ATWindsor Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Hvis man ikke har tenkt å bruke søker så er den ikke viktig. Jeg kunne ikke tenkt meg et systemkamera uten søker men det er sikkert mange som bruker kameraet annerledes enn meg. Mener å ha lest et sted at søkeren på E-M10 ikke er så mye å skryte av men mulig jeg husker feil. Uansett er det med søker/ikke søker noe man bør tenke grundig gjennom før man velger kamera. Dere overbeviser meg haha! Litt vanskelig for meg å vite hva jeg vil ha når jeg er helt ny på fotografering, men kanskje en søker hadde vært det beste. Virker slik ifølge de andre som har svart her Søker er veldig omdiskutert, jeg mener man kan vende seg greit til å ikke bruke søker, men når man har det, så bruker man det mye. Jeg vil nok kanskje gå litt mot resten her, og si at om du aldri har hatt søker vil du ikke føle du går glipp av så mye om du ikke har søker nå heller. Men dette er veldig individuelt. AtW Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 (endret) For fotografering med manuell fokus er søker et stort pluss. For ikke å snakke om hvis du fester på et tyngre objektiv, type 300mm legacy glass. Da vil du merke hvor mye enklere du støtter kameraet mot hodet. Edit: Dette objektivet er ikke så enkelt å bruke håndholdt uten søker... 640 gram pluss adapter. Endret 11. august 2017 av Omnithunder Lenke til kommentar
HSP Skrevet 11. august 2017 Del Skrevet 11. august 2017 Hvis man ikke har tenkt å bruke søker så er den ikke viktig. Jeg kunne ikke tenkt meg et systemkamera uten søker men det er sikkert mange som bruker kameraet annerledes enn meg. Mener å ha lest et sted at søkeren på E-M10 ikke er så mye å skryte av men mulig jeg husker feil. Uansett er det med søker/ikke søker noe man bør tenke grundig gjennom før man velger kamera. Dere overbeviser meg haha! Litt vanskelig for meg å vite hva jeg vil ha når jeg er helt ny på fotografering, men kanskje en søker hadde vært det beste. Virker slik ifølge de andre som har svart her Søker er veldig omdiskutert, jeg mener man kan vende seg greit til å ikke bruke søker, men når man har det, så bruker man det mye. Jeg vil nok kanskje gå litt mot resten her, og si at om du aldri har hatt søker vil du ikke føle du går glipp av så mye om du ikke har søker nå heller. Men dette er veldig individuelt. AtW På en måte er jeg enig med deg. Jeg bruker et kompaktkamera til ca halvparten av bildene jeg tar og det funker bra, bildene blir like gode (eller dårlige) som kameraene jeg har med søker. Men det er veldig mye morsommere å fotografere med søker synes jeg. Blokkere ut alt annet å bare fotografere på en måte. H Lenke til kommentar
_h_e Skrevet 12. august 2017 Forfatter Del Skrevet 12. august 2017 Da er kamera bestilt, olympus om-d e-m10 mark ii!? ble litt dyrere enn det jeg først hadde tenkt, men får håpe det var et bra kjøp!? takk til alle som har kommet med innspill❤️ 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå