Gå til innhold

3 skjermkort til omtrent lik pris...

PC Gamer

Anbefalte innlegg

Skjermkortet mitt er nesten akkurat gått fløyten, så jeg sitter nå med et gammelt kort, og får ikke spilt noen ting.

Så jeg tenkte å kjøpe et nytt kort, i prisklassen ca 3000KR

Her er kandidatene:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl

Eller et GeCube Radeon 9800 PRO (3000KR)

Hvilket???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke jeg ville kjøpt noen av disse kortene. Kanskje FX5900 kortet p.g.a. prisen. Jeg er ikke tilhenger av et spesielt kortmerke, men jeg tror økonomisk/ytelsesmessig sett ville jeg ha valgt FX5700/9600XT. Det er ingen tvil om at et 9800 PRO/XT eller FX5950 vil yte bedre, men Jeg tror ikke spillegleden uteblir så drastisk som mange her i forumet vil ha det til om du velger et "midrange" produkt. Jeg har gått i denne fella flere ganger selv (det å må ha det beste hele tiden), uten at jeg har blitt en lykkeligere "gamer" av den grunn.

Kjøp FX5700/9600XT hvis du vil ha stor glede av et kort uten å bli ruinert.

Kjøp 9800 PRO/XT eller FX5950 hvis du vil ha "litt" mere glede, men blir ruinert.

Forskjellene er faktisk ikke så store når du spiller med disse kortene.

Ps: Det MSI FX5900 kortet på komplett som du nevner i innlegget ditt har jo en veldig bra pris.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke jeg ville kjøpt noen av disse kortene. Kanskje FX5900 kortet p.g.a. prisen. Jeg er ikke tilhenger av et spesielt kortmerke, men jeg tror økonomisk/ytelsesmessig sett ville jeg ha valgt FX5700/9600XT. Det er ingen tvil om at et 9800 PRO/XT eller FX5950 vil yte bedre, men Jeg tror ikke spillegleden uteblir så drastisk som mange her i forumet vil ha det til om du velger et "midrange" produkt. Jeg har gått i denne fella flere ganger selv (det å må ha det beste hele tiden), uten at jeg har blitt en lykkeligere "gamer" av den grunn.

Kjøp FX5700/9600XT hvis du vil ha stor glede av et kort uten å bli ruinert.

Kjøp 9800 PRO/XT eller FX5950 hvis du vil ha "litt" mere glede, men blir ruinert.

Forskjellene er faktisk ikke så store når du spiller med disse kortene.

Ps: Det MSI FX5900 kortet på komplett som du nevner i innlegget ditt har jo en veldig bra pris.

Ruinert er vel å ta litt hardt i tenker jeg. Han skriver jo at han har ca. 3000 å bruke på skjermkort, og da kjøper han jo selvsagt noe bedre enn mid-range.

Til trådstarter: sats på en av de radeon 9800pro korta du har kikka på, FX5900 har ikke hverken ytelse eller overklokkingsegenskaper til å matche radeon

Lenke til kommentar

Hmmmm kanskje jeg formulerte det litt feil traskas, jeg mente ikke "ruinert" i ordets rette forstand, men heller ..... er det verdt det... når vi ser at midrange kortene har kurrant ytelse/pris, og så lenge det konstant er en krig mellom ATI og Nvidia, vil det bli dyrt og være på toppen hele tiden. Det kommer jo nye kort rett over nyåret igjen.

Men bevares, hvis du vil være på toppen akkurat nå, kjøp 9800 pro

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...