RAM bør kunne trekke ihvertfall noen hundrelapper på bruktmarkedet/finn.no.

En SSD er heller ikke dumt: https://www.komplett.no/product/895977/datautstyr/lagring/harddiskerssd/ssd-25/crucial-mx300-275gb-25-ssd

Lenke til kommentar

Burde jeg overklokke den nye CPU'n?

Ja, alltid. Hvorfor ikke benytte seg av de kreftene prosessoren innehar? 

Ikke spesielt vanskelig heller, bare å øke en multiplikator fra f.eks 35 til 40. Ikke sikkert man trenger å øke spenning på kjernen engang... Start med å øke multiplikator, og se hvor langt du kommer uten problemer. Er man fornøyd stopper man der. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...