Gå til innhold

Hvor høy volt ved voltmod

JimRamse

Anbefalte innlegg

Har akkurat volt moddet 9800Pro kortet mitt. Orginal volten var 1.7

Kjører nå volten på 1.85. Kjører fremdeles på luftkjøling (ArcticCooler) mens jeg venter på vannkjølingen. Det jeg lurer på, er hvor høy volt som er forsvarlig å kjøre på dette kortet. Det blir "satan's" varmt nå, men det hjelper nok når vannkjølingen blir montert. Noen som vet hvor høy volt jeg bør kjøre for å få det lille ekstra, men alikevel ikke kjøre levetiden ned til 3mnd :no:

Kjørte 450 750 før volt mod. Etter det kom det masse aritfacts. Nå med volten satt til 1.85 kan jeg kjøre 490 før artifacts, men alt over 450 så henger den seg i 3DMark. Regner med det er varmen...........Håper på å få den stabil på 490 når vannet kommer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

450/375 med Articcooler? Det var ikke dårlig..

Hvilket kort har du? Altså hvilket merke?

Vet ikke hvor mye du kan øke før levetiden blir drastisk lav, men en ting kan jeg si deg og det er at temperaturen vil synke drastisk med vannkjøling.

Venter selv på min AC Twinplex blokk fra microplex. Har hørt fra andre at temperaturen er mellom 30-35 grader etter som om det er idle eller load med denne blokken. Spørs jo selvfølgelig på resten av systemet da.

Uansett så vil du nok kunne klokke litt mer hvis det da er varmen som hindrer deg nå. Skal hive på en voltmod i jula, men jeg hadde aldri turt å gå over 1.9

Lykke til

Mvh,

Bamsefar

EDIT: Så at det ikke var med stock kjøling, men med Articcooler. Uansett ikke dårlig resultat.

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...