AudunGK91 Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Hei! Har nettopp kjøpt meg en brukt mini-itx maskin uten innebygd wifi på hovedkortet. Jeg kjøpte meg dermed en USB 3.0 wifi adapter av sorten Netgear AC1200, som skulle ha god nok ytelse til både full HD streaming, gaming osv. Jeg har imidlertid problemer med å få den til å fungere skikkelig på den stasjonære mITX maskinen når jeg er tilkoblet nettverket via wifi. Windows viser at jeg har full signalstyrke. Problemene jeg har er som følger: * Hastighet varierer veldig og går nærmest kontinuerlig opp og ned fra 144 Mbps til 1Mbps. * Når jeg følger med wifi-status kan jeg se under aktivitet at mottakelse av bytes stopper helt opp stadig vekk. * Innimellom kobles nettverket også helt av og kobler til på nytt, men det tar lang tid før internettforbindelsen gjenoppnås. På natterstid virker det som en del av problemene løses og det blir mer stabilt, men med nokså lav hastighet. Når jeg kobler adapteret til laptopen og deaktiverer det innebygde har jeg ingen av problemene, uansett når på døgnet. Når adapteret er koblet til laptopen får jeg også over dobbelt så høy hastighet enn på den stasjonære når det først er relativt stabilt. Noen som har formening om hva dette kan skyldes? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Har du riktige drivere installert? Lenke til kommentar
AudunGK91 Skrevet 5. august 2017 Forfatter Del Skrevet 5. august 2017 Har du riktige drivere installert? Ja riktige drivere for adapteret er installert. Samme driver både på stasjonær og laptop. Kan BIOS på den stasjonære ha betydning for dette? Eventuelt andre drivere for hovedkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå