thelebrity68 Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Synes egentlig ikke slike rekordforsøk har så mye for seg og er vel egentlig mest ment for spesielt interesserte. Når det er skrevet kan det selvfølgelig være med på å trigge andre produsenter til å levere biler som går enda lengre. Så da har det noe for seg, da, altså... 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Må si jeg få latterkrampe av enkelte: Har du kjøpt elbil – i så fall hvilket merke - eller vurderer du å kjøpe en? – Elbil er for pyser og feiginger - skikkelig mannfolk kjører diger pickup truck med feite motorer, skikkelig hjul og grom lyd. Jeg har begrenset tro på elbilen som fremtidens utslippsfrie alternativ. Til det er karbonfotavtrykket i livsløpet til en elbil for stort og kapasiteten for dårlig. Hydrogen derimot kan bli spennende. At en person fra: Yrke: Eiendomsinvestor Sjølyst Utvikling Utdannelse: Lege, Universitetet i Oslo Påstår noe slikt sier seg selv personen bør finne annet utdannelse i så fall. Er ikke dumt å vurdere elbil i dag. Spørsmålet er heller om rekkevidden er bra nok og hva som skjer innen hydrogenbil før 2020. 1 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 (endret) Å spørre en lege om elbiler blir som å spørre en siv.ing elektro om hans synspunkter på immunterapi ved kreft. Begge høyt utdannede og meget kunnskapsrike innen sitt eget felt, andres derimot? Endret 5. august 2017 av Cowboystrekk Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Jeg tror vi kan være glad at han ikke jobber som lege, det er tryggere han har den jobben han har i dag. Når det gjelder de fleste elbil-haterne så har jeg mistanke om at de hater flere ting enn elbiler. Øvelse gjør mester... 1 Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Tror typisk forbruk er 1.5kw per mil. Ikke 2kw per mil. Det er for bykjøring. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 (endret) Å spørre en lege om elbiler blir som å spørre en siv.ing elektro om hans synspunkter på immunterapi ved kreft. Begge høyt utdannede og meget kunnskapsrike innen sitt eget felt, andres derimot? Eller som å spørre LMH1 om noe som helst.... Endret 6. august 2017 av Rusher 2 Lenke til kommentar
Martin N86 Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Så sinke trafikken for å lage tåpelige rekorder er tingen? Burde fått heftig bot de som driver med dette. Kan kjøre 1000km i 160 - 200km/t på autobahn med en 12 år gammel diesel med 80 liters tank. En tesla holder vel maks 170km i disse hastigheter LOL. Er liksom ikke noe spesielt dette. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Skyld heller på menigheten hans. Skylde på for hva? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Dagen etter Opel har slått Tesla kommer en tesla ut med dette. Litt ugler i mosen her... Hmm Minner om kappløpet til månen mellom Amerika og Russland. Hvordan har Opel slått Tesla? Er det rekkevidden på den billigste Model 3-varianten vs. Opera Ampera du tenker på? Lenke til kommentar
Jada1 Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Er jo bare å starte høyt oppe et sted. Kjøre ned mot havet. Så ligge i 40-35kmt, så har man lett en ny rekord igjen.. Men hvem gidder å bruke 30 timer på dette? En Tesla er ikke laget for kjedelige kjøreturen Det hadde helt klart spart noe batteri, men det krever også noe planlegging å finne slike strekninger Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 6. august 2017 Del Skrevet 6. august 2017 Tror typisk forbruk er 1.5kw per mil. Ikke 2kw per mil. Det er for bykjøring.etter ca nøyaktig 40k km og 3.5 år med min TMS 60 erlangtidsforbruk 1.73kW pr mil. Med litt tap etc stemmer nok 2 kW pr mil godt for meg. På typisk bykjøring sommerstid ligger forbruk på 1.5. Pålangkjøring også 1.5. Lenke til kommentar
Håkon Skaar Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Tester av rekkevidde på elbiler i "flatt lende" og lav hastighet er ikke særlig interessant.Hvordan det er i det virkelege livet er mer interessant, synes jeg. Hva med en testtur Stavanger - Bergen - Ålesund - Trondheim langs E 39 ?Med alle de mest populære el-bilene som er i salg i landet? Inkludert Tesla. Da får vi reelt forbruk og rekkevidde + ladetider. Samme testen kan en gjøre med fossil-biler. Da vil det reelle forbruket komme fram.Hastighet under testene skal vere normal landeveishastighet. Følge trafikken. Noe å tenke på for motorjournalister? Eller NAF? En skikkelig roadtrip? Om de tør., da... Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 7. august 2017 Del Skrevet 7. august 2017 Kom til Nord Norge en kald Januardag og prøv testen på nytt. Da blir det et annet resultat. Bare å holde varme i kupeen vil trekke mye strøm. 1 Lenke til kommentar
Rune Lønjer Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 20-35 mil med normal kjøring er det man må forholde seg til for den vanlige mann i gata som vil bruke denne uten kompromiss med sin gamle bil ! 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. august 2017 Del Skrevet 8. august 2017 20-35 mil med normal kjøring er det man må forholde seg til for den vanlige mann i gata som vil bruke denne uten kompromiss med sin gamle bil ! Nei, du har åpenbart ikke kjørt denne bilen mye. 1 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 9. august 2017 Del Skrevet 9. august 2017 må ha elektrisk gir på dem. oppoverbakke sluker strømwhat? Elbiler er et gir. I motbakker bruker de mer strøm, i nedoverbakker er motor generator og lagrer strøm. 2 Lenke til kommentar
Eplekatt Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Dette er jo det samme som at noen sier at normale folk får bare 1 mengde ut av toalettpapir, mens vi får dobbelt så mye... ved å ta papiret fra værandre... kansje 3 ganger så mye hvis det var 3 lags papir Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Kom til Nord Norge en kald Januardag og prøv testen på nytt. Da blir det et annet resultat. Bare å holde varme i kupeen vil trekke mye strøm. http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/2016/01/09/%E2%80%93-Mye-bedre-i-kulda-enn-fossilbilene-12009788.ece ta ne prat med denne karen, han har tudeligvis ingen problemer Lenke til kommentar
Eplekatt Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Dette bør de prøve å slå i en Tesla, å kjøre i normal hastighet og klare 1200km https://youtu.be/rbnvZlPZZQc Skulle akkurat til å nevne dette. Tesla har ikke slått noen rekord denne gangen. De ligger egentlig etter. Nå må det sies at den BMWen er ribbet for alt som ikke er nødvendig for å spare vekt, samt andre knep for å minske luftmotstanden. Dessuten er den stappet med batterier der det er plass. Da jeg så videoen tidligere, så mener jeg de sa det var 146 eller 148 kWt batterikapasitet, og de hadde overladet (tunet så batteriene tok i mot mer strøm enn produsenten anbefaler) batteriene. Dog, mektig imponert likevel. Både Opelen/chevroleten og Teslaene er standardbiler med hyllevare-deler. Så i forhold til batterikapasiteten, så er denne elendig? : Lenke til kommentar
tflovik Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 Kom til Nord Norge en kald Januardag og prøv testen på nytt. Da blir det et annet resultat. Bare å holde varme i kupeen vil trekke mye strøm. http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/2016/01/09/%E2%80%93-Mye-bedre-i-kulda-enn-fossilbilene-12009788.ece ta ne prat med denne karen, han har tudeligvis ingen problemer Ja det står at eieren er fornøyd, men ingenting om hvor lang kjørelengde han har når det er vinter og kaldt. Du er klar over at batterier får mye lavere virkningsgrad når det blir kaldt. Nissan Leaf som har teoretisk oppgitt rekkevidde 20 mil har kun 7 mil rekkevidde i minus 7 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå