Gå til innhold

Nå er ikke amerikanerne lenger de eneste som kan jakte i verdensrommet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Luxenburg sier at ingen eier fiskene i havet, og det er sammenlignbart.

Her er det vel mer at Luxenburg deler ut eiendomsretten for fisk i internasjonalt farvann, som om Luxenburg har autoritet over dette. I motsetning til om Norge gir tilsvarende rettigheter for farvann som faller under Norsk territorium.

Lenke til kommentar

Det jeg stusset mest på var dette; "Både ledelse, aksjonærer og medeiere må ha et godt renommé, og ledelsen skal ha erfaring fra lignende prosjekter."

Med andre ord så må de som skal høste ting fra verdensrommet alerede ha høstet ting fra verdensrommet før de får lov til å høste ting fra verdensrommet :lol:

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Latterlig problemstilling. Hvem i alle dager på denne jord har myndighet til å dele ut lisenser for gruvedrift på et hvilket som helst himmellegeme?

Må jeg innrømme at selv om jeg, som deg, finner det latterlig at noen som helst av makter og myndigheter skal kunne dele ut lisenser slik antydet i artikkelen, så finner jeg det like latterlig, om ikke hysterisk, at makter og myndigheter skulle kunne bestemme at jeg IKKE kunne erverve meg resurser der utenfor hin-sides. Begge deler er like søkt.

Samtidig så blir det vel der ute som det er her, de store tråkker ned de små.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...