genesis Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 2stk OEM_ DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz) er hva jeg har bestillt. (de billigste på komplett.no) Er disse så mye dårligere enn (eks): Corsair TWINX1024-3200LL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200LL DIMMs ? (som har over dobble prisen) Kan jeg overklokke RAMen jeg har bestillt? jeg forstår det slik at jeg kan øke volten, og forandre timings. Hva betyr de forskjellige timingsene? Hvilke tall betyr hva og får hvilket utfall? (hva er altså best, med forklaring?) Leste også at det er en "regel" at det siste tallet er summen av de tre første, hvorfor det? Må jeg øke volten når jeg forandrer timingsene? Jeg har pr idag 2stk 256mb PC2700 ram, og de klokker om jeg forandrer noe, kan disse overklokkes? dette er noe jeg har lurt på lenge, men det har ikke blitt "aktuellt" ettersom jeg ikke fikk overkloket prosessor noe særlig uansett pga. varme, men å blir det snart vannkjøling.... TAKK for eventuelle svar Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 7. desember 2003 Del Skrevet 7. desember 2003 Du kan nok overklokke de ja.. om de klokker bedre eller dårligere enn Corsair'ene du nevnte er ikke godt å si, det har en del med hvor heldig du er.. men Corsair'ene er sikkert litt bedre.. Den regelen du nevnte stemmer, men det finnes ingen forklaring på den.. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 7. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2003 ble svært usikker nå. leste på denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=178134 QUOTE (NorthWave @ 07/12/2003 : 12:34) Det er som oftest varmen som tar knekken på brikkene. 1,8 volt skulle disse brikkene klare greit... Du mener vel 2.8 V Jeg kjører mine Twinmos Twister brikker på 2.8 V, 2-8-3-3. Funker bra det. Er ikke sikker på hvordan det er med vanlige twinmos, men de burde tåle 2.8 volt. Timingene her følger jo ikke denne regelen. Er det unikt i hvert tilfelle hva som er best? hva er optimalt? alle timinger på 0,000000000000000001? Er det noe som "heter for raskt"? og da, for raskt for hva? FSB? CPU? Er det summen av alle tallene som teller, eller er det de første tallene? Når rammen jobber, og prosesser foregår, i hvilke ledd skjer det? må alle prosesser gjennom alle ledd? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 De første skal tre optimalt være 2-2-2. Jo lavere jo bedre, men dette er det laveste noen brikker greier foreløpig. Når det gjelder det siste kommer det an på, den formelen (mener forresten det er CL+RCD+2, rundet oppover) er minimum, på NF2-HK med høy FSB (210+) er det som regel 11 som er raskest. Denne timingen har uansett lite å si. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå