Milhouse85 Skrevet 22. juni 2021 Del Skrevet 22. juni 2021 😆 Nei. Jeg blir aldri frustrert/såret/irritert/noe annet rart.... Hadde vært meget rart om jeg ble det; basert på vilt fremmede sine ytringer. Men jeg blir ofte overrasket over nivået av stupiditet i enkelte innlegg jeg leser. Særlig når folk uttaler seg om innvandring og politikk. Hva kjøpte du sist til deg selv - og hvorfor kjøpte du det? Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 23. juni 2021 Del Skrevet 23. juni 2021 På Joker i Kristiansand sentrum i går formiddag. Kjøpte 4 rundstykker, 1 flaske vann med sitronsmak og en pakke med skinke. Var til å ha i lunsjen på jobb. Hva kjøpte DU sist til deg selv - og hvorfor kjøpte du det? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 23. juni 2021 Del Skrevet 23. juni 2021 Mat er kjedelig å ramse opp. Så da går jeg for dette: To par vanntette sokker + tre par tå-sokker; en liner, en mini-crew til varme dager og en vanlig. Dette er spesialsokker til å bruke på tur og i fjellet. Hvorfor? Fordi jeg trengte det. Hva er det rareste du har tjent penger på? Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 23. juni 2021 Del Skrevet 23. juni 2021 (endret) Det rareste jeg har tjent penger på!! Den er jeg litt usikker på. 😕😕 Men en fjern tanken er å spare til en sexbot. Altså, det er bare en fjern tanke da, det er ikke sikkert jeg kommer til ordne det da. Hva er du alltids har ønsket deg som du ikke har klart oppfylt? Endret 23. juni 2021 av TheDarkSycamore - SCM Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 24. juni 2021 Del Skrevet 24. juni 2021 Å leve av reising. Det er en drøm jeg har å kunne få lov til å få betalt for å reise verden rundt. Gå inn på førstesiden på din lokalavis, les om saken på toppsiden, og gi en kort oppsummering i denne tråden. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 Den handler om at kommunen får færre vaksinedoser enn det som er lovet i de neste ukene. Hvis du kunne valgt en sidekick som er en forumbruker her på diskusjon.no, hvem ville du valgt? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 25. juni 2021 Del Skrevet 25. juni 2021 @Simen1 - Jeg liker intellektuelle og kunnskapsrike personer. Hvilken kjent person er ditt største forbilde; og hvorfor? Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 Jeg må nesten si TIX. Både meg og han har hatt utfordringer i form av mobbing og annet oppigjennom oppveksten. Måten han har klart å gå fra å være mobbeoffer til proffartist er inspirerende, og viser at det er håp for alle. Hvis du skulle vært en bil, hvilken og hvorfor? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 f A-1. Hvorfor? Så jeg kan kjøre rundt og synge på "A1 - Caugh in the middle" sammen med Kong Harald. Fortell noe positivt om livet ditt. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 26. juni 2021 Del Skrevet 26. juni 2021 Har en flott familie, med en flokk onkelunger. Har også skapt en familie selv, med foreløpig en datter. Har også en samboer, og vi har nylig kjøpt oss nytt hus sammen. Har også en bra jobb, som jeg tidvis trives godt i. Har også sunne verdier tror jeg, og prøver å ta vare på meg selv og min helse, samt at jeg gir den omsorgen jeg får til, til mine nærmeste. Jeg setter mange begrensninger for meg selv, og tror jeg har en del uutnyttet potensial. Men jeg har vel alltid satt meg realistiske mål, jobbet målrettet mot dem, og levd på en mestringsfølelse ved at jeg har hatt et Askeladden-utgangspunkt, iallefall i mitt hode. Har egentlig alt jeg trenger i livet, slik sett. Hvilken sang setter du på hvis du vil sippe? 1 Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 27. juni 2021 Del Skrevet 27. juni 2021 Hva er det absolutt rareste du har gjort eller sett i løpet av livet? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 27. juni 2021 Del Skrevet 27. juni 2021 Jeg var på en noisegrind-konsert i Japan og så "Sete Star Sept" - en nokså stort band i sin kategori. Puben de spilte på var ekstremt liten, kanskje mindre enn 80 kvm totalt, med bardisk, scene og alt sammen. Vi var ca 20 publikummere som sto i ring rundt bandet. Vedkommende du ser i videoen under (gi det 1 minutt), la seg ned på gulvet og begynte å rulle over publikummere. Så jeg hadde hu liggende over skoa mine, mens hu skrek (sang) vertikalt opp mot meg. Samtidig som alle de andre drev med intens headbanging. Her er bandet jeg så (gi det 1 minutt) Ja, kan jo nevne at trommisen kledde av seg etterpå og illustrere at han pulte trommesettet sitt. Det holdt han på med i 4-5 minutter etter konsertens slutt. Hvorfor er mitt liv så mye mer spennende enn ditt? 😜 (Fy faen for en klysete kommentar av meg.. jaja). Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 28. juni 2021 Del Skrevet 28. juni 2021 Sannsynligvis fordi vi lever forskjellige liv. Jeg er en forsiktig person som trives i mitt eget selskap, og som sjeldent tar unødvendige risikoer. Jeg tenker ofte over ting før jeg eventuelt sier ja. Hvorfor får Kris85 alltid det han vil ha? Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 29. juni 2021 Del Skrevet 29. juni 2021 Det er en blanding av at folk (nordmenn) ofte er naive og godtroende. Er man på, har en drivkraft og sjarm i tillegg, så er det utrolig hvor langt man kan komme. Dessuten så er mange preget av jante, og for noen å bryte opp med de holdningene gjør at man får støtte, da det kan oppleves som forfriskende og fornyende. Nytt er bra, selv om mange henger igjen i det gamle. Vi er heller ikke vant med at folk utfordrer det trauste, selv om pride og mye annet har gjort det i noen tiår nå. Om noen generasjoner dog, når de gamle er borte, og 68erne visner, så blir samfunnet så mangfoldig at det skal mye til å bryte igjennom, eller stikke seg ut. Pluss at Kris85 i tillegg både er en ressurssterk og semi-erfaren mann. Hva var ditt dårligste fag på skolen? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 29. juni 2021 Del Skrevet 29. juni 2021 Hælledullan for et innlegg, @Pliscin - og du å du for et spørsmål, @Scarvo. På barneskolen var det nok gymnastikk. På videregående slet jeg med matte. Jeg holder på å konvertere en T3 til bobil. Hvordan hadde du innredet bilen? Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Bare for 1 person? Bygd en enkeltseng på en ene siden, enten som kan slås opp til siden, eller litt høy slik at det er rom under for lagring. En enkel kjøkkenbenk med gasskomfyr. Kanskje en slags bæsj&carry eller fastmontert dass fremme der passasjerstolen er. Kanskje et ekstra batteri, med enten aggregat eller solcellepanel. Kan brukes til mikro, kjølebag, varmeovn og lading av div apparater. Skiboks på taket for ekstra plass. Hvis det er plass, flere skap, bord/stol til spiseplass. Har man ressurser så ville jeg kanskje gått over og isolert bedre innvendig, bygd gulv, kanskje laget en skillevegg mellom foran/bak slik at det blir bedre isolert bak. Hvilken dårlig uvane har du som du irriterer deg over? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 30. juni 2021 Del Skrevet 30. juni 2021 Pliscin skrev (4 minutter siden): Bare for 1 person? 1,5. Ikke umulig at jeg får damebesøk i bilen på tur. 🙃 Pliscin skrev (5 minutter siden): Hvilken dårlig uvane har du som du irriterer deg over? Jeg "må" dusje hver dag. Det er kanskje ikke en uvane... men føles som en. Kommer faktisk ikke på så mye annet. Hmm... Uvane, uvane, uvane. Kanskje at jeg ofte søker meg vekk fra det sosiale. Finner på unnskyldninger så jeg slipper å henge å prate piss... helt til folk slutter å spørre meg. Så angrer jeg bittelitt etterpå. Fordi jeg tok den "lette utveien". Så hver gang noen spør "lyst å gjøre xxx" - er min første tanke: Hvordan slipper jeg unna dette uten å såre vedkommende? - Det er vel en form for uvane tror jeg. Hva er den dyreste gaven du har kjøpt til noen andre? Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 1. juli 2021 Del Skrevet 1. juli 2021 Jeg spanderte flybilletter på min bror en jul for noen år siden slik at han fikk mulighet til å komme hjem. Kan ikke huske noe dyrere enn det. Hvor ofte skifter du på senga? Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 2. juli 2021 Del Skrevet 2. juli 2021 Ikke jeg men sambo skifter ca en gang i mnd tror jeg. Hender jeg gjør det også, men er kanskje 1/2 år siden sist. Hvordan forbereder du deg nå på en evt ny stor bølge av virus med total nedstenging? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 2. juli 2021 Del Skrevet 2. juli 2021 De sies at det kommer en ny pandemi ca hvert tiår i tiden fremover. Global oppvarming og økt mobilitet samt at mennesket "spiser" mer og mer av naturen; gjør at det sannsynligvis blir en ny global nedstenging. G7-landene ble enige om å gjøre dette ganske aggressivt neste gang; i håp om å slå ned neste pandemi på under 100 dager. Så får vi vel reprise av massehamstring type toalettpapir & sprit. Jeg tror den såkalte "doomsday preppers" bevegelsen vil blomstre etter Covid. Personlig liker jeg å være selvforsørget - så det å ha mulighet til å isolere meg noen uker, uten å være avhengig av å gå på butikken eller lignende virker fristende. Jeg har faktisk tenkt å skaffe meg en metallkiste med typiske ting man kan trenge; dersom strømmen forsvinner, ny pandemi kommer - eller noe annet rart. Sannsynligvis helt unødvendig. Men uansett greit å vite at "jeg klarer meg 3 måneder alene, dersom jeg må/vil". Hva er det aller minste fysisk sett du har kjøpt - og det aller største? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå