Gå til innhold

Sikkerhetsforsker lagde IMSI-catcher for 60 kroner. Nå kan mobiler kartlegges av alle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Hehe, har en av de derre USB radioene liggende, er ikke så dreven i scanning med SDR radio. Den ligger mest og støver ned.

For øvrig +1 til GOAXT8WU

Lenke til kommentar

Hehe, har en av de derre USB radioene liggende, er ikke så dreven i scanning med SDR radio. Den ligger mest og støver ned.

For øvrig +1 til GOAXT8WU

Når man først snakker om radio, er jo mykje fint gammelt utstyr som kan brukes. Og da kunn som passiv mottaker/reseiver, kombinert med en noen lunde calkulator for dekoding, og/eller et gps punkt for mer kompliserte meldinger og mottak av utstyr.

Men hvem har ikke en jekk i bilen, det har jo vert påbudt.

Tror mykje av overvåking og Dens manglendes ønske om intern-kontroll dreier seg om poletikk, -økonomi og manipulering av massene.

US fikk jo utvist 700 diplomater fra russland i sommer. Muligens grunnet for lite fyll; trau sa dei, og det vart det.

Blir jo artig å se hva som skjer med autonome-flåtebiler/ droner som nu kommer, med voldsom kraft. Det kan gi endringer i etteretning og overvåkingspolitikken, av nødvendighet.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Slik denne norman har brukt sitt system så ser jeg ikke veldig stor nytte av det. Ja du kan få masse data men får du relevant data du kan bruke til noe? Eksemplet med pølsemannen er heller ikke et veldig godt eksempel. Som nevnt over så skjer det for ofte at politiet henlegger saker med kjent gjerningsmann. Pluss hva ville skjedd om noen la fram logger fra imsi scan? Anmeldt for snoking? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

minner noe om min egen ide,

et bash script for å overvåke aircrack's csv filer

etter bestemt mac adresse.

finfin til å holde orden på hvem av komipsene

dine som kommer på besøk ettersom

90% av befolkningen har wifien på for det meste.

ikke bare det men på samme måte som en imsi fanger

sansynligvis kan se hvilkne basestasjoner telefonen

har vert innom kan kan i stor grad wifi'en gjøre akkurat

samme der brukeren har koblet seg på et nett iallefall.

har logget mac adresser på wifi i flere år nå,vet akkurat

når postmannen sin telefon kommer, søppelmannen,

naboen som jobber i nsb,,di fleste taxiene i byen min,

noen av politiene i byen min ! :):) :)

hvor naboene har vert på ferie, når telefonen di sin

beamer out "malorca ferie resort wifi"

eller "heatrow airport wifi free ap" etc.

"Snoop onto them, as they snoop onto us" -hackers movie 1995- =)

http://www.dueknipen.tk/wlan/macsniffer.sh

Endret av Horst Tappert
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik koden er skrevet så fungerer den kun for 900MHz, så det åpner kun for å følge med på deler av 2G (ettersom en god del også er på 1800MHz). Får feilmelding om at det er noen koder som mangler hvis man prøver på noe høyere enn 1700MHz. Kortet det siktes til går heller ikke under 800MHz eller stort høyere, så ingen treff på 3G eller 4G. Med HackRF til noen tusen kroner, som det ser ut til at utvikleren selv bruker, så er nok resten mulig, men igjen så er det ikke mange som betaler tusener for noe slikt tror jeg.

Det er en god "start" og greit artikkelmateriale, selv om det ikke åpner opp for at alle overvåker hverandre for under 100kr med det aller første.

Lenke til kommentar

Slik koden er skrevet så fungerer den kun for 900MHz, så det åpner kun for å følge med på deler av 2G (ettersom en god del også er på 1800MHz). Får feilmelding om at det er noen koder som mangler hvis man prøver på noe høyere enn 1700MHz. Kortet det siktes til går heller ikke under 800MHz eller stort høyere, så ingen treff på 3G eller 4G. Med HackRF til noen tusen kroner, som det ser ut til at utvikleren selv bruker, så er nok resten mulig, men igjen så er det ikke mange som betaler tusener for noe slikt tror jeg.

Det er en god "start" og greit artikkelmateriale, selv om det ikke åpner opp for at alle overvåker hverandre for under 100kr med det aller første.

Kom til å tenke på en gammel all-in one PC eg hadde, fra 1994 med TV kort. Compaq Presario CDTV 528, kjekk sak med hyper rask prosessor.

TV låg vel rundt 400 MHz, men dette tok også FM på rundt 100, og gjorde vertfall 800 muligens mer. Er så lenge siden.

Ønsker man å finne ut om der er noe sendeaktivitet på telefonen er det jo bare å legge den att med en dårlig FM radio, å så kikke etter forandringer og gjentakelser utenfor.

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Dette er ikke en IMSI-Catcher. 

En IMSI-Catcher får en mobiltelefon til å koble til seg, i stede for et vanlig mobiltårn. Dermed får den all trafikk fra mobilen til å gå igjennom seg selv (og kan dermed avlytte, modifisere data, etc).

Denne kan kun se metadata mellom mobil og tårn. Ingen trafikk blir routet eller modifisert.

Det har forøvrig vært mulig svært lenge.

Her er en video fra 2014 av Hak5:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...