ITtraktor Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 (endret) Kom over denne artikkelen på NRK.no: https://www.nrk.no/norge/mannlige-politikere-kroppshetses-pa-sosiale-medier-1.13630081 Hoksrud tok seg spesielt nær av følgende kommentar: – Fremskrittspartiet pisser på sine velgere med å plassere to menn i helse- og omsorgskomiteen som ikke er i stand til å ta vare på egen helse Selv har i utgangspunktet ingenting til overs for hets, men denne kommentaren synes jeg er helt innafor, slik personen som skrev den selv hevder. At en person som skal bestemme over andres helse bør klare å ta vare på sin egen helse tar jeg som en selvfølgelighet. Vi ville vel ikke godtatt å ha en finansminister som egentlig burde vært en luksusfellenkandidat? Eller en utenriksminister som aldri har vært i utlandet og ikke behersker engelsk? Eller en kunnskapsminister som ikke har fullført videregående? Eller en justisminister som har blitt dømt for grov svindel? Dette er alle i likhet med kropp personlige egenskaper. Slik jeg der det gjør Hoksrud selv her kropp til en større greie enn det burde være. Hva tenker dere? Endret 5. august 2017 av ITtraktor 3 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Når hadde vi siste forsvarsminister med i alle fall førstegangstjeneste? 3 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 5. august 2017 Forfatter Del Skrevet 5. august 2017 (endret) Når hadde vi siste forsvarsminister med i alle fall førstegangstjeneste? Godt poeng, da burde i hvert fall vedkommende tåle kritikk for å ikke ha gjennomført det. Det er egentlig litt av poenget mitt. Politikerne våre må tåle kritikk for ting som er relevant for deres oppgave, selv om det så måtte være kropp. Jeg synes også at det er sterkt kritikkverdig at vi på et tidspunkt etter hva jeg forstod hadde en samferneselsminister som ikke hadde førerkort. Endret 5. august 2017 av ITtraktor 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Kom over denne artikkelen på NRK.no: https://www.nrk.no/norge/mannlige-politikere-kroppshetses-pa-sosiale-medier-1.13630081 Hoksrud tok seg spesielt nær av følgende kommentar: – Fremskrittspartiet pisser på sine velgere med å plassere to menn i helse- og omsorgskomiteen som ikke er i stand til å ta vare på egen helse Selv har i utgangspunktet ingenting til overs for hets, men denne kommentaren synes jeg er helt innafor, slik personen som skrev den selv hevder. At en person som skal bestemme over andres helse bør klare å ta vare på sin egen helse tar jeg som en selvfølgelighet. Vi ville vel ikke godtatt å ha en finansminister som egentlig burde vært en luksusfellenkandidat? Eller en utenriksminister som aldri har vært i utlandet og ikke behersker engelsk? Eller en kunnskapsminister som ikke har fullført videregående? Eller en justisminister som har blitt dømt for grov svindel? Dette er alle i likhet med kropp personlige egenskaper. Slik jeg der det gjør Hoksrud selv her kropp til en større greie enn det burde være. Hva tenker dere? Jeg tenker at du i liten grad har satt deg inn i hva slags egenskaper en helseminister trenger. AtW 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 (endret) Det ER en forskjell på å kroppshetse kvinner og menn, men det er selvfølgelig ikke hyggelig for menn heller. Jeg synes Hoksrud er en hyggelig og jovial fyr. Endret 5. august 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Tøvete unnskyldninger for hets, men når det kommer til å rakke ned på tjukkaser legger man gjerne ikke lista så høyt. 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 At en person som skal bestemme over andres helse bør klare å ta vare på sin egen helse tar jeg som en selvfølgelighet. Og en fiskeriminister må være god til å fiske? Det er vel en forskjell på privatliv og samfunnsliv? 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Jeg synes også at det er sterkt kritikkverdig at vi på et tidspunkt etter hva jeg forstod hadde en samferneselsminister som ikke hadde førerkort. Må man kunne kjøre for å gjenkjenne en god vei? Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Jagland var utenriksminister men behersket ikke engelsk i det heletatt. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 (endret) Vi har hatt samferdselsminister uten førerkort, men vi har nå etterhvert greid å fått veier fordi. Å hetse en person pga sin stilling og kroppstørrelse blir feil! Selv er jeg en av disse større tjukkasene som enkelte i samfunnet er glade å hakke i, men jeg overser det og tenker som så, om vi noen gang skulle konkurrere på likt grunnlag hadde jeg gruset de, samme gjelder forsåvidt jobb, bare prøv å hold følge Endret 5. august 2017 av Slettet+130498 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 5. august 2017 Forfatter Del Skrevet 5. august 2017 At en person som skal bestemme over andres helse bør klare å ta vare på sin egen helse tar jeg som en selvfølgelighet. Og en fiskeriminister må være god til å fiske? Det er vel en forskjell på privatliv og samfunnsliv? I mange yrker stille det krav til ditt privatliv, og jeg mener at minister er ett slikt yrke. Jeg skal bli lokfører, og der stilles det krav til at jeg ikke må bruke enkelte medikamenter og rusmidler. Mener du det er urimelig? En minister har en meget viktig funksjon i ett samfunn, og er på mange måter ett forbilde. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Jeg synes også at det er sterkt kritikkverdig at vi på et tidspunkt etter hva jeg forstod hadde en samferneselsminister som ikke hadde førerkort. Må man kunne kjøre for å gjenkjenne en god vei? Ja, veiutbygging har en sterk relasjon til personlige ferdigheter som bilfører. Samferdselsministeren burde nok være rallyfører ;-) 1 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 5. august 2017 Forfatter Del Skrevet 5. august 2017 (endret) Jeg synes også at det er sterkt kritikkverdig at vi på et tidspunkt etter hva jeg forstod hadde en samferneselsminister som ikke hadde førerkort. Må man kunne kjøre for å gjenkjenne en god vei? Nei, men det er absolutt en fordel for å kunne bygge ett fungerende veinett og gjøre seg opp en fornuftig mening om fartsgrenser og hvilken veistandard vi burde ha. Det er heller ikke mange land hvor politikkerne detaljregulerer veiutbyggingen i like stor grad som i Norge. Endret 5. august 2017 av ITtraktor Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Jeg skal bli lokfører, og der stilles det krav til at jeg ikke må bruke enkelte medikamenter og rusmidler. Mener du det er urimelig? Det er naturlig. Det er derimot ikke naturlig å stille krav til folks fiskeegenskaper for at de skal kunne bli fiskeriminister. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 5. august 2017 Forfatter Del Skrevet 5. august 2017 Jeg synes også at det er sterkt kritikkverdig at vi på et tidspunkt etter hva jeg forstod hadde en samferneselsminister som ikke hadde førerkort. Må man kunne kjøre for å gjenkjenne en god vei? Ja, veiutbygging har en sterk relasjon til personlige ferdigheter som bilfører. Samferdselsministeren burde nok være rallyfører ;-) Jeg snakker ikke om å ha eksepsjonelle kjøreferdigheter. Men jeg ser det absolutt som en fordel å ha førerkort, som medfører en god dose innsikt i temaet, når man skal være samferdselsminister. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Jeg synes også at det er sterkt kritikkverdig at vi på et tidspunkt etter hva jeg forstod hadde en samferneselsminister som ikke hadde førerkort. Må man kunne kjøre for å gjenkjenne en god vei? Ja, veiutbygging har en sterk relasjon til personlige ferdigheter som bilfører. Samferdselsministeren burde nok være rallyfører ;-) Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 (endret) Men hvorfor må man være slank for å være helseminister? Han vet jo godt at det ikke er sunt å spise seg stor. Det er ikke sånn at fordi Hoksrud er en stor gutt så vil han innføre hamburgerlunsj i barnehagen. Endret 5. august 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 5. august 2017 Forfatter Del Skrevet 5. august 2017 Jeg skal bli lokfører, og der stilles det krav til at jeg ikke må bruke enkelte medikamenter og rusmidler. Mener du det er urimelig? Det er naturlig. Det er derimot ikke naturlig å stille krav til folks fiskeegenskaper for at de skal kunne bli fiskeriminister. Det har jeg heller ikke påstått. Men jeg mener derimot at man bør ha en vis innsikt i fisk for å bli fiskeriminister, men man trenger ikke nødvendigvis vøre god til å fiske. Jeg mener at å være tjukk, med mindre man har gode grunner for det, tyder på dårlig innsikt og kunnskap om helse. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Helt enig. Og som helseminister bør man ha en viss innsikt i helse, men man trenger ikke ha god helse selv. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 5. august 2017 Forfatter Del Skrevet 5. august 2017 Men hvorfor må man være slank for å være helseminister? Han vet jo godt at det ikke er sunt å spise seg stor. Det er ikke sånn at fordi Hoksrud er en stor gutt så vil han innføre hamburgerlunsj i barnehagen. Etter min mening sender det ut er svært dårlig signal til befolkningen dersom helseministeren er feit. Vi bør kunne forvente at våre politikere fremstår som gode forbilder. Mener du også det er greit at han en justisminister som har blitt dømt for grov svindel så lenge han selv vet det han gjorde var galt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå