Footy Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Hei! Har en 500 linje fra canal digital. ved alle nedlastninger får jeg ikke farta høyere opp enn rundt 100mb, kobler jeg derimot pc'en rett mot moden får jeg ca 470mb.. har da prøvd med 2 forskjellige rutere, nøyaktig samme resultat da prøvd med: Asus AC3200 https://www.komplett.no/product/844901/datautstyr/nettverk/routere/asus-rt-ac3200-gigabit-router?noredirect=true?noredirect=true# og en Netgear N600 http://www.dinside.no/data/netgear-n600/61545517 jeg kan være blind, men finner liksom ingenting som tilsier at ting skal strupes Lenke til kommentar
tingo Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Tja, mange variabler her. sjekk at du kjører på 5 GHz (større båndbredde enn 2.4 GHz) sjekk at du bruker nok kanalbåndbredde (80 MHz / 160 MHz) pluss de vanlige radiogreiene - velg en kanal som forstyrres minst mulig av andre kanaler / annen trafikk Lenke til kommentar
Footy Skrevet 3. august 2017 Forfatter Del Skrevet 3. august 2017 beklager, spesifiserte ikke. Dette er da over kablet nett. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Dårlige kabler som ikke greier 1 gbit? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Sannsynligvis dårlig kabel. Hva er status på LAN-porten når du sjekker i management på router? Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 (endret) Hadde samme problemet til jeg byttet kabler og en kammerat av meg slet med og få hastigheten opp fordi han hadde dårlig kabel fra modem/hjemmesentral til router men kabelen han brukte fra router til pc var veldig bra. Den ble "strupet" av en dårlig kabel som fulgte med hjemmesentral/modem. Endret 4. august 2017 av Eriksendrul Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Fantes endel kjipe kabler med bare 4 ledere som fulgte med div adsl-modemer og de vil aldri gi mer enn 100, du kan gjerne se antallet som går inn i pluggen, ellers er det endel feilkoblede kabler. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Sikker på det ikke er noe QOS instillinger, i nettverkkortet\windows eller i ruteren? Asus AC3200 burde ikke ha noe problemer på 500 mbit linje verken som trådløs på 5 ghz eller kabel så sant utstyret er bra nok. For vet enkelte kort f.eks Killer lan har satt opp automatisk begrenset hastighet på driverne. Kabelen kan jo være problemet hvis den er dårlig terminert eller brudd i kabelen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Fantes endel kjipe kabler med bare 4 ledere som fulgte med div adsl-modemer og de vil aldri gi mer enn 100, du kan gjerne se antallet som går inn i pluggen, ellers er det endel feilkoblede kabler. Disse var beregnet for å koble xDSL-modem til telefonkontakten, og var aldri ment som datakontakter (selv om de passer i kontakten). Se om det står Cat 5e eller Cat 6 på ledningene. Hvis ikke, kast dem, og kjøp nye skikkelige ledninger. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Å joda, har hivd mange av de og nei det er ikke telefonkabler, de ble vel noen øre billigere pr kabel med bare fire ledere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Er vel 10BASE-T- eller 100BASE-TX-kabler da, de bruker bare 2 tådpar (4 ledere). Må ha 1000BASE-T eller nyere for mer enn 100 Mbps, her brukes 4 trådpar. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Jeg vet ikke hva som kan være feil, men jeg kan bekrefte at AC3200 klarer 1 gigabit over LAN(kabel), har rutern og tilhørende 1 gigabit nett, på 5Ghz så klarer den 450ish mbit mot en galaxy s7 under perfekte forhold og om du er helt oppå rutern, så det burde ikke være rutern sin feil sånn egentlig. Men det skader jo aldri å ta en firmware update på rutern også kjøpe seg cat5e eller cat6 kabler. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 5. august 2017 Forfatter Del Skrevet 5. august 2017 Hei og takk for alle svar. Må kanskje få lånt meg noe utstyr som kan måle litt kabling. all kabling jeg har er cat6. kabelen forlagt i vegg er cat.7, men kontaktene er cat6.. Lenke til kommentar
avo Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 Hei og takk for alle svar. Må kanskje få lånt meg noe utstyr som kan måle litt kabling. all kabling jeg har er cat6. kabelen forlagt i vegg er cat.7, men kontaktene er cat6.. Så lenge de er koblet riktig, med et par på.1 og 2, et par på 4 og 5, et par på 3 og 6, og det siste på 7 og 8 spiller det neppe noen rolle med en mix av cat 6 og 7.Pass også på å beholde tvisten helt frem til kontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå