Gå til innhold

Regjeringen grep inn og stoppet funksjon i forbrukerrådets nye app. Nå er partene enige

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo kjempegodt nytt! En venn av en venn sitter å utvikler denne appen, og jeg hørte om da den ble stoppet. Den ble sagt at "det er vanskelig å forstå, men det er til forbrukerens beste". kilde. Det er vanskelig å forstå fordi det ikke er sant. Her er det det matlobbyen som gjør en god jobb i å unngå konkurranse seg imellom mistenker jeg, for å kunne fortsette å holde kunstig høye priser. Blant Norges rikeste menn er det mange dagligvarhandel-konger.

Kjempgodt nytt, jeg håper appen fører til mer konkurranse, bedre utvalg, og lavere priser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Usikker på det juridiske rundt det. Men sanntidspriser vil du ikke få til, pga da må de ulike butikkjedene gi deg tilgang til sine data for dette. Så det beste du kunne fått til er å manuelt gå igjennom tusenvis av varer i alle de ulike dagligvarekjedene, og samle dette i en app...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Man blir stoppet i butikker hvis man går rundt og tar bilder av priser. Jeg tok et par uskyldige bilder av en morsom etikett på Meny, og sendte til noen kompiser. Like etter kom to karer fra ferskvaredisken bort og spurte hva jeg holdt på med. Jeg sa jeg bare tok et bilde av denne etiketten. Så ville de se bildet, og jeg viste dem det uten noe issue, det sto "Rein Biff" så jeg sa det er bra det ikke var Urein biff, da skjønte de poenget.

Han sa de var på vakt fordi ansatte i konkurrerende butikker går rundt og tar bilde av prisene og sender til konkurrentene deres jevnlig, og dette er visst ikke lov.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ingen kan stoppe deg, men det er jo en vrien oppgave. To remabutikker har ikke nødvendigvis samme vareutvalg eller samme priser, og prisene kan variere flere ganger hver dag. Du må da i prinsippet innom alle norges sikkert 10.000 butikker å sjekke alle varene noen ganger hver dag (avhennig av hvor "sann" sanntiden skal være). Lei inn 40.000 mann, så går jobben greiere.

Den noe enklere metoden er å forhandle med butikkene får å få tilgang på data fra kassaapperater, noe forbrukerrådet nå ser ut til å ha gjort.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...