Gå til innhold

Svar ærlig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, er det men samtidig ikke. Jeg går ikke inn i den rollen, hvor ting irundt meg er det som gjør at jeg mistrives. Jeg sitter ikke og venter på at ting skal bli bra, at ting skal gå seg til, eller at muligheter dukker opp. Det har jeg gjort nesten hele livet, men har innsett at det ikke fungerer, og er både meningsløst og nytteløst. Jeg skaper min tilværelse. Jeg velger hvor jeg vil bo, hvem jeg vil omgås, hva jeg vil gjøre. Friheten min er for stor til at jeg kan gi noen andre enn meg selv skylden for at ting ikke alltid er bra. Men, det er derimot ikke alltid enkelt å finne motivasjon eller guts til å tre ut av komfortsonen. Man må begynne med seg selv.

Føler du at du er smartere enn folk du omgås oftest med?

Lenke til kommentar

Ja og nei. Så godt som alltid med jevnaldrende. Men når jeg møter erfarende godt voksne folk - som gjerne har stor erfaring innenfor et spesifikt fagfelt, så blir jeg nokså liten. Men på dagligdagse gjøremål, praktisk kunnskap, økonomi og forbruk, organiseringsevne og mye annet - så føler jeg meg nokså habil. Tidligere har jeg hatt rykte på meg for å være en bedreviter. Så jeg forsøker å dempe dette med å "late som" jeg er dummere enn jeg faktisk er. For eksempel ved å spille overraskede og interessert - istedenfor å korriger og irettesette folk. For eksempel helt nylig. Sukker ble diskutert og noen mente honning var en god erstatter for sukker.  Da svarte jeg bare "ååååja....." - mens jeg tenkte mitt.

Hva er det siste produktet du bestilte på nett?

Lenke til kommentar

Jeg går på gjeldsordning. Har ca 2 år igjen. Tenker på tiden etter jeg er ferdig, at jeg skal kjøpe bolig. Hvor jeg skal flytte. Hva jeg skal gjøre med mitt "nye liv". Nå føles alt som et fengsel. Så det er deilig å fantasere litt om mulighetene jeg har når jeg er ferdig med den.

Hva tenkte du å gjøre i sommerferien?

Lenke til kommentar

Ja. Masse rart. Alle gjør jo det; så godt som daglig når man er liten. Hva skal man svare her? En gang gikk jeg å la meg uten å pusse tennene... det er jo litt dumt. En annen gang gikk jeg over gata selv om det var rødt lys. Eller hva med den gang jeg kjøpt tonicvann istedenfor vanlig brus. Det er jo ganske dumt. 

Hva står det i tittelfeltet på den siste eposten du mottok? 
(Hos meg: "Akkurat nå ✈ Travelers’ deals med fleksible bestillingsalternativer")

Lenke til kommentar
Scarvo skrev (5 minutter siden):

Høyeste må vel være i et fly. Vanlig høyde der er vel cirka 10 000 meter over bakken.

Laveste må være de gangene jeg snubler og ligger langflat på bakken. Har vannskrekk så beveger meg aldri dypere enn det.

Du glemte å stillet et nytt spørsmål. Så jeg kan jo overta.

Hva er meningen med livet?

Lenke til kommentar

Hjemmelaget (syns det er spesielt at vi spiser så mye ferdigmat her i landet, at det å skriver "hjemmelaget" for å konstantere at man har laget maten selv har blitt en greie....) pizza med hjemmelaget (!) karrisaus, løk, koriander og baba ganoush.

Hva skal du i morra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...