JamesMcCall Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Hei Jeg kjøpte en TP-Link ac600, jeg låner nett av naboen siden det blir utbygd fiber. Det er en USB WiFi, og den fungerer men ikke særlig bra. Jevnlig så faller datamengden nedover fra 2 MB til 0,3 MB osv. Er en PCI WiFi noe bedre en USB? Tenkte litt på denne TP-LINK TL-WDN4800 PCI-E N900 WIFI. Har lest noe steder at PCI vil gi bedre signal til antennene pga strømtilgang osv osv. Uansett ville det vært å bytte fra USBen jeg har nå til for eksempel TP-LINK TL-WDN4800 PCI-E N900 WIFI? Alt svar vil vært meget takknemlig Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 (endret) Kjøp heller noe intel internt nettverkkort eller Asus PCE-AC68 Beste vil være å ha kabel så langt du kommer så bruker du trådløs minst mulig på kortest strekning. USB trenger ikke være noe dårligere, Asus USB-AC56 men har ofte kort ledning og dårlig dekning særlig på 5 ghz frekvensen. En del har kun 2.4 ghz frekvens. Nå er det ikke bombe at billig trådløs kort blir like tregt som bluetooth. Du bør vel helst ikke ha murvegg eller mye metall i huset hvis du vil ha stabil hastighet på trådløs. Wireless N er utdatert, ville ikke kjøpt det i dag. Endret 4. august 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 husk å plugg den i USB 3, ikke USB 2 om den har blå plugg. Jeg tror ikke du vil oppleve gull og grønne skoger ved å kjøpe et internt kort, hvor langt er det til naboens ruter og hvor mye vegger er imellom? Lenke til kommentar
JamesMcCall Skrevet 5. august 2017 Forfatter Del Skrevet 5. august 2017 husk å plugg den i USB 3, ikke USB 2 om den har blå plugg. Jeg tror ikke du vil oppleve gull og grønne skoger ved å kjøpe et internt kort, hvor langt er det til naboens ruter og hvor mye vegger er imellom? Det er omtrent 20 meter til naboens hus er vell 3-4 veger imellom. Altså jeg får nettverk men er ganske dårlig og ofte hopper nettverket ut. Så det ville ikke vært forskjell å ha en intern antenne ? Bruker USB 3 men lite forskjell. Spesielt ved regn er det veldig dårlig. Selvom det ikke gir mye mening haha. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 5. august 2017 Del Skrevet 5. august 2017 husk å plugg den i USB 3, ikke USB 2 om den har blå plugg. Jeg tror ikke du vil oppleve gull og grønne skoger ved å kjøpe et internt kort, hvor langt er det til naboens ruter og hvor mye vegger er imellom? Det er omtrent 20 meter til naboens hus er vell 3-4 veger imellom. Altså jeg får nettverk men er ganske dårlig og ofte hopper nettverket ut. Så det ville ikke vært forskjell å ha en intern antenne ? Bruker USB 3 men lite forskjell. Spesielt ved regn er det veldig dårlig. Selvom det ikke gir mye mening haha. Jeg tror nok plassering av antennen vil utgjøre en større forskjell enn å bytte til internt kort, det er svakt signal som er problemet ditt, ikke hastighet eller flaskehals. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå