janmb Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Er jo bare å starte høyt oppe et sted. Kjøre ned mot havet. Så ligge i 40-35kmt, så har man lett en ny rekord igjen.. Men hvem gidder å bruke 30 timer på dette? En Tesla er ikke laget for kjedelige kjøreturen Slike rekorder settes på flatmark, typisk en strekning man kjører mange ganger. En test med annet enn 0 høydeforskjell ville jo være helt meningsløst. Har selv hatt negativt forbruk over mer enn to mil - uten at det er relevant for noe som helst Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 (endret) Kom til Nord Norge en kald Januardag og prøv testen på nytt. Da blir det et annet resultat. Bare å holde varme i kupeen vil trekke mye strøm. http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/2016/01/09/%E2%80%93-Mye-bedre-i-kulda-enn-fossilbilene-12009788.ece ta ne prat med denne karen, han har tudeligvis ingen problemer Ja det står at eieren er fornøyd, men ingenting om hvor lang kjørelengde han har når det er vinter og kaldt. Du er klar over at batterier får mye lavere virkningsgrad når det blir kaldt. Nissan Leaf som har teoretisk oppgitt rekkevidde 20 mil har kun 7 mil rekkevidde i minus 7 grader.Les artikkelen. Har har kjørt bossekop-kautokeino tur-retur (260 km) med god margin i -25 og sier selv han hadde rekkevidde til 35 mil. Har selv kjørt min Tesla med rundt 2 kW i forbruk på langkjøring i -15-20 og grei varme i bilen. Pga varmesløyfa som henter spillvarme fra batteri og motor til kupe samt meget god aerodynamikk er rekkeviddefallet for Tesla mindre enn for Leaf. Leaf oppgir rekkevidde ut ifra EPA-syklusen, Tesla oppgir rekkevidde ut i fra 88km/t i 20C på flat veg uten klima påslått. Såklart vil det være langt vanskeligere å oppnå god rekkevidde for Leaf når det er kaldt. Jeg har Model S selv og Leaf som firmabil. Sistnevnte bruker mer strøm i -20 på langkjøring, vesentlig dårligere aerodynamikk og fravær aav varmesløyfe er nok grunnene. Endret 11. august 2017 av Cowboystrekk Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 12. august 2017 Del Skrevet 12. august 2017 Dette bør de prøve å slå i en Tesla, å kjøre i normal hastighet og klare 1200km Skulle akkurat til å nevne dette. Tesla har ikke slått noen rekord denne gangen. De ligger egentlig etter.Nå må det sies at den BMWen er ribbet for alt som ikke er nødvendig for å spare vekt, samt andre knep for å minske luftmotstanden. Dessuten er den stappet med batterier der det er plass. Da jeg så videoen tidligere, så mener jeg de sa det var 146 eller 148 kWt batterikapasitet, og de hadde overladet (tunet så batteriene tok i mot mer strøm enn produsenten anbefaler) batteriene. Dog, mektig imponert likevel. Både Opelen/chevroleten og Teslaene er standardbiler med hyllevare-deler. Så i forhold til batterikapasiteten, så er denne elendig? : Definitivt ikke det jeg skrev eller antydet. Les hele innlegget. Det jeg antyder er at om du ribber en Tesla om endrer innstillingene, vil du kunne dra endel flere mil ut av den, men da er heller ikke den en bil du kan dra på tur med familien med. Bare se hva Telsa/Elon Musk fikk til når de laget en racing-versjon av TMS. Den ble riktignok tunet for racing, men hadde de gjort tilsvarende men med fokus på rekkevidde, så tror jeg de hadde kommet langt mot denne BMWen uten å øke batterikapasiteten. Hadde de i tillegg stappet inn mere batterier, hadde de sikkert klart å matche og forbigått denne. Hadde de med BMWen beholdt seter og interiør og annet som gjør bilen til en familiebil, og samtidig beholdt bagasjekapasiteten, så hadde også denne fått langt kortere rekkevidde. Men tror de hadde kunnet gitt den bra med batterikapasitet fremdeles, og dermed vist at en BMW hadde blitt en flott og verdig elbil-konkurrent. Og som jeg sa, fremdeles imponerende gjort. Lenke til kommentar
Børre Brekstad Johannessen Skrevet 16. april 2018 Del Skrevet 16. april 2018 Last December, the QUANTiNO 48VOLT demonstrated what is possible with nanoFlowcell® energy. The electric sports car took just 8:21 hours to cover a distance of 1,000 kilometres, not only maintaining a remarkable traveling speed, but also covering a total distance of 1,401 kilometres with 2x95 litres of electrolyte liquid in its tanks. These are benchmarks unattainable by any other electric vehicle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå