Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Jeg har flyttet inn i en leilighet der vannkranen til vaskemaskinen er flat på sidene av tilkoblingspunktet. Det er gjenger hele veien rundt, men krana er flat på sidene og jeg sliter med å dra til slangen for vanntilførsel skikkelig slik at det ikke pipler opp vann. Må jeg rett og slett bare stramme enda bedre, eventuelt tips til hvordan man gjør det uten å skade noe? Eller har jeg bare truffet gjengene dårlig? Blir litt oppgitt av dette, og er lite gira på å ringe rørlegger for noe så banalt... Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Høres ut som du enten mangler pakning eller har truffet gjengene skjevt eller begge. Pakningen kan også ha blitt morken eller fått sprekker. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Tenker du på pakningen på slangen? Kan ikke skjønne at den skal være sprekt eller morken da maskinen kun er 3 år gammel. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Det skal være en pakning inni skruesaken som tetter mellom kranen og skruen. Rimelig enkelt å miste den ved flytting. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Aha, da forstår jeg hva du mener! Hvilken størrelse er standard for vannslangen til vaskemaskiner, vet du det? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Nei. Bare gå til en rørlegger/VVS-butikk og si at du skal ha pakning til vaskemaskinslangen, alle er etter hva jeg vet helt like, så fikser de det, koster vel maks en femtilapp. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Eller gå på Clas Ohlson og betale halvparten for en pakke med assorterte størrelser Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Danke schön! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå