eplekasse Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Kjøpte en Nintendo Switch på Power (gamle Ekspert?), + 1 spill. De sa 30 dagers åpent kjøp-garantien også gjelder selv om du åpner produktet, og til og med bruker det. Jeg spurte dem rett ut om jeg da faktisk kunne spille på Switch'en, og likevel levere den inn igjen innen 30 dager, og det skulle gå helt fint. Så lenge all forpakning er i perfekt tilstand, var ikke dette noe problem. Jeg kjøpte ikke konsollen for å "spekulere" i å spille spill gratis, for så å levere alt inn igjen. Hele kjøpet var egentlig et impulskjøp. Men dersom jeg innen tidsfristen finner ut at dette ikke var så gøy likevel, er det jo helt fantastisk å kunne levere det inn igjen. Er det noen andre som har gjort dette? Har det gått fint, uten problemer? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Skal gå fint det. De har jo selv sagt det. Lenke til kommentar
Doge Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Spill med brutt emballasje kan ikke returneres Lenke til kommentar
eplekasse Skrevet 4. august 2017 Forfatter Del Skrevet 4. august 2017 Spill med brutt emballasje kan ikke returneres Spurte support-avdelingen på Power om dette, han sa det ikke ville være noe problem, "så lenge det kan selges igjen etterpå". Om han faktisk vet hva han svarte på er en annen sak. Spill med brutt emballasje kan de jo ikke selge til full pris. Jeg spurte for øvrig om akkurat dette to ganger :-) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Spillene får du nok ikke levert nei, mulig du nå kjøpe spillet. Det beste er vel å ta med alt tilbake å gøre hva de sier? Lenke til kommentar
Doge Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Spill med brutt emballasje kan ikke returneres Spurte support-avdelingen på Power om dette, han sa det ikke ville være noe problem, "så lenge det kan selges igjen etterpå". Om han faktisk vet hva han svarte på er en annen sak. Spill med brutt emballasje kan de jo ikke selge til full pris. Jeg spurte for øvrig om akkurat dette to ganger :-) ÅPENT KJØP I 30 DAGERAngrefristen begynner å løpe når du har mottatt varen. Husk kvitteringen og at varen må være i samme stand som når du mottok den. Returretten gjelder ikke varer med abonnement, spill, programvare og hygieneprodukter med brutt forsegling. Som hygieneprodukter regnes blant annet tannpleieprodukter, hud- og kroppspleie-produkter og liknende. Vi tar forbehold om at returretten kan frafalle ved gjentakende misbruk. https://www.power.no/kundeservice/vaare-kundegarantier/ Da vet tydeligvis han på supporten mindre enn det reglene deres er Det er vel helt vanlig at det ikke er mulig å bytte inn spillene med tanke på produktnøkkel til spill/programvare Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Selgeren har rett, da brukte spill ikke kan selges etterpå Lenke til kommentar
Voosj Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Hvis det et snakk om en bundle, så gjelder ikke åpent kjøp for konsollen. Lenke til kommentar
Doge Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Selgeren har rett, da brukte spill ikke kan selges etterpå Men i dette tilfelle så sa selgeren at det går an å returnere, noe som det ikke gjør når produktet er åpnet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Elkjøp følger lovnadene sine på slik uten noe om og men. Power derimot hadde jeg ikke stolt på om de hadde sagt at vann var vått. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 (endret) Selgeren har rett, da brukte spill ikke kan selges etterpå Men i dette tilfelle så sa selgeren at det går an å returnere, noe som det ikke gjør når produktet er åpnet OT skrev spillonsoll så jeg tipper OT spurte om det samme til selgeren Endret 4. august 2017 av Dubious Lenke til kommentar
WHBO Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Minner meg om denne saken her: http://www.dinside.no/okonomi/martin-ble-nektet-elkjop-garanti/61019409 Lenke til kommentar
Doge Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Selgeren har rett, da brukte spill ikke kan selges etterpå Men i dette tilfelle så sa selgeren at det går an å returnere, noe som det ikke gjør når produktet er åpnet Du skrev spillonsoll så jeg tipper du spurte om det samme til selgeren Det var ikke jeg som lagde tråden Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Selgeren har rett, da brukte spill ikke kan selges etterpå Men i dette tilfelle så sa selgeren at det går an å returnere, noe som det ikke gjør når produktet er åpnet Du skrev spillonsoll så jeg tipper du spurte om det samme til selgeren Det var ikke jeg som lagde tråden Redigert Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Minner meg om denne saken her: http://www.dinside.no/okonomi/martin-ble-nektet-elkjop-garanti/61019409 Butikkene kan belaste verditapet på kunden, men godt mulig de ikke gidder det. Særlig når det ikke finnes leie ordninger, antakelig fordi da måtte selgeren ta pant i noe annet for å ikke risikere å ikke få tilbake varen eller hvis den er i dårligere stand en når den blir solgt. Butikkene taper vel litt på dette, hvis de ikke selger den som ny og kjøperen vet ingenting om den har vært brukt. Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Butikkene kan belaste verditapet på kunden, men godt mulig de ikke gidder det.Hvem andre kan betale det? Det er få butikker som driver med tap over tid. Til slutt er det kundene som i sum betaler for forpliktelsene som følger med et salg! Særlig når det ikke finnes leie ordninger, antakelig fordi da måtte selgeren ta pant i noe annet for å ikke risikere å ikke få tilbake varen eller hvis den er i dårligere stand en når den blir solgt. Finst mange leieordninger, men det gir relativt lite mening for privatpersoner på såpass små summer som 3-5000. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Selgeren har rett, da brukte spill ikke kan selges etterpå Vet ikke om Gamestop fikk memoet ditt. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Power driver ikke med bruktsalg av spill. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 17. august 2017 Del Skrevet 17. august 2017 Power driver ikke med bruktsalg av spill. Nei, men Dubious skrev at brukte spill ikke kan selges punktum. Noe de kan :ref Gamestop. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 18. august 2017 Del Skrevet 18. august 2017 Power driver ikke med bruktsalg av spill. Nei, men Dubious skrev at brukte spill ikke kan selges punktum. Noe de kan :ref Gamestop. Her er det snakk om en helt annen butikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå