steinjarle Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Chevrolet Bolt slo Tesla Model S i rekkeviddetest Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Men Tesla har fortsatt fin firkanta skjerm med plass til stort kart.... Lenke til kommentar
sundesunde Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Spennende utvikling. Er det ikke bedre å skille mellom Europa og USA vha. lengdegrader? 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 (endret) Nå sier ikke slike tester så mye, tesla har vel IPS skjerm som trekker vel litt strøm? Så vet vi lite hvordan instillinger som er brukt, etc så ville ikke stolt helt på slike tester. Kan jo være tesla måtte kjøre sakte ved f.eks mere kø eller mere oppover bakker? Hadde ikke vurdert Chevrolet Bolt da den ligdner mere på gammel amerikaner veteranbil med EL motor. Endret 4. august 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
mathiash98 Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Nå sier ikke slike tester så mye, tesla har vel IPS skjerm som trekker vel litt strøm? Så vet vi lite hvordan instillinger som er brukt, etc så ville ikke stolt helt på slike tester. Kan jo være tesla måtte kjøre sakte ved f.eks mere kø eller mere oppover bakker? Hadde ikke vurdert Chevrolet Bolt da den ligdner mere på gammel amerikaner veteranbil med EL motor. De kjørte samme rute og "bykjøringen" ble simulert på en bane. Så regner med det var uten trafikk. Flott at Elbilene nærmer hverandre i rekkevidde så man kan sammenligne bil og ikke batteri. 5 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 (endret) Det sier ikke så mye, man kunne jo brukt motorrommet og bagaskjerommet til ekstra batteri? Uansett har vel tesla mere elektronikk som tar strøm. De fleste andre bilene har kun LED lys og analoge greier. Men muligens det er vel kun 12 volt batteriet som trekkes strøm fra der. Hadde vært morsomt hvis man får standard batteri istedenfor spesiallagde greier. Mye bedre hvis man kan kjøpe elbatteri på biltema, istedenfor blybatteri eller andre gamle batteri. Men da hadde man ikke kommet så langt. Endret 4. august 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 (endret) Denne elektronikken som tar strøm er nok marginal. Og begge bilene bruker det. Det ville nok ikke latt en bil kjøre med flate dekk og ac på for å komme med større ulikheter. Redigert: Dine og mine tanker om en veteranbil et totalt forskjellige. Synes den trekker mer mot en i3 Endret 4. august 2017 av Knutgrus 2 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Nå sier ikke slike tester så mye, tesla har vel IPS skjerm som trekker vel litt strøm? Så vet vi lite hvordan instillinger som er brukt, etc så ville ikke stolt helt på slike tester. Kan jo være tesla måtte kjøre sakte ved f.eks mere kø eller mere oppover bakker? Hadde ikke vurdert Chevrolet Bolt da den ligdner mere på gammel amerikaner veteranbil med EL motor. Eller kanskje Bolten hamna i kø og eigentleg hadde kome endå lengre enn Tesla? Lenke til kommentar
3irik Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Det kan godt hende at man ikke skal stole på sånne tester, men etter min erfaring er dette rimelig nøyaktig det jeg opplever. I sommer har jeg kjørt 5000km til sammen med Ampera-E, og to av turene var 400km uten å lade. Forøvrig var de fleste turene kortere, og jeg vil si at realistisk rekkevidde med normal kjøring (sånn jeg ville kjørt om jeg kjørte tilsvarende bil med bensin) er ca. 370km. 4 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 GM designet Bolt med en effektiv DC permanentmagnetmotor, mens Tesla prioriterte mindre effektivitet men høyere ytelse i TMS da de valgte AC synkronmotor. 1 Lenke til kommentar
FB.078694130 Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Ok, men det er vel 2 års leveringstid på Bolt/Ampera-e. Innen den tid tror jeg mange slår dem på rekkevidde. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Ok, men det er vel 2 års leveringstid på Bolt/Ampera-e. Innen den tid tror jeg mange slår dem på rekkevidde. Tesla har jo allerede slått den med god margin i og med at de har større batterier. Men godt å se at det kommer alternativer på markedet med god rekkevidde. 2 Lenke til kommentar
OPL Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 (endret) Consumer Reports har også hatt en litt brokete historie med Tesla.Brokete? EDIT: Lærte et nytt ord i dag Endret 4. august 2017 av OPL 3 Lenke til kommentar
Dag Ove Johansen Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 En liten Bolt mot en stor Tesla S med minste batteri. Prøv en Tesla S 100 D mot vorta fra Opel/Chevrolet. 2 Lenke til kommentar
bør børson Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Tesla Model S back at the top at Consumer Reports http://www.marketwatch.com/story/tesla-model-s-back-at-the-top-at-consumer-reports-2017-07-25 1 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Tesla-menigheten er raskt på banen for å forsvare Musk sin ære ? Ser frem til tyskerne kommer skikkelig på banen. Da slipper man den begredelige amerikanske byggekvaliteten. 6 Lenke til kommentar
Frank Homme Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Himmel og hav for en agurknyhet!!! Snakk om å sammenligne epler og bananer! Er ikke noen dedikert Tesla fan, men Tesla S er dat vitterlig nesten dobbelt så tung og dobbelt som stor (romslig)... eller? 3 Lenke til kommentar
K4O5P4I2 Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Det sier ikke så mye, man kunne jo brukt motorrommet og bagaskjerommet til ekstra batteri? Uansett har vel tesla mere elektronikk som tar strøm. De fleste andre bilene har kun LED lys og analoge greier. Men muligens det er vel kun 12 volt batteriet som trekkes strøm fra der. Hadde vært morsomt hvis man får standard batteri istedenfor spesiallagde greier. Mye bedre hvis man kan kjøpe elbatteri på biltema, istedenfor blybatteri eller andre gamle batteri. Men da hadde man ikke kommet så langt. Hva med skjøteledning? 3 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Var innom en bil-butikk og så på Bolt samtidig som jeg kjøpte Leafen min for litt siden. Bolt er virkelig en fin bil, hadde lett kjøpt den om den lå i pris-sjiktet mitt. 2 Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 (endret) Nå sier ikke slike tester så mye, tesla har vel IPS skjerm som trekker vel litt strøm? Så vet vi lite hvordan instillinger som er brukt, etc så ville ikke stolt helt på slike tester. Kan jo være tesla måtte kjøre sakte ved f.eks mere kø eller mere oppover bakker? Hadde ikke vurdert Chevrolet Bolt da den ligdner mere på gammel amerikaner veteranbil med EL motor. Strømtrekket fra en slik skjerm er ubetydelig. Saktekjøring gir lavere forbruk enn fortkjøring fordi elbiler er så effektive at de kun bruker den energien som trengs. Det koster feks ca fire ganger så mye energi å kjøre i 80 km/t som det koster å kjøre i 40 km/t. Grunnen til at bensinbiler bruker mindre drivstoff i høyere hastigheter er fordi de har lav virkningsgrad. Endret 4. august 2017 av Lynxman 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå