Gå til innhold

Kundelojalitet til en bank?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ingen grunn til å være lojal overhodet i dag. For 20-30 år siden var det langt vanskeligere å få lån uten at banken kjente deg og økonomien din gjennom mange år. Slik er det ikke lenger. 

Er det noen grunn til at du trenger å være anonym for å spørre om dette? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Med dagens nye låneregler kan det tenkes at banken er mer villig til å gjøre unntak fra lånebestemmelsene hvis man er en god og lojal kunde. Hadde det vært for et år siden hadde jeg sagt at kundelojalitet betyr 0 som hovedregel.

Men husk: Velg bank ut i fra hvor du får et godt helhetlig tilbud. Noen banker krever at man har dem som daglig bank hvis man skal ha beste lånerente osv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Ikke noe å tenke på. Bruk de som gir deg best tilbud. Eneste grunnen til å være lojal til en bank er hvis du kanskje har en meget god rådgiver som du kjenner godt. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Enig med Rabagast, om denne rådgiveren i tillegg har mulighet til å ta lånesøknader osv. raskt er det et stort pluss om man skal flytte eller plutselig trenger en banktjeneste som lån, mellomfinansiering osv.

Lenke til kommentar

I dagens marked, hvor viktig er det med lojalitet til en enkelt bank? Vil vel være mer å spare i det lange løp om man tar i bruk kontoer med best rente, og lånet med lavest rente når man skal kjøpe hus?

Anonymous poster hash: cc54b...da6

Min erfaring er at det ikke lønner seg å være lojal med mindre banken er det. Og med det mener jeg at de matcher bedre rentetilbud osv.

Lenke til kommentar

I dagens marked, hvor viktig er det med lojalitet til en enkelt bank? Vil vel være mer å spare i det lange løp om man tar i bruk kontoer med best rente, og lånet med lavest rente når man skal kjøpe hus? 

Anonymous poster hash: cc54b...da6

Dersom det er en Lokalbank der du kjenner folkene og har lett for å få lån, så er det bra.

Hvis ikke ville jeg brukt Skandiabanken, bruker den selv.

Lenke til kommentar

I mitt tilfelle har jeg hatt stor nytte av lojalitet til banken.

1: I 2006 skulle min daværende kjæreste (etterhvert mann, senere eksmann) kjøpe hus. Vi bor på en liten plass, så da rådgiver spurte hvem foreldrene hans var, og han sa navnene, fikk vi lån med en gang. (Sparebanken vest)

2: Da min eksmann vurderte å bytte bank til NORDEA fordi han fikk en bedre rente på lånet, gikk han til SPV og sa at han ville avslutte kundeforholdet. Da SPV fikk høre grunnen tilbød de han en lavere rente enn hos NORDEA. Han gikk så til NORDEA og sa han ikke var intressert, men da tilbud NORDEA han en enda lavere rente. Det endte med at han gikk tilbake til SPV og fikk enda lavere rente der igjen.

3: Da min venninne og jeg skulle kjøpe leilighet sammen var det kun SPV som ville gi oss et lån, basert på personopplysningene våres. Dette har skapt større lojalitet til dem.

Så ja, for meg er lojalitet veldig viktig, men tror ikke det hadde vært det samme om vi bodde i en storby.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...