Gå til innhold

Apple kan snart miste andreplassen i smart­mobil&shymarkedet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke alle er så profittkåte som Apple. Mange går for volum, så lenge det går (såvidt) i pluss så nøyer de seg med det.

Enkelte klarer bare ikke å forstå dette dog.

Kilde? Du mener at Huawei ikke vil ha så høy profitt som mulig?

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Kilde på hva.

Det har vært mange saker på at Apple tar hele fortjenesten totalt for mobilmarkedet med bare en liten markedsandel.

Det er imponerende at de har klart å opparbeide seg en sånn kundegruppe som betaler hva som helst for produktene.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Kilde på hva.

Det har vært mange saker på at Apple tar hele fortjenesten totalt for mobilmarkedet med bare en liten markedsandel.

Det er imponerende at de har klart å opparbeide seg en sånn kundegruppe som betaler hva som helst for produktene.

Kanskje de betaler "hva som helst" fordi produktene er verdt det? Så lenge det du får forsvarer prisen, så er det ett fett hva fortjenesten er.

Det ville vært et dumt trekk av Apple (eller en hvilken som helst annen produsent) å sette ned prisen bare fordi de tjener mye på produktet, så lenge kundene er villig til å betale den dyrere prisen. Alle produsenter, både av mobiltelefoner og hva som helst annet, vil jo gjerne tjene mest mulig. Og da bruker de diverse utregninger og andre metoder for å finne ut hvilken pris som gir mest fortjeneste.

Lenke til kommentar

Hvis de setter opp prisen enda mer kan de faktisk øke salget da det blir ansett som mer eksklusivt og up-market.

En produsent av forsterkere prøvde dette og mangedoblet salget da kundene trodde det var et premiumprodukt med bedre finesser enn det som var billigere.

Jeg tror faktisk jeg ville prøvd dette hvis jeg var Apple. Kundene kjøper det jo uansett så hvorfor ikke, det eneste de risikerer er mer fortjeneste. Hvis du er i et smalt og lite prissensitivt marked med lojale kunder uansett hva så vil dette funke. Dine kunder kan til og med bli enda mer lojale.

Lenke til kommentar

iPhone er veldig overprisa til hva du får teknisk for pengene. Teknologien er grei nok, og telefonene er rimelig gjennomarbeidet. Det at de begynte å hardware-parre home-knappen med hovedkortet på iPhone 6 for å forhindre reparasjon og at man ikke kan bytte til ny knapp uten at dem gjør det selv via sitt eget refurbish-program sier en del. Apple gjør det meste for å stoppe andre enn autoriserte verksted selv på banale komponentbytter som en skarve knapp.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har iphone 6,iPad air 2,apple TV,apple AirPort express router og apple Music. Altså er jeg det man kan kalle en apple-mann. Og jeg kan bare si en ting: jeg kommer aldri til å se meg tilbake til andre produkt.

Apple virker alltid,og da meiner jeg alltid! Apple sørger for verdens beste sikkerhet,oppdaterer og fikser alle produktene mine med det som trengs av sikkerhet,oppdateringer. Jeg har faktisk aldri hatt feil med noe som helst noengang fra apple. Routeren er en liten boks (AirPort express og den fyrer signaler gjennom alle veggene i huset og wifi er like rask på loft og i kjeller. Til og med sitter jeg utenfor huset og surfer på wifi routeren som står inne i huset. I dag satt jeg på en buss og surfet på ipaden via 4G nettet på min iphone,fantastiskt kjekt. Kjenner jeg gleder meg til iphone 8 kommer med trådløs lading. Så takk apple for at dere står på og lager så fantastiske sømløse,driftssikre og innovative produkter som er verdens beste!!

Lenke til kommentar

Jeg har iphone 6,iPad air 2,apple TV,apple AirPort express router og apple Music. Altså er jeg det man kan kalle en apple-mann. Og jeg kan bare si en ting: jeg kommer aldri til å se meg tilbake til andre produkt.

Apple virker alltid,og da meiner jeg alltid! Apple sørger for verdens beste sikkerhet,oppdaterer og fikser alle produktene mine med det som trengs av sikkerhet,oppdateringer. Jeg har faktisk aldri hatt feil med noe som helst noengang fra apple. Routeren er en liten boks (AirPort express og den fyrer signaler gjennom alle veggene i huset og wifi er like rask på loft og i kjeller. Til og med sitter jeg utenfor huset og surfer på wifi routeren som står inne i huset. I dag satt jeg på en buss og surfet på ipaden via 4G nettet på min iphone,fantastiskt kjekt. Kjenner jeg gleder meg til iphone 8 kommer med trådløs lading. Så takk apple for at dere står på og lager så fantastiske sømløse,driftssikre og innovative produkter som er verdens beste!!

Hvis ruteren din gir deg like rask linje i kjelleren, på loftet og utendørs som den gir deg rett ved siden av ruteren, så a) sender den med ulovlig kraftig styrke slik at du jammer hele nabolaget, eller b) så er du så høy på Apple-rusen din at du ikke klarer å se at du ljuger.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Innlegget ditt sier mer om deg enn om apple-produktene!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis ruteren din gir deg like rask linje i kjelleren, på loftet og utendørs som den gir deg rett ved siden av ruteren, så a) sender den med ulovlig kraftig styrke slik at du jammer hele nabolaget, eller b) så er du så høy på Apple-rusen din at du ikke klarer å se at du ljuger.

Bare å komme innom så skal du få teste trådløsdekningen her i huset!

Lenke til kommentar

Har du fulgt med i det siste?!

Om du søker følgende på google:

site:itavisen.no apple + problemer

så får du opp 1120 artikler (om du søker innen det siste året). Dette er i gjennomsnitt 3 stk per dag.

Om du har fulgt med det siste året så har det vært så ekstremt med sikkerhetsfeil og softwarebugs på appleprodukter at jeg kan ikke gjøre annet enn å måpe.

PS:

Gjorde dette bare for å få frem et poeng, det rette tallet ligger vell gjennomsnittlig litt under 1 per dag, siden itavisen skriver 3 saker per bug:

- Apple har en softwarebug, se hva dette kan gjøre med livet ditt!

- Livet ditt er mest sannsynlig ikke over, Apple undersøker problemet!

- Apple har nå fikset problemet, se hva som skjer med livet ditt nå!

Pluss at de skriver flere guider til midlertidige fikser. Snakk om å melke kua/Apple

Endret av Ash of Titan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...