VRK18 Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Dette er uakseptabelt. Hvis passasjerene ikke ønsker å handle varer ombord så må det respekteres. Folk flyr for å fly, ikke for å handle. Jeg kommer ikke til å fly Ryanair mer etter dette. http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ryanair/internt-notat-ryanair-truet-ansatte-om-ikke-salget-om-bord-tok-seg-opp/a/24082718/ Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 En avdeling i bedrifta har dårlig resultat, og de ansatte får beskjed om at hvis ikke omsetningen øker, vil det forsøkes med nye koster. De nåværende vil bli tilbudt arbeid i andre avdelinger. Et ganske normalt tiltak for å bryte med en ukultur i én avdeling, så vidt jeg kan se.Trusler? Det er ikke vanlig å kalle det trusler om de ansatte får beskjed om at hvis en avdeling ikke klarer å gå i pluss, blir den lagt ned. Det er ikke bare trusler, det er blodig alvor. 6 Lenke til kommentar
Markedsfundamentalisten Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Dette er uakseptabelt. Hvis passasjerene ikke ønsker å handle varer ombord så må det respekteres. Folk flyr for å fly, ikke for å handle. Jeg kommer ikke til å fly Ryanair mer etter dette. Bra! Da er du ikke en hykler ihvertfall. De fleste sosialister hater Ryanair, men fortsetter å fly med dem. Bra at du bruker din rett på markedet til å boikotte. Flere burde gjort det samme mot bedrifter de ikke liker Jeg for min del mener ikke Ryanair gjorde noe galt i denne saken. Dårlig prestasjon (kabinansattes jobb er blant annet å selge) må få konsekvenser. Jeg elsker Ryanair, og vil fortsette å fly med dem 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 En avdeling i bedrifta har dårlig resultat, og de ansatte får beskjed om at hvis ikke omsetningen øker, vil det forsøkes med nye koster. De nåværende vil bli tilbudt arbeid i andre avdelinger. Et ganske normalt tiltak for å bryte med en ukultur i én avdeling, så vidt jeg kan se. Trusler? Det er ikke vanlig å kalle det trusler om de ansatte får beskjed om at hvis en avdeling ikke klarer å gå i pluss, blir den lagt ned. Det er ikke bare trusler, det er blodig alvor. Man "bryter ikke ned ukultur", men å drive en bedrift der man behandler sine ansatte som rasshøl. AtW 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Har ikke flydd med Ryanair på mange år nå. Går mest i Norwegian og SAS. Ryanair dersom de skal få inntekt må ihvertfall selge varer som er relevante for reisedestinasjonen. Solkrem, solbriller, undertøy, badebukse, you-name-it ?? Synes ihvertfall at de må tenke litt slik at folk kan finne det interessant. Dessuten så bør ikke varen koste det dobbelte eller tredobbelte av i butikk. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Man "bryter ikke ned ukultur", men å drive en bedrift der man behandler sine ansatte som rasshøl. Utsagnet ditt har sannsynligvis en skrivefeil et sted; som det står, er det dessverre uforståelig. Hvorfor du må ty til skjellsord, er likeledes uvisst. Ingenting i denne tråden rettferdiggjør slik språkbruk. Selskapet må få opp omsetninga ved ei avdeling til nivå med de andre avdelingene i Europa. Har du gode tiltak å anbefale? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Man "bryter ikke ned ukultur", men å drive en bedrift der man behandler sine ansatte som rasshøl. Utsagnet ditt har sannsynligvis en skrivefeil et sted; som det står, er det dessverre uforståelig. Hvorfor du må ty til skjellsord, er likeledes uvisst. Ingenting i denne tråden rettferdiggjør slik språkbruk. Selskapet må få opp omsetninga ved ei avdeling til nivå med de andre avdelingene i Europa. Har du gode tiltak å anbefale? Hva er det som er uforståelig? Du forstår jo åpenbart ordet "rasshøl", siden du kommenterer det. Om du behandler dine ansatte som de er drittfolk, så bryter man ikke ned ukultur, man legger grobunn for det. Og synes ordbruken min er treffende for situasjonen. AtW Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 (endret) Hvis en avdeling gjør noe dårlig...Hvis avdelingen konsekvent ligger på sisteplass...Hvem ligger mest sansynlig ansvaret på..?De ansatte -- eller lederen for avdelingen, eller bedriften sin markedsstrategi for området..? Endret 5. august 2017 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå