Milhouse85 Skrevet 24. april 2021 Del Skrevet 24. april 2021 Min mor, mormor og søster. Det er alt jeg har av familie igjen. Jeg vurderer sterkt bare å kutte dem ut. Men det sitter litt dypt i meg. Men siden de kun er til belastning for meg - og ikke noe annet. Er det fristende og kutte ut disse "forstyrrelende elementene" i livet mitt. På en annen side er det jo alt at jeg har av familie. Så ganske råttent av meg å bare kutte dem ut. Så tja, tiden får vise. Hva er den siste appen du lastet ned - og hvorfor? Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 En app via jobb. Husker ikke navnet. Grunnen er for å kunne svare på medarbeiderundersøkelser, og for å gjennomgå diverse kurs og sikkerhetsopplæringer osv. Hva er en ting du angrer på i livet ditt? Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 At jeg egentlig burde tatt en helt annen utdannelse enn det jeg faktisk gjorde. Hva er det aller mest irriterende du veit om? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 Mennesker. Utilregnelige, dømmende, egoistiske, falske, uærlige og stort sett alltid med en-eller-annen agenda - ofte piffet med mye usikkerhet, drama, sårbarhet og urasjonell følelseshysteri. Komplekse og uforutsigbare vesener vi må forholde oss til, enten vi vil eller ikke. Hva tenker du er meningen med livet? Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 Hvis man er religiøs eller troende, så kan man finne en mening med livet - for deg. Om man er ikke-troende slik som meg, og i tillegg er realistisk, så er det egentlig ingen mening med livet. Vi lever livet fordi vi er født inn i det, og overlever på grunn av instinkter og miljømessige forutsetninger. Når jeg sier "vi" så sikter jeg både til mennesker og dyr. Forskjellen er at vi har større hjernekapasitet, samt språk, finmotorikk og sanser som lar oss utvikle oss mer. Biologisk sett er vi en del av økosystemet, og der er den enes død den andres brød etc. Så det er en gang eller syklus i det. For oss individuelt, hvor en bevissthet er tilstede, så er det bare å innrette seg etter samfunnet og gjøre det beste ut av livet etter de forutsetninger en har, og som ligger til rette. Eventuelt ikke, og kanskje fortsatt få et meningsfullt liv. Altså, opp til hver enkelt. Hva er din mest religiøse opplevelse? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 25. april 2021 Del Skrevet 25. april 2021 Er ikke religiøs av meg. Men av religiøse opplevelser, er det vel når jeg gikk "Camino de Santiago" - en klassisk pilegrimsreise på 800 km. Jeg gjorde det fordi jeg er interessert i historie og kultur. Selv om turen i seg selv har et sterkt kristent preg (og historie over seg). Fikk kjeft av ei nonne etter å ha godt på "jenteavdelingen" på et herberge. Ble velsignet av ei svensk nonne på en fjelltopp i Spania. Det var noe av det som skjedde på turen jeg har gått to ganger... forhåpentligvis blir det tre til neste år. Hva er det mest undervurderte du vet? Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 26. april 2021 Del Skrevet 26. april 2021 Å gå turer. Slik som du og jeg ofte gjør. Det er noe av det sunneste og enkleste man kan gjøre. Det er bra for kroppen, det er bra for hodet, det er bra for hormonene, stoffskife, fordøyelse, humør, følelsene, man får en frihetsfølelse. Man er i bevegelse, man skjerper sansene, man tar inn inntrykk, man bearbeider tanker, man er ute og utsetter seg for en bakterieflora som gjør immunforsvaret ditt sterkere. Man er ikke skapt for å være inne. Det er så enkelt, alle kan gjøre det om man ikke har noe spesielt handicap. Man kan spasere i eget tempo, man kan ta opp tempoet, det finnes nesten ikke grenser for hvor man kan gå, eller hva man kan se og oppdage. Det kan også være sosialt og bygger bånd om man går sammen med noen. Man blir lettere til sinns, får større takhøyde, og det er lettere å tenke og prate om ting enn om man er inne i en klam setting. Og min favoritt er fjellturer. Finnes ikke noe bedre. Hva mener du egentlig om begrepet "rase"? 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 26. april 2021 Del Skrevet 26. april 2021 (endret) Pliscin skrev (På 24.4.2021 den 11.43): Ikke så mye egentlig, spriter ikke henda på butikken, bruker ikke munnbind, vasker meg aldri på henda utenom når det blir søl eller må dusje. Er mye med folk, spiser fra felles ting, har gått på butikk midt i rushtrafikken. Så det jeg gjør hovedsaklig er å ikke bosette meg i Oslo. Hvilken person som er i livet ditt nå kunne du fint klart deg uten? Man burde egentlig følge rådene. Men jaja, du om det Pliscin. Tilbake til leken: Pliscin skrev (4 timer siden): Hva mener du egentlig om begrepet "rase"? Her må jeg jukse litte gran. Men jeg kan prøve å gjøre det til mine egne ord. Håper det går greit? Vanlig brukt i biologien, betegnelse i grupper på forskjellige grupper av samme art. Som har flere arvelige egenskaper sånn at de skilles i fra grupper av samme art. Ærlige ord: Jeg vet hva rase er, men har vanskelig å forklare det med uten å jukse. Som jeg sa, håper det går greit? 😏 Hvis du hadde enveis hamskifte, hva slags skapning ville du endret deg til, og hvorfor akkurat den skapningen? Endret 26. april 2021 av TheDarkSycamore - SCM Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 26. april 2021 Del Skrevet 26. april 2021 Et hamskifte er kun når kroppes ytre byttes ut. Altså; man beholder sitt indre jeg - men kun huden skiftes ut. Men siden du skriver skapning, så tenker du kanskje på en transformasjon. Hva jeg ville transformert meg til? Det måtte være noe som ligger øverst på næringskjeden (som er et litt flåsete begrep syns jeg) - eller en toppkonsument som er det mer korrekte begrepet. Men det er kun 0,01% av alle arter som er en toppkonsument. Kanskje en kongeørn. Men den har et ganske dårlig syn. Så jeg får ikke utbytte av utsikten der jeg flyer høyt oppe. Kanskje ulv. Da får jeg meg en fin-fin familie, vi holder oss for oss selv. Intelligente dyr. Da vil jeg som ulv bo i Alaska. Eller i et totalfredet område. Kanskje også Russland. Hva er noe av det mest sjokkerende en venn eller bekjent har fortalt deg? Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 26. april 2021 Del Skrevet 26. april 2021 (endret) Kris85 skrev (19 minutter siden): Et hamskifte er kun når kroppes ytre byttes ut. Altså; man beholder sitt indre jeg - men kun huden skiftes ut. Men siden du skriver skapning, så tenker du kanskje på en transformasjon. Hva jeg ville transformert meg til? Det måtte være noe som ligger øverst på næringskjeden (som er et litt flåsete begrep syns jeg) - eller en toppkonsument som er det mer korrekte begrepet. Men det er kun 0,01% av alle arter som er en toppkonsument. Kanskje en kongeørn. Men den har et ganske dårlig syn. Så jeg får ikke utbytte av utsikten der jeg flyer høyt oppe. Kanskje ulv. Da får jeg meg en fin-fin familie, vi holder oss for oss selv. Intelligente dyr. Da vil jeg som ulv bo i Alaska. Eller i et totalfredet område. Kanskje også Russland. Transformasjon i den sammensetningen syns jeg blir feil å bruke. 🤔 Men uansett, det er greit du Kris. 🙃 Tilbake til leken: Kris85 skrev (19 minutter siden): Hva er noe av det mest sjokkerende en venn eller bekjent har fortalt deg? Det mest sjokkerende mamma har fortalt meg, er "oppfører du deg som et barn, blir du behandlet som et barn." 🙄 Jeg ble totalt såret når hun sa det. Men dette er en gammel hendelse da, har forlengst kommet meg over det. Kommer aldri i livet til å si det selv til andre personer. Vet godt hvordan det føltes når den ble rettet mot meg. Er du flink til å holde styr i hagen din? Endret 26. april 2021 av TheDarkSycamore - SCM Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 26. april 2021 Del Skrevet 26. april 2021 No offence SCM. Men jeg syns ikke det var så sjokkerende. Men det var kanskje en kontekst bak jeg ikke fikk med meg. Det er jo et velkjent uttrykk som mange bruker. Tror også jeg har fått høre det et par ganger. ^^ Har aldri hatt hage. Så det kan jeg ikke uttale meg om. Hva skal du ha til middag i dag? Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 Det har jeg ikke planlagt enda. Skal på butikken senere i dag. Antar det blir noe enkelt da jeg ikke er noen superkokk. Hvis du skulle ha vært med på et norsk TV-program, hvilket hadde det blitt og hvorfor? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 Abels Tårn er vel først å fremst en podcast. Men de filmet og sendte seansen på tv en periode. Eller et annet vitenskap eller naturprogram. Slik som Ut i naturen. Eller kanskje Brenners bokhylle (dersom jeg var forfatter). Eller Urix (dersom jeg var ekspert i et-eller-annet). Noe intellektuelt . Du skal skrive en bok. Hva handler boken om? Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 En bok med sjangeren horror erotikk. La være å si mer enn det, pga hensyn. 😊😊 Hvis du hadde 3D kunnskaper, hva slags spill ville du ha lagd? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 Jeg har erfaring med 3D. Kan Autodesk 3Ds Max og har laget litt animasjoner og ymse for lenge-lenge siden. Da vil jeg lage et meningsløst spill. For eksempel et pakke-spill. Du skal pakke inn en pakke, og level 2 er at du pakker inn pakken du pakket inn i level 1. Så får du 1 poeng for hver innpakket pakke. Spillet skal hete: "∞pakke". Deretter leier jeg inn SCM til å streame mens hans spiller pakkespillet mitt. Hver gang noen donerer ham penger, så må han si "pakke X antall kroner folk donerer". 50 kr = "pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke, pakke". Du kan også kjøpe merch. En pakke, som kommer i en pakke. Pakken er kun en pakke. Så du får med andre ord ingen ting. Liker du pakker? Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 Delvis. Jeg er mer glad i selve det faktum at noen tenker så mye på meg at de gir meg en pakke, enn jeg bryr meg om hva som er på innsiden. Hvilken forbokstav begynner gateadressen din på? Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 Den begynner på L. Hvilket førsteinntrykk er det folk sitter igjen med av deg? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 Det må du spørre andre om. Men skal jeg tippe: Positiv, lett å snakke med, omgjengelig, rolig og generelt hyggelig person med masse kunnskap og erfaring om mye rart her i livet. Har alltid noen knagger å henge et hvilket som helst emne på. Opplevd mye i livet. Hva kjøpte du sist i gave til noen, hva var anledningen og hvordan ble gaven mottatt? (For mange spørsmål på en gang? :p) Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 29. april 2021 Del Skrevet 29. april 2021 Det siste jeg kjøpte til noen i det hele tatt var en kake, til en kollega på jobb. En ordentlig gave må være til min niese på 1,5 år som fylte år nylig. Hun mottok en stor hundebamse. Har fått noen snapper av mor (min søster altså) hvor bamsen blir flittig brukt både til kos og lek. Antar derfor at den ble positivt mottatt. Hva skulle du ønske aller mest i hele verden? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 1. mai 2021 Del Skrevet 1. mai 2021 Egosentrisk ønske: At jeg var ferdig med gjelden, eide egen bolig og var fysisk frisk - og ikke kronisk syk. Solidarisk ønske: At forskjellene i verden ble jevnere. At Norge har blitt et overklassesamfunn sammenliknet med store deler av resten av verden syns jeg et trist. Vi fortjener mindre, mens andre fortjener mer. Nå er det tilfeldig hva slags liv du kommer til å få, basert på hvor du blir født, hvilken hudfarge/legning/kjønn du har. Jeg ønsker like muligheter for alle verdensbeboere. Tulleønske: En kald øl og en skål ferske greske oliven og en sterk pepperonipølse. Når følte du sist på skam - og hvorfor? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå