thklinge Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Ingen Bosch Indego-modeller med? Og ikke et ord om hvordan disse navigerer? Kjører de på måfå eller mapper de området og klipper det systematisk? Går ut fra at de mapper området slik som en robot støvsuger og da vil den gå systematisk til verks ! Få om noen i testen kjører systematisk. Lenke til kommentar
Eplekatt Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Gardena sin vinner, den har jo mer grønn en testvinneren. Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 16. oktober 2017 Del Skrevet 16. oktober 2017 Har eid en Miimo i snart 4 år. Svært få problemer, er selvsagt en innkjøringsfase.Greit, 20k laken(ferdig montert), men jesus så mye tid jeg har spart da!Og tid er penger, tid er fritid! Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Det finnes Smart Sileno som er billigere. Samme maskin, men med kapasitet opp til 1000m2 om jeg ikke husker feil. Sist jeg sjekket pris kostet den 13995.- inklusive router. For de som bor på tørrere steder enn meg så vil samhandling med vanningsanlegg etc være kjekt. Da vil eksempelvis klipperen parkere når plenen vannes. Det er da sensorer i plenen som måler fuktighet og aktiverer vanningen. Lenke til kommentar
lavamakt| Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Hvordan er det med pris på reservedeler og kniver på deltagerene i testen? Jeg fikk hakeslepp nå jeg skulle kjøpe nye blader til bestemors automower 305 på den lokale husqvarna forhandleren. En pakke med 9 kniver (3 sett) kostet 380kr, 30 kniver (10 sett) kostet 1000 kr. Jeg kjøpte 30pk med kniver av god kvalitet på ebay til 8 dollar med frakt... 1 Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 2 kniver (1 sett) til robomowen min koster 6-700kr tror jeg. Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 20. oktober 2017 Del Skrevet 20. oktober 2017 Til gardena koster originalt knivsett (9 blader, 3 sett) ca 150-200 kr. Kjøpte i stedet uoriginalt knivsett fra netonnet til 20 kr 1 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 23. mai 2018 Del Skrevet 23. mai 2018 Kjære Tek, her må dere ha drukket på jobb under test. Jeg har selv RC304 og den outshiner alle de andre svindyre robotene. Det som faktisk gir den styrke har dere gitt minus på. Den trenger ikke skjerm! Du har alt på appen. Den har en helt genial app. Du kan sette opp alt på den, se når den skal kjøre neste gang, hva som skjedde sist. osv. I tillegg har den aldri kjørt seg fast igjen etter at jeg fikk powerwheels. Ikke at det var noe stort problem heller. Jeg vil inne si det. Gikk fra Robomow til Gardena selv, stor hjemme og liten på en annen eiendom. At den ikke har skjerm er en ulempe. Kniven er en ulempe. Synes Gardena jevnt over er bedre. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. juli 2018 Del Skrevet 13. juli 2018 (endret) Jeg har en gressklipper som gjør en imponerende jobb, antagelig mye bedre enn samtlige i testen og uten at jeg trenger å være hjemme. Han kommer hit ca 8 ganger per sommer, klipper de 300 kvadratmeterne for 150 kr for ca en times jobb. Det blir 1200 kr i året. Da klipper han først gresset og tar så kantklipping etterpå. En av gangene klipper han hekken også. Det er fort gjort for jeg har bare 6-7 meter hekk. Gress og kvistetupper legger han i automatisk i komposthaugen. Ingen arbeid med å legge ned begrensningskabel trengs. Skulle han flytte eller finne seg noe annet å gjøre neste sommer kan jeg oppgradere til en tilsvarende modell uten tillegg i prisen. Det bruker å være lett å finne en ny. Han jeg har nå er muligens litt kunstig av seg til tider, men å kalle han robot er å dra det for langt. Deres robotvarianter varer kanskje i 10 år og da har jeg betalt omtrent like mye som dere, for godt klipt plen, kanter og hekk. Samtidig har jeg investert pengene i nabolagets ungdom og arbeidsmoral i stedet for å sende pengene til ukjente i Kina, transportører og diverse mellomledd. Dette kan jeg varmt anbefale. Mye hyggeligere enn å lese bruksanvisninger, knote med innstillinger, hyppig renhold og problemløsing. Dessuten flytter han seg fra den ene siden av huset over den steinlagte oppkjørselen og til den andre siden uten problemer. Effektivt klippmønster uten nevneverdig overlapp gjør jobben raskt unna. Endret 13. juli 2018 av Simen1 Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 8 ganger er altfor lite. Også hopper du glatt bukk over at det kreves vanlig gressklipper og kantklipper som også lages i Kina og transporteres.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juli 2018 Del Skrevet 14. juli 2018 Hehe, det er rett at jeg hoppet bukk over både klipperen (999 kr), kantklipperen (299 kr) og hekksaksa (499 kr), men dette er uansett mye billigere enn robotklippere så mye mindre av livsløpskostnadene går til Kina. 8 ganger holder fint her i Tromsø. Jeg har 3 klippinger hittil og 5 igjen til midten av september da gresset slutter å vokse. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg