Pliscin Skrevet 27. juni 2023 Del Skrevet 27. juni 2023 Her er det mye å velge i, så utfordringen her er å finne bare én ting. Det som har bydd på flest utfordringer i mitt liv, og som er en av demonen jeg må kjempe mot, er nok angst, og spesielt sosial angst. Folk jeg kjenner godt vet ikke engang at jeg har det, fordi jeg er så flink til å unngå vanskelige situasjoner, og har et arsenal av unnskyldninger. Og riktignok blir det bedre og bedre. Selv om det høres rart ut, så har det gjort godt for meg at jeg setter meg selv lavt, og at jeg bygger ned forventninger, for da slipper man å hamle med forventnings og prestasjonsangst. Dog krasjer det med ønsket om å bli likt, sett og leve opp til andres forventede forventninger om meg, slik jeg forespeiler det. Noen gir f, noen ser, og da er det gjort. Spesielt for noen, normalt for meg. Forstår du kunst, eller synes du det bare er vås? Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 1. juli 2023 Del Skrevet 1. juli 2023 Blir nok feil å si at jeg "forstår" kunst, men kan samtidig respektere de som interesser seg i emnet. Har vært på et par kunstmuseer i løpet av livet, deriblant Mona Lisa. Greit sted å kunne reflektere og tenke litt over hva man ser på. Er du god til å tegne? Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 1. juli 2023 Del Skrevet 1. juli 2023 ikke i det hele tatt! har du noen gang spilt i teater? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 1. juli 2023 Del Skrevet 1. juli 2023 Nja. Når jeg var konfirmant i 98 - var en del av undervisningen å sette opp et teaterstykke. Jeg fikk en rolle. "Gammel mann i sofa". Jeg satt i en sofa i litt over en time, uten å gjøre en pøkk. Forestillingen ble fremført i en gymsal. Så ikke i et teater. 😜 Hva er det smarteste du vet om? Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 5. juli 2023 Del Skrevet 5. juli 2023 Ikke så mye egentlig. Kan til tider være helt ok i hoderegning og matte. Kan navn på dinosaurer som få vet om. Kan litt om verdensrommet. Men ofte på veldig basic nivå med noen fun facts her og der. Føler meg av og til som en empath også. For ofte ser jeg lag av følelser og psykologi som jeg ser andre ikke enser. Hva har du gjort, som andre ble imponert over? Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 9. juli 2023 Del Skrevet 9. juli 2023 Kommer ikke på noe stort sånn umiddelbart, men har stilt opp på jobb en del ganger når behovet plutselig har vært der, selv om jeg egentlig har hatt fri og gjort andre ting. Det er det beste jeg klarer å komme på akkurat nå. Ville du helst ha latt være å pusse tennene i en uke eller ikke bruke deodorant? Lenke til kommentar
Åsgårdsreia Skrevet 9. juli 2023 Del Skrevet 9. juli 2023 Bruker ikke deo uansett og tannlegen min er rik nok som den er. Ville du gått et år med stein i skoen eller brillene til Elton John? Lenke til kommentar
Entern Skrevet 9. juli 2023 Del Skrevet 9. juli 2023 Ja takk begge deler Ville du bare hørt på Grindcore musikk, med tillatelse til å høre Deathgrind eller Brutal Death Metal en dag i uka, hele året? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 9. juli 2023 Del Skrevet 9. juli 2023 Nei. Dette er vel ikke en dilemmatråd?! Hva er den beste tråden du vet om? (Tråden kan tolkes på mange måter). Lenke til kommentar
Entern Skrevet 9. juli 2023 Del Skrevet 9. juli 2023 Hvor er Hoppetaujenta akkurat nå? på KG er beste tråden. Hva er det minst imponerende med deg som person? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 10. juli 2023 Del Skrevet 10. juli 2023 At jeg er 100% ufør pga en kronisk betennelsesykdom. Hva er den mest shaddy nettsiden du vet om? Har du noen gang fått en traume av å besøke en nettside? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. juli 2023 Del Skrevet 10. juli 2023 Dagbladet. Når det gjelder traume, er vel NAV det nærmeste. Hvilke forum er du på untatt dette? Lenke til kommentar
VULPES ZERDA Skrevet 10. juli 2023 Del Skrevet 10. juli 2023 Kvinneguiden Din ærlige mening om Kvinneguiden? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 10. juli 2023 Del Skrevet 10. juli 2023 Ikke så veldig ulikt Manneguiden (Diskusjon.no) - bare med høyre grad av folk som blir krenket og en smule narsisstisk. Hva skal du se på i kveld? Lenke til kommentar
Deechon Skrevet 13. juli 2023 Del Skrevet 13. juli 2023 Helt sikkert suits. Tror du politikerne i norge bryr seg om oss? Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 14. juli 2023 Del Skrevet 14. juli 2023 Egentlig ikke. Hvis du kunne valgt å gjøre noe annerledes i livet, hva ville du forandret? Lenke til kommentar
Deechon Skrevet 17. juli 2023 Del Skrevet 17. juli 2023 Ville takket ja til militæret. Den gangen så ville jeg ikke, men i ettertid ser jeg at det mest sannsynligvis hadde vært en smart ting å gjøre. Jeg hadde kanskje vokset opp litt fortere også og fått god livserfaring ut av det. Hva er du mest takknemlig for? 1 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 18. juli 2023 Del Skrevet 18. juli 2023 På tide å trykke på ydmykhetsknappen her. Takknemlig først og fremst for livet. At jeg er født i vesten, nærmere bestemt Norge. I en tid hvor manuelt arbeid som har bygd opp vårt samfunn, går over til roboter og automatikk. Hvor det samme mennesket har både opplevd krig med hester og bajonett og opplevd krig med droner og atomvåpen. For en tid vi lever i. Takknemlig for en ok helse, for mine foreldre, familie, venner, samfunn, gode mennesker. Barn, dyr, planter, alt vår planet har å by på. For muligheten og privilegiet til å skrive om det, tenke det, føle det, leve og nyte. Synd ikke alle får oppleve det. Hva er det som vekker eventyrlysten, eller 6-åringen i deg? Lenke til kommentar
Deechon Skrevet 18. juli 2023 Del Skrevet 18. juli 2023 Fjellvandring. Følelsen av å oppdage en ny topp og se ut over den nydelige utsikten mens man er tusen meter over havet er virkelig noe for seg selv. Hva er du mest stolt av å ha klart i livet? Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 21. juli 2023 Del Skrevet 21. juli 2023 Uten tvil at jeg gikk opp til fagprøve og besto, innenfor mitt yrke. Jeg hadde aldri trodd jeg kom til å klare noe som helst utdanning, men nå sitter jeg her med fagbrev. Det ga mestringsfølelse. Trener du regelmessig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå