LMH1 Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 (endret) Hei, jeg lurer på hvordan tesla utvikler selvkjørende biler på google maps, f.eks velger en vei (<Directions>) https://developers.google.com/maps/documentation/directions/intro Viser dette kildekoden til google maps i dag? Så man kan ikke legge inn data for GPS f.eks da det er mere stabilt en mobildata\trådløs da det ofte funger dårlig i tunell etc? Lurer på hvordan trafikkreglene blir lagt inn eget API i egen app eller legger det inn i appen til google? finnes det kompilator til google maps som kan vise hva koden gjør? Hvordan endrer man piltegne\stedmerket til bilsymbol? Eventuelt bruker GPS eller viser KM\T i google maps? Endret 4. august 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 10. august 2017 Del Skrevet 10. august 2017 (endret) Her er det veldig mange spørsmål, litt uisikker på hva du egentlig lurer på. Du kan bruke GPS og google maps APIene for å gjøre om en enkel fra, til til en serie med waypoints som mest sannsynlig (ikke garantert) er koblet sammen via et veinettverk en kan kjøre på. Trafikkregler og faktisk navigasjon kjører helt på siden av GPS data. GPS har typisk et par meter presisjon, ikke godt nok til å ligge i rett fil engang! GPS kan gi et mål for resten av systemet. Da er det opp til resten å implementere trafikkregler, sikkerhetstiltak, nødtiltak, prediction av hendelser og selvsagt navigasjon langs vei, kryss og rundkjøring etc. Maps kjører på serverene til google, du får et REST API du kan snakke med for å spørre serveren om å gjøre en jobb for deg. Dette sendes over i JSON format og er ikke noe man kompilerer. Såvidt meg bekjent kan du tegne hva du vil over en egen maps instans, og du kan selvsagt regne ut km/t hvis du vet kooridantene til to posisjoner, og tidsdifferansen mellom de. Vær obs på at GPS ikke egentlig er godt egnet til dette ettersom du vil få feilrapportering i svinger ettersom samplerate ikke er høy nok.Skal du få noe mer hjelp her tror jeg det lønner seg for deg å si hva du vil gjøre.Lykke til! Endret 10. august 2017 av Enthroner 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå