Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gikk opp 2 kg så ned 1 kg på 2 dager

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg drakk en liter vann og gikk opp en kilo ;)

Hva man får i seg og hva som kommer ut påvirker vekta ganske mye, du gikk ikke verken opp 2kg fett eller ned 1kg fett, men antagelig mest vann og avføring.

Før jeg spiste mye veide jeg 68. Etter å ha spist mye veide jeg 71. Neste dag etter å ha gått på do veide jeg like mye. Etter å ha gått lang tur idag og fastet så gikk jeg ned til 70.

Anonymous poster hash: 97c0f...33c

Lenke til kommentar

jeg drakk en liter vann og gikk opp en kilo ;)

Hva man får i seg og hva som kommer ut påvirker vekta ganske mye, du gikk ikke verken opp 2kg fett eller ned 1kg fett, men antagelig mest vann og avføring.

Før jeg spiste mye veide jeg 68. Etter å ha spist mye veide jeg 71. Neste dag etter å ha gått på do veide jeg like mye. Etter å ha gått lang tur idag og fastet så gikk jeg ned til 70.

1 liter med svette og evt. urinering.

Og muligens en unøyaktig vekt?

Om du ikke drikker på en dag men trener skal det ikke så mye til for å gå ned en kilo vann :)

Gjør du dette hver dag vil du enten dø av dehydrering eller gå sake men sikkert ned i vekt om du holder ett kaloriunderskudd.

Vekt må måles over tid, den kan variere veldig på kort sikt.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Min vekt kan variere ca 4kg i løpet av en dag. Helt normalt.

Om jeg gikk ned 1 kg av å faste endag og gå 11 km. Og gjør dette hverdag går jeg fort ned i vekt

Du forbrenner kanskje 1000kcal på å gå 11 km.

Du har et daglig kaloribehov er på 1500-2000

La oss si du i beste fall har brent bort 3500 kcal den dagen. Det er omtrent en halv kilo.

Lenke til kommentar

Om jeg gikk ned 1 kg av å faste endag og gå 11 km. Og gjør dette hverdag går jeg fort ned i vekt

La oss si du i beste fall har brent bort 3500 kcal den dagen. Det er omtrent en halv kilo.

Du tar også feil. Jeg har skritteller på mobilen jeg brente litt over 400 kalorier.

Lenke til kommentar

Du tar også feil. Jeg har skritteller på mobilen jeg brente litt over 400 kalorier.

Ikke brente. Skulle stå forbente

Lenke til kommentar

Fremdeles nei. Du går ikke så fort opp og ned i vekt, det er vann og avføring du blir kvitt fra da du spiste 2 kilo dritt.

Du forstår ikke. Jeg veide meg før jeg gikk på do og etter

Etter å ha spist så mye. Legger jeg meg. Våkner. Veier meg. Viser 2 kg mer. Deretter går jeg på do. Veier meg igjen akkurat det samma. Jeg gikk på do og tømte meg. Hvordan kan du si at det er pga avføring og urin. Jeg tømte jo begge delen men vekta viste det samma. Men når jeg gikk 11 km og fasta hele dag gikk den ned 1 kg. Og for å gå ned en 1 kilo fett må man forbrenne 7 tusen kalorier.

Lenke til kommentar

Fremdeles nei. Du går ikke så fort opp og ned i vekt, det er vann og avføring du blir kvitt fra da du spiste 2 kilo dritt.

Du forstår ikke. Jeg veide meg før jeg gikk på do og etter

Etter å ha spist så mye. Legger jeg meg. Våkner. Veier meg. Viser 2 kg mer. Deretter går jeg på do. Veier meg igjen akkurat det samma. Jeg gikk på do og tømte meg. Hvordan kan du si at det er pga avføring og urin. Jeg tømte jo begge delen men vekta viste det samma. Men når jeg gikk 11 km og fasta hele dag gikk den ned 1 kg. Og for å gå ned en 1 kilo fett må man forbrenne 7 tusen kalorier.

Du er helt sikker på at du ikke inntok noe ekstra drikke i denne tidsperioden? Husk at hvis du bare drikker 3 desiliter vann, så veier du plutselig 300 gram mér. Det er litt interessant, prøv å stå på vekta, ha et glass vann stående ved siden av. Mål opp vannet, lés av vekta, drikk vannet, sett fra deg glasset, og lés av vekta igjen.

Viser vekta di 1 kilos vekt, eller 100 grams? I så fall kan den sikkert vise 69 kilo, men du kan ha veid 69,4, og når du veide deg etter å ha sovet, kan du ha veid 68,6. Tall er for eksempler.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Kombinasjon av unøyaktig vekt og vann og avføring. Ikke noe reell vektoppgang eller nedgang.

Nei, du forbrenner ikke 1kg fett om dagen bare fordi du ikke spiste. Du kan forbrenne ett par kilo fett i uken ved fasting, større tap skyldes at tarmene tømmes og tap av vannmasse, noe som gjennopptas når du avslutter fastingen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...