Gå til innhold

Get vs Altibox

Anbefalte innlegg

Takk gravypressure for fin informasjon.

Jeg ble lovet HBO inkludert som hos Get, men noen har nok ikke forstått hva man lovet med det. Dessuten har jeg ikke lovnaden skriftlig. Det er ekstra urimelig at man er låst til HBO via Altibox sine portaler, når man må betale ekstra for det.

Hvilken CD dekoder sammenligner du med?

Sammenligner med Tee Wee Plus dekoderen med PVR som CD markedsfører:

t-we-box.png

Denne var jeg veldig fornøyd med og den var MYE raskere enn altibox sin nye dekoder. Jeg tenker da på skifte av kanal, bla i meny, åpne programguide osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med fare for å gjenta andre:

Jeg har ikke erfaring fra Get, men gikk fra Canal Digital Fiber til Altobox fiber. Må bare repetere som mange andre at Altibox sin tv-løsning suger i forhold!

Men de har for øvrig nylig lansert det de kaller "Nye Altibox TV".

Noen som har erfaringer med denne? Har allerede bestilt tjenesten, men venter på montør som må bytte ut hjemmesentralen med en som er nyere... Må visst også ha ny dekoder, men dette var inkludert i oppgraderingen.

Håper du kan skrive noen ord her når du har fått testa Nye Altibox :)

• Dessverre er hjemmesentralen til Altibox ganske ustabil, og det har skjedd flere ganger at wifien forsvinner og kommer tilbake igjen sporadisk og helt uten grunn :(

Virkelig? :hmm: Spør kundesupport / montøransvarlig om å oppdatere fastvaren.

Lenke til kommentar

Denne var jeg veldig fornøyd med og den var MYE raskere enn altibox sin nye dekoder. Jeg tenker da på skifte av kanal, bla i meny, åpne programguide osv.

OK? Her er den nye dekoderen fra Altibox særdeles rask, med umiddelbare kanalskifter. Vanskelig å ta tiden nøyaktig, men jeg vil anslå det tar mellom 0.1 og 0.3 sekunder å skifte kanal. Å åpne og bla i menyen tar marginalt lengre, si 0.5 sekunder, mens å åpne og bla i programguiden tar noe mer tid og også varierer noe. 1-2 sekunder før den åpnes, og da er to sider (12 kanaler) lastet inn og skifter umiddelbart. Blar man videre må nye to sider lastes inn og tar nye 1-2 sekunder.

Kanskje er det bare jeg som har lave forventninger, men jeg føler ikke at en brøkdel av et sekund for kanalskifter og et par sekunder før jeg sjekke kanallisten er det minste enerverende.

Lenke til kommentar

OK? Her er den nye dekoderen fra Altibox særdeles rask, med umiddelbare kanalskifter. Vanskelig å ta tiden nøyaktig, men jeg vil anslå det tar mellom 0.1 og 0.3 sekunder å skifte kanal. Å åpne og bla i menyen tar marginalt lengre, si 0.5 sekunder, mens å åpne og bla i programguiden tar noe mer tid og også varierer noe. 1-2 sekunder før den åpnes, og da er to sider (12 kanaler) lastet inn og skifter umiddelbart. Blar man videre må nye to sider lastes inn og tar nye 1-2 sekunder.

Kanskje er det bare jeg som har lave forventninger, men jeg føler ikke at en brøkdel av et sekund for kanalskifter og et par sekunder før jeg sjekke kanallisten er det minste enerverende.

Er enig i at det er en forbedring fra tidligere, hvor altibox var ufattelig treig. Og hvis du ikke har vært borti annet så skjønner jeg at du er fornøyd.

Å "zappe" kanaler opp og ned går fort ja. Men jeg synes 0,5 sekunder (dine ord) for hvert trykk i menyen oppleves tregt. Og å vente 1-2 sekunder for hver side i programguiden føles frustrerende og gammeldags. 

Som bruker av CD frem til 2017, så er altibox fortsatt en nedtur mtp. at CD sin 4 år gamle dekoder fortsatt er raskere og reagerte umiddelbart.

Lenke til kommentar

Selv har jeg Canal  Digital sin ADB PVR fra 2011, godt fornøyd med den.

Canal digital har vært flinke fra 2011 på å ha gode dekodere med gode menysystemer m.m.

Jeg har erfaring med både Altibox, Get og Canal digital og Viasat sine dekodere, dette fra ulike i familien.

Viasat på jumboplass med sine dekodere, med lite brukervennelige menyer m.m.

Altibox har vært dårlige på gode dekodere.

Get har vært ganske bra.

Canal Digital meget flinke (siden 2011, før det slet dem litt mer).

Riks-TV kan jeg ikke uttale meg om.

Overnevnte er jo overfladisk sagt og uten store begrunnelser. Det handler om rask respons, god lesbarhet og menyer som er lette og brukervennlige. Alle er med dekodere fra 2015. Så Altibox sin nye dekoder fra Huawei, kan jeg ikke uttale meg om.

Get har ingen nyere dekoder, og Canal digital har nyere dekoder jeg ikke har testet ordentlig, men virker svært bra ut fra det vesle jeg har sett hos en bekjent.

Jeg er nok litt mester i avsporing. Det jeg ikke forstår er grunnen til at Altbox ennå ikke har klart å sette en endelig dato for sine nye TV løsning. Dem klarte ikke å gi meg dato på kundeservice. For man kan vel ennå ikke velge fritt enkeltkanaler og ekstratjenester som sys sammen akkurat slik man vil?

Lenke til kommentar

Takk gravypressure for fin informasjon.

Jeg ble lovet HBO inkludert som hos Get, men noen har nok ikke forstått hva man lovet med det. Dessuten har jeg ikke lovnaden skriftlig. Det er ekstra urimelig at man er låst til HBO via Altibox sine portaler, når man må betale ekstra for det.

Hvilken CD dekoder sammenligner du med?

Sammenligner med Tee Wee Plus dekoderen med PVR som CD markedsfører:

t-we-box.png

Det der er bare tull.. Hadde selv denne hjemme før vi ble tvunget til å bytte til gets nye løsning.. 

Altibox sin nye q22 zapper 2-3 ganger raskere  etter det jeg kan se når jeg tester hos folk som har aibs nye løsning..

Men jeg er enig at "portalen" til CD var kjapp den, mens gets nye er jo helt grusom (tar jo 1-2 sec å hoppe rundt i menyene noen ganger.."..

Lenke til kommentar

Er enig i at det er en forbedring fra tidligere, hvor altibox var ufattelig treig. Og hvis du ikke har vært borti annet så skjønner jeg at du er fornøyd.

"hvis du ikke vært borti noe annet"? Hvor tok du det fra?

Det var en antakelse, i og med at du virket så strålende fornøyd med denne dekoderen. Det fremstår som du sammenligner med den forrige dekoderen, i hvilket tilfelle er det en forbedring. Men sammenlignes det med andre så hnger den fortsatt etter.

Min erfaring, etter å nylig ha gått fra CD til altibox, var at denne var tregere.

Ergo har du ikke samme sammenligningsgrunnlag? Eller tar jeg feil i å anta at du ikke har tilsvarende erfaring med nevnte dekoder fra CD?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...