Betroz Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Nå er det vel snart release av Coffee-Lake også? Lurt å se an? Ja. Tviler at 8700K kommer nå til uka, men den er ventet før jule tida iallefall. Lenke til kommentar
Leeplay Skrevet 20. august 2017 Forfatter Del Skrevet 20. august 2017 Nå er det vel snart release av Coffee-Lake også? Lurt å se an? Ja. Tviler at 8700K kommer nå til uka, men den er ventet før jule tida iallefall. Jeg tviler på at jeg vil vente - om det er snakk om et par måneder Nå har jeg snakket om ny pc i hele sommer ish Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Jeg har visst missforstått litt angående Coffee Lake selv. Ser ut som det er en reveal (hva nå enn det betyr) i morgen, ikke en release. Her er en artikkel som virker nokså oppdatert. Lenke til kommentar
Leeplay Skrevet 20. august 2017 Forfatter Del Skrevet 20. august 2017 Jeg har visst missforstått litt angående Coffee Lake selv. Ser ut som det er en reveal (hva nå enn det betyr) i morgen, ikke en release. Her er en artikkel som virker nokså oppdatert. Så noen "leaked" bilder hvor de viste % sammenligning fra forrige Gen, men skal nok bli spennende å se, men om jeg gidder å vente 3-4 mnd er et annet spørsmål. Så du på de to hovedkortene, Gabri3l? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Som sagt er jeg ikke oppdatert på HK til Ryzen, så der får du bedre råd fra andre enn meg. Eneste jeg kunne se i farten var at X370 kortet faktisk var billigere enn B350 kortet. Og da hadde jeg nok gått for X370 om det er disse det står mellom. Bare husk å sjekke produsentens hjemmeside for en QVL over støttede RAM brikker om du skal ha raskere enn 2667MT/s.. Lenke til kommentar
Leeplay Skrevet 20. august 2017 Forfatter Del Skrevet 20. august 2017 Som sagt er jeg ikke oppdatert på HK til Ryzen, så der får du bedre råd fra andre enn meg. Eneste jeg kunne se i farten var at X370 kortet faktisk var billigere enn B350 kortet. Og da hadde jeg nok gått for X370 om det er disse det står mellom. Bare husk å sjekke produsentens hjemmeside for en QVL over støttede RAM brikker om du skal ha raskere enn 2667MT/s.. Den er grei Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Som sagt er jeg ikke oppdatert på HK til Ryzen, så der får du bedre råd fra andre enn meg. Eneste jeg kunne se i farten var at X370 kortet faktisk var billigere enn B350 kortet. Og da hadde jeg nok gått for X370 om det er disse det står mellom. Bare husk å sjekke produsentens hjemmeside for en QVL over støttede RAM brikker om du skal ha raskere enn 2667MT/s.. De må ikkje stå på den lista for at de skal fungere over 2666mhz Jeg har noen corsair 4000mhz som funker som ei kule, og de finnes ikkje på noen qcl liste. Samme med 4266 mhz brikkene mine. Faktisk 3600c15 brikkene også LOL Lenke til kommentar
Leeplay Skrevet 20. august 2017 Forfatter Del Skrevet 20. august 2017 Hvis jeg velger et 1070 (prøver å lese meg opp på hvilket 1070 som er greiest for meg), men noen ligger nærmere 5k, er det da like så greit å strekke seg til dette? Eller er det en GOD grunn til at akkurat dette - kontra andre 1080 - er så "billig"? https://www.komplett.no/product/893659/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/asus-geforce-gtx-1080-turbo# Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 Hvis jeg velger et 1070 (prøver å lese meg opp på hvilket 1070 som er greiest for meg), men noen ligger nærmere 5k, er det da like så greit å strekke seg til dette? Eller er det en GOD grunn til at akkurat dette - kontra andre 1080 - er så "billig"? https://www.komplett.no/product/893659/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/asus-geforce-gtx-1080-turbo# Hvis du bryr deg om støy, så velger du ikke det kortet. MSI Gaming X er kjent for å være et av de mest stillegående. Lenke til kommentar
Leeplay Skrevet 20. august 2017 Forfatter Del Skrevet 20. august 2017 Hvis jeg velger et 1070 (prøver å lese meg opp på hvilket 1070 som er greiest for meg), men noen ligger nærmere 5k, er det da like så greit å strekke seg til dette? Eller er det en GOD grunn til at akkurat dette - kontra andre 1080 - er så "billig"? https://www.komplett.no/product/893659/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/asus-geforce-gtx-1080-turbo# Hvis du bryr deg om støy, så velger du ikke det kortet. MSI Gaming X er kjent for å være et av de mest stillegående. Ahh, takk for advarselen.. Sett noen anbefale 1070 gaming x, noen andre Evga og et fra Zotac.. Litt usikker der.. Men da tror jeg jeg går for et 1070 - hvis jeg ikke finner noe annet 1080 til 5000,- Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 20. august 2017 Del Skrevet 20. august 2017 (endret) Skal jeg gi deg et tips : Skriv navnet på det du lurer på i Google med review etterpå, så kan du finne tester på internett. Som f.eks : "MSI GTX 1070 Gaming X review". Endret 20. august 2017 av Betroz Lenke til kommentar
Leeplay Skrevet 20. august 2017 Forfatter Del Skrevet 20. august 2017 (endret) Skal jeg gi deg et tips : Skriv navnet på det du lurer på i Google med review etterpå, så kan du finne tester på internett. Som f.eks : "MSI GTX 1070 Gaming X review". Ja, det jeg har gjort den siste måneden på hver enkel komponent - i kombinasjon med hjelp herfra, youtube og reddit Men mange reviews er også bare OC-tråder. Og engelske reviews hvor mye er "bang for bucks" og priser er vel forskjellig der som jeg har skjønt. Og jeg fant ingen sammenligning mellom de to siste HK'ene :/ Endret 20. august 2017 av Leeplay Lenke til kommentar
Leeplay Skrevet 21. august 2017 Forfatter Del Skrevet 21. august 2017 https://www.komplett.no/wishlist/shared/0b66e1eb-f895-41ee-b686-71d76c8a9407 Passer dette sammen? Mtp. plass og komponenter sammen?Evt. dette skjermkortet: https://www.komplett.no/product/895861/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/gigabyte-geforce-gtx-1080-windforce-oc#Noen anbefalte 1700 istedet, men skal som sagt ikke OC.. (Så langt) Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Du får jo mer ytelse for pengene ved å velge det Gigabyte 1080 kortet da. Lenke til kommentar
Leeplay Skrevet 21. august 2017 Forfatter Del Skrevet 21. august 2017 Du får jo mer ytelse for pengene ved å velge det Gigabyte 1080 kortet da. Ja, bare siden du nevnte på det Turno 1080 at det var mye støy, så tenkte jeg det var en hake ved detta også Så resten greit ut? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 21. august 2017 Del Skrevet 21. august 2017 Joda, men du er sikkert på at du klarer deg med en en 250GB SSD da? Vil anbefale deg å ha alle programmer og spill på en SSD, og bare bruke Barracuda disken til lagring av andre ting. Kan anbefale deg å bytte ut viftene i det Define R5 kabinettet om du ønsker bedre kjøling, men det haster vel ikke. Lenke til kommentar
Leeplay Skrevet 21. august 2017 Forfatter Del Skrevet 21. august 2017 Joda, men du er sikkert på at du klarer deg med en en 250GB SSD da? Vil anbefale deg å ha alle programmer og spill på en SSD, og bare bruke Barracuda disken til lagring av andre ting. Kan anbefale deg å bytte ut viftene i det Define R5 kabinettet om du ønsker bedre kjøling, men det haster vel ikke. Jeg er litt usikker.. Hittil har jeg brukt 100 av 250 gb på ssd'en jeg har nå, med de spillene jeg spiller installert. Selvfølgelig blir det kanskje en del mer underveis, så har tygd litt på den ja :/ Ja, D-disken min er forsåvidt tom, da jeg bruker pc'en som ren gamer-pc. Grunnen til at jeg valgte R5, er at jeg har et fra før jeg er veldig fornøyd med i hvert fall med tanke på lyd. Og jeg har aldri brydd meg om no fancy kabinett eller at innmaten må se bra ut. Selvfølgelig hvis du vet om noe lignende som er bedre, så er det bare å komme med forslag Lenke til kommentar
Leeplay Skrevet 1. september 2017 Forfatter Del Skrevet 1. september 2017 Sorry for maset, boys!https://www.komplett.no/wishlist/shared/4983ffba-656e-443c-96ab-7164bdf043f1 Dette er hva jeg har hittil. - Noen har sagt at PSU'en er overkill og at jeg bør gå for 550w. - Jeg har bestemt meg for å OC likevel, så er 1700 et bedre valg enn 1700x? Er stock-cooler og kjølepasta som følger med grei nok til oc? - Jeg tror jeg heller velger samme SSD - bare med 500gb istedet. - Jeg hadde dette skjermkortet originalt, men så at nummer 2 er på tilbud denne helgen: Originalt: https://www.komplett.no/product/895861/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/gigabyte-geforce-gtx-1080-windforce-oc?offerId=KOMPLETT-310-895861# Nummer 2: https://www.komplett.no/product/893527/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/gainward-geforce-gtx-1080-phoenix-glh#Noen mente at det var bedre kjøling på det første. ELLER bør jeg vente på Coffee Lake? Uansett, sorry for mas, og setter selvfølgelig pris på all input og hjelp Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 1. september 2017 Del Skrevet 1. september 2017 R7 1700X kan du overklokke. R7 1700 "må" du overklokke. Det skiller 2-300Kr, og 1700X er en bedre "binnet" chip. Det betyr at den enten går raskere rett ut av boksen om du ikke overklokker. Eller at om du overklokker, så er det større sjanse for for å nå 4GHz, og eventuelt på en lavere spenning slik at effekt forbruk og varmeutvikling ikke blir helt avsindig. Skal du overklokke en 1700, så klarer den med stor sannsynlighet 3,8GHz på alle kjerner selv med den medfølgende kjøleren. Men av kjøle og støy hensyn anbefales det jo å legge i et par hundrelapper ihvertfall i en litt bedre kjøler enn den. Med 1700X må man kjøpe kjøler utenom, ettersom det ikke følger med noen fabrikk kjøler. PSU'en du har valgt er greit dimensjonert for denne PC'en, absolutt ikke "overkill". Faktisk, om man ser historisk på det. Så kan det meget fort tenkes at en oppgradering av skjermkort i fremtiden vil føre til at du skal være svært glad for at du ikke kjøpte noe mindre ihvertfall. Personlig ville jeg aldri bygd en PC med mindre enn 750W PSU en gang. Av skjermkortene ville jeg valgt GLH versjonen til Gainward. Den gir en grei overklokk rett fra fabrikken. Det er ikke noe i veien for å spare de hundrelappene og overklokke selv med programvare som PrecisionX eller afterburner. Men problemet med slike programmer er at de bruker CPU resurser. Så om et spill er begrenset av CPU i utgangspunktet. Så får du mindre ut av en overklokk som krever egen programvare. Alternativet er å "flashe" biosen på det billigste kortet til å kjøre på de frekvensene man ønsker. Men det er litt komplisert, og knekker jo garantien. Summa summarum; jeg ville tatt GLH kortet, og dritt i overklokking utover det som kommer fra fabrikken. Du kan selvsagt vente på Coffe Lake, de er vel ventet "før jul". Så det må du se om du kan/vil selv. Jeg tror pris/ytelse på 8600K og 8700K kommer til å gjøre det svært vanskelig for AMDs Ryzen brikker. Endelig kommer det nok til å gå an å anbefale en i5 igjen. Men når det er sagt, så kommer gaming i 1440p og oppover ikke til å være så avhengig av CPU at man vil merke store forskjellen. Så argumentet om at Ryzen er bedre til streaming kommer nok fremdeles til å kunne veie tungt, for de som synes det er viktig. Og det er slett ikke sikkert at Coffe Lake kan hamle opp med Ryzen til den bruk.. Ellers har AMDs Vega 56 kommet på markedet. Og den innfrir forventingene mine ganske bra. Du kan sikre deg et fra Komplett fremdeles med levering i begynnelsen midten av september for 3999,-. Og de ligger slett ikke langt bak GTX1080 i ytelse.. Allerede.. Vega 56 vil som sagt gjøre inngangsbilletten til adaptive sync en god del rimeligere. Så absolutt et godt argument for å velge det i stedet.. Lenke til kommentar
Leeplay Skrevet 1. september 2017 Forfatter Del Skrevet 1. september 2017 R7 1700X kan du overklokke. R7 1700 "må" du overklokke. Det skiller 2-300Kr, og 1700X er en bedre "binnet" chip. Det betyr at den enten går raskere rett ut av boksen om du ikke overklokker. Eller at om du overklokker, så er det større sjanse for for å nå 4GHz, og eventuelt på en lavere spenning slik at effekt forbruk og varmeutvikling ikke blir helt avsindig. Skal du overklokke en 1700, så klarer den med stor sannsynlighet 3,8GHz på alle kjerner selv med den medfølgende kjøleren. Men av kjøle og støy hensyn anbefales det jo å legge i et par hundrelapper ihvertfall i en litt bedre kjøler enn den. Med 1700X må man kjøpe kjøler utenom, ettersom det ikke følger med noen fabrikk kjøler. PSU'en du har valgt er greit dimensjonert for denne PC'en, absolutt ikke "overkill". Faktisk, om man ser historisk på det. Så kan det meget fort tenkes at en oppgradering av skjermkort i fremtiden vil føre til at du skal være svært glad for at du ikke kjøpte noe mindre ihvertfall. Personlig ville jeg aldri bygd en PC med mindre enn 750W PSU en gang. Av skjermkortene ville jeg valgt GLH versjonen til Gainward. Den gir en grei overklokk rett fra fabrikken. Det er ikke noe i veien for å spare de hundrelappene og overklokke selv med programvare som PrecisionX eller afterburner. Men problemet med slike programmer er at de bruker CPU resurser. Så om et spill er begrenset av CPU i utgangspunktet. Så får du mindre ut av en overklokk som krever egen programvare. Alternativet er å "flashe" biosen på det billigste kortet til å kjøre på de frekvensene man ønsker. Men det er litt komplisert, og knekker jo garantien. Summa summarum; jeg ville tatt GLH kortet, og dritt i overklokking utover det som kommer fra fabrikken. Du kan selvsagt vente på Coffe Lake, de er vel ventet "før jul". Så det må du se om du kan/vil selv. Jeg tror pris/ytelse på 8600K og 8700K kommer til å gjøre det svært vanskelig for AMDs Ryzen brikker. Endelig kommer det nok til å gå an å anbefale en i5 igjen. Men når det er sagt, så kommer gaming i 1440p og oppover ikke til å være så avhengig av CPU at man vil merke store forskjellen. Så argumentet om at Ryzen er bedre til streaming kommer nok fremdeles til å kunne veie tungt, for de som synes det er viktig. Og det er slett ikke sikkert at Coffe Lake kan hamle opp med Ryzen til den bruk.. Ellers har AMDs Vega 56 kommet på markedet. Og den innfrir forventingene mine ganske bra. Du kan sikre deg et fra Komplett fremdeles med levering i begynnelsen midten av september for 3999,-. Og de ligger slett ikke langt bak GTX1080 i ytelse.. Allerede.. Vega 56 vil som sagt gjøre inngangsbilletten til adaptive sync en god del rimeligere. Så absolutt et godt argument for å velge det i stedet.. Ja, da jeg mente oc, tenkte jeg bare rent Cpu-messig.. Jeg skal ikke oc skjermkortet Så du ville ha gått for 1700x uansett? 2 andre som sa: "And about the gpu's. go for the cheapest one. GPU boost 3.0 generally makes the native clock speeds irrelevant. And the windforce cooler is better than the gainward cooler so it should boost higher." Og: "get the cheapest gtx 1080, no difference for you" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå