nirolo Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Jeg snakker ikke om å ha eksepsjonelle kjøreferdigheter. Men jeg ser det absolutt som en fordel å ha førerkort, som medfører en god dose innsikt i temaet, når man skal være samferdselsminister. Men en samferneselsminister er vel også ansvarlig for togutbygging? Der vil jeg tro en uten førerkort har mye større erfaring enn en med. Dvs erfaring i å ta toget. Poenget mitt er at det er mange aspekter ved samferdsel og egne erfaringer med føring av bil er neppe viktigst. Evne til å forstå ulykkesstatistikk er nok langt viktigere, slik at man bygger ut riktige veier og ikke bare veiene i fylket man kommer fra. 2 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Jagland var utenriksminister men behersket ikke engelsk i det heletatt.Sludder. Jagland snakker brukbar engelsk, men faller ikke for fristelsen å jåle det til med falsk aksent. 2 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Man kan kanskje også si at man bør ha en del erfaring med fedme for å forstå konsekvensene av en dårlig helse, kanskje Hoksrud er bedre rustet enn de fleste til å være minister. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Men hvorfor må man være slank for å være helseminister? Han vet jo godt at det ikke er sunt å spise seg stor. Det er ikke sånn at fordi Hoksrud er en stor gutt så vil han innføre hamburgerlunsj i barnehagen.Etter min mening sender det ut er svært dårlig signal til befolkningen dersom helseministeren er feit. Vi bør kunne forvente at våre politikere fremstår som gode forbilder. Mener du også det er greit at han en justisminister som har blitt dømt for grov svindel så lenge han selv vet det han gjorde var galt?Føler du at du får mer lyst til å bli feit eller mindre lyst til å slanke deg på grunn av Hoksruds kroppsvekt? Det vil jeg si er ganske spesielt. Han burde ikke vært minister, men det er fordi han er en idiot, ikke fordi han er feit. 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 (endret) Jagland snakker brukbar engelsk, men faller ikke for fristelsen å jåle det til med falsk aksent. Enig. Veldig mange tror at å "beherske engelsk" handler om å si "like" i hver setning, og herme etter aksenten til dumme amerikanere man ser på Kardashians. Det finnes mange engelske aksenter der ute (Jagland-engelsk er ikke noe mindre riktig enn f. eks. australisk engelsk), og det å prøve å høres ut som en amerikaner er jålete og vitner om lav selvtillit og mindreverdighetskomplekser. Endret 5. august 2017 av VR-katten 1 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 5. august 2017 Forfatter Del Skrevet 5. august 2017 Men hvorfor må man være slank for å være helseminister? Han vet jo godt at det ikke er sunt å spise seg stor. Det er ikke sånn at fordi Hoksrud er en stor gutt så vil han innføre hamburgerlunsj i barnehagen.Etter min mening sender det ut er svært dårlig signal til befolkningen dersom helseministeren er feit. Vi bør kunne forvente at våre politikere fremstår som gode forbilder. Mener du også det er greit at han en justisminister som har blitt dømt for grov svindel så lenge han selv vet det han gjorde var galt?Føler du at du får mer lyst til å bli feit eller mindre lyst til å slanke deg på grunn av Hoksruds kroppsvekt? Det vil jeg si er ganske spesielt. Han burde ikke vært minister, men det er fordi han er en idiot, ikke fordi han er feit. Slik som dere argumenterer burde vel også idioter kunne være gode ministre. Og du hetset nettopp Hoksrud selv, men det er kanskje ikke så farlig når det ikke har med kropp å gjøre? 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Vi bør kunne forvente at våre politikere fremstår som gode forbilder. Politikerne er de siste folket ser på som forbilder. De fleste forakter dem og ser på dem som idiotiske løgnhalser og klovner. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Der er greit å hetse folk for inkompetanse i stillingen. Det er greit å være tett i pappen, men ikke hvis man skal være politiker. 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Mener du også det er greit at han en justisminister som har blitt dømt for grov svindel så lenge han selv vet det han gjorde var galt? Nei. Det viser jo at han ikke er til å stole på. En gang svindler alltid svindler. Med en svindler som justisminister så er man fucked. Men om helseministeren er usunn, jaja, hva så? Du er ikke fucked av den grunn. Du kan være sunn selv om helseministeren ikke er det. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Han burde ikke vært minister, men det er fordi han er en idiot, ikke fordi han er feit. Jeg synes det er mye verre hets å kalle noen idiot enn å påpeke at han har noen kilo for mye. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 (endret) Jagland var utenriksminister men behersket ikke engelsk i det heletatt.Sludder. Jagland snakker brukbar engelsk, men faller ikke for fristelsen å jåle det til med falsk aksent. HAHAHAHA.. ehm. øh. du var seriøst? Endret 5. august 2017 av Simkin Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Jagland var utenriksminister men behersket ikke engelsk i det heletatt.Sludder. Jagland snakker brukbar engelsk, men faller ikke for fristelsen å jåle det til med falsk aksent. HAHAHAHA.. ehm. øh. du var seriøst? Off topic. La oss heller ta språkdebatten her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1782163 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Jeg synes også at det er sterkt kritikkverdig at vi på et tidspunkt etter hva jeg forstod hadde en samferneselsminister som ikke hadde førerkort. Må man kunne kjøre for å gjenkjenne en god vei? Nei, men det er absolutt en fordel for å kunne bygge ett fungerende veinett og gjøre seg opp en fornuftig mening om fartsgrenser og hvilken veistandard vi burde ha. Det er heller ikke mange land hvor politikkerne detaljregulerer veiutbyggingen i like stor grad som i Norge. På samme måte som det er bra å være syk for å kunne bedømme helse? Eller ha lav IQ for å skjønne dumme velgere? Dette er rimelig lavnivå-logikk, oppegående mennesker klarer å vurdere ting utover egen erfaring på slike store oppgaver, noe de også burde gjøre. AtW 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Men hvorfor må man være slank for å være helseminister? Han vet jo godt at det ikke er sunt å spise seg stor. Det er ikke sånn at fordi Hoksrud er en stor gutt så vil han innføre hamburgerlunsj i barnehagen.Etter min mening sender det ut er svært dårlig signal til befolkningen dersom helseministeren er feit. Vi bør kunne forvente at våre politikere fremstår som gode forbilder. Mener du også det er greit at han en justisminister som har blitt dømt for grov svindel så lenge han selv vet det han gjorde var galt?Føler du at du får mer lyst til å bli feit eller mindre lyst til å slanke deg på grunn av Hoksruds kroppsvekt? Det vil jeg si er ganske spesielt. Han burde ikke vært minister, men det er fordi han er en idiot, ikke fordi han er feit. Slik som dere argumenterer burde vel også idioter kunne være gode ministre. Og du hetset nettopp Hoksrud selv, men det er kanskje ikke så farlig når det ikke har med kropp å gjøre? Det er du som argumenterer som om idioter kunne vært gode ministere, man må jo være idiot for å forstå idioter med din logikk. AtW 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Hoksrud er en jævlig grei fyr. Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Hoksrud er en jævlig grei fyr. Kjøpte sex i Riga, mens han hadde kone og barn hjemme i Norge. Forferdelig fin type ja. 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Takk for at jeg slapp å si det. 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Hoksrud er en jævlig grei fyr. Kjøpte sex i Riga, mens han hadde kone og barn hjemme i Norge. Forferdelig fin type ja. Har snakket med Hoksrud på stand, og triveligere type finner du ikke. Alle gjør feil i privatlivet. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 (endret) Ikke sånne feil. Han klarer helt klart å fremstå jovial, men han har kommet langt i politikken, og det gjør man ikke bare ved å være grei. Endret 5. august 2017 av Isbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå