AnonymDiskusjon Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Lånte bort 20k til en jeg trodde var min kompis. Han sa han trengte og låne penger for etterbetaling av husleie og divs regninger. Gikk med på å låne han 20k. Vipsa litt over 6000kr til han, men mesteparten fikk han i kontanter. Vi avtalte at jeg skulle få en tilbakebetaling iløpet av en måneds tid. Nå nekter han for i det hele tatt å ha lånt penger av meg. og forteller nå våre felles bekjente at pengene han fikk av meg, var penger jeg skyldte han?? Har også blitt blokert både på face,snap,telefon.. Er helt i sjokk at noen kan gjøre slikt, spessielt en jeg så på som en god venn. Har ingen kontrakt, eller meldinger om dette. Alt har gått face 2 face eller på telefon. Eneste er vips overføringa. Kan jeg politianmelde dette? Er det i det hele tatt noen vits da det blir ord mot ord? Anonymous poster hash: bc4cb...5ed Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Få med et par kompiser, helst store sådan. Møt opp på døra og krev inn pengene. Si at du vil ha en del nå og resten om noen dager. Hvis dette ikke funker på en uke eller noe, vent en uke eller to før du går videre. Der ville jeg involvert hans mor, far søster osv i dette. Møt gjerne opp på døra hos dem og forklar situasjonen. Det vil fort bli ubehagelig for din "kompis" når dette skjer. Ikke la dritten scamme deg, her må du stå opp for deg selv. Drit i purken, de vil bare le av deg. Dette må du fikse selv. 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. august 2017 Forfatter Del Skrevet 5. august 2017 Jeg har gått på en lignende smell, og det ødela vennskapet. Jeg lærte i hvert fall det mange andre har sagt, nemlig at man aldri skal låne penger til venner. Veldig kjipt at du ikke har det skriftlig, for da kunne du lagt det ut på Facebook og shamet han. Det du kan satse på er å finne folk i samme situasjon. Kanskje du ikke er den eneste han har lånt penger av. Forhør deg med felles bekjente. Anonymous poster hash: fd6c6...930 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. august 2017 Forfatter Del Skrevet 5. august 2017 Ikke la dritten scamme deg, her må du stå opp for deg selv. Drit i purken, de vil bare le av deg. Dette må du fikse selv. Enig, purken verken kan eller vil gjøre noe her. Anonymous poster hash: fd6c6...930 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Tja. Forliksrådet er et fint sted å ta denne typen saker. Det koster lite, han tvinges til å møte opp (eller så får du fraværsdom) og alvoret i det hele har en tendens til å få de fleste normale mennesker til å snakke mer eller mindre sant. 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Tja. Forliksrådet er et fint sted å ta denne typen saker. Det koster lite, han tvinges til å møte opp (eller så får du fraværsdom) og alvoret i det hele har en tendens til å få de fleste normale mennesker til å snakke mer eller mindre sant. Hva med bevisførsel i denne saken? Han har ikke noe skriftlig på at han har lånt bort penger eller noe, kun mellom han og kompisen muntlig. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Tja. Forliksrådet er et fint sted å ta denne typen saker. Det koster lite, han tvinges til å møte opp (eller så får du fraværsdom) og alvoret i det hele har en tendens til å få de fleste normale mennesker til å snakke mer eller mindre sant.Hva med bevisførsel i denne saken? Han har ikke noe skriftlig på at han har lånt bort penger eller noe, kun mellom han og kompisen muntlig. Han har sine egne kontantuttak i banken å vise til, sammen med en vipps-overførsel i den aktuelle perioden og eget vitnemål. Motparten har en straffesanksjonert plikt til å forklare seg sannferdig i forliksrådet, og gitt hvor lite det koster å gå dit så er det verdt å håpe på at han faktisk tar til seg alvoret og snakker sant (innrømmer at han har lånt penger). 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. august 2017 Forfatter Del Skrevet 5. august 2017 Tja. Forliksrådet er et fint sted å ta denne typen saker. Det koster lite, han tvinges til å møte opp (eller så får du fraværsdom) og alvoret i det hele har en tendens til å få de fleste normale mennesker til å snakke mer eller mindre sant. Kan hvem som helst tvinge hvem som helst inn i forliksrådet med en falsk anklage? Nå sier jeg ikke at TS sin anklage er falsk, men av rent prinsipp? Anonymous poster hash: fd6c6...930 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 (endret) Tja. Forliksrådet er et fint sted å ta denne typen saker. Det koster lite, han tvinges til å møte opp (eller så får du fraværsdom) og alvoret i det hele har en tendens til å få de fleste normale mennesker til å snakke mer eller mindre sant. Kan hvem som helst tvinge hvem som helst inn i forliksrådet med en falsk anklage? Nå sier jeg ikke at TS sin anklage er falsk, men av rent prinsipp? Anonymous poster hash: fd6c6...930 Ja. Jeg er usikker på om du faktisk kan tvinges, men forliksrådet kan avsi fraværsdom i tråd med motpartens anførsler om du ikke møter opp. Endret 5. august 2017 av Herr Brun 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Det er lett å være etterpåklok, men slike ting bør tas skriftlig, og avtale renter er vel også mulig? Eller ta det gjennom banken, med rådgiver i banken som vitne, da er det mye vanskeligere å vri seg unna gjeld. Men nå som du har gitt bort pengene tror jeg du aldri ser dem igjen, dessverre. Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 http://torpedoinkasso.no/ 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. august 2017 Forfatter Del Skrevet 5. august 2017 Tja. Forliksrådet er et fint sted å ta denne typen saker. Det koster lite, han tvinges til å møte opp (eller så får du fraværsdom) og alvoret i det hele har en tendens til å få de fleste normale mennesker til å snakke mer eller mindre sant. Kan hvem som helst tvinge hvem som helst inn i forliksrådet med en falsk anklage? Nå sier jeg ikke at TS sin anklage er falsk, men av rent prinsipp? Anonymous poster hash: fd6c6...930 Ja. Jeg er usikker på om du faktisk kan tvinges, men forliksrådet kan avsi fraværsdom i tråd med motpartens anførsler om du ikke møter opp. Så hvis man ønsker å gjøre livet surt for en fyr man hater så kan man innkalle ham til forliksrådet slik at han må ta seg fri fra jobben og bruke en dag på å kjøre til og fra lokalet? Bør det ikke stilles et krav til et minimum av bevisførsel før man kan gjøre noe sånt? Anonymous poster hash: fd6c6...930 Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Så hvis man ønsker å gjøre livet surt for en fyr man hater så kan man innkalle ham til forliksrådet slik at han må ta seg fri fra jobben og bruke en dag på å kjøre til og fra lokalet? Bør det ikke stilles et krav til et minimum av bevisførsel før man kan gjøre noe sånt? Anonymous poster hash: fd6c6...930 Du må betale ett rettsgebyr får at forliksrådet skal ta opp saken (1049 kr), i tillegg kan du idømmes saksomkostninger på noen få tusen. Så det er ikke kostnadsfritt å gjøre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå