Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dårlig innbyttepris på Hyundai i40, selge privat?

fleur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har nok 2 problemer,

1 det er en diesel bil som kan være litt vanskelig å få solgt i disse tider

2 Det er en koreansk bil, er desverre ikke så mange som går rundt og har huyndai som drømmemerke.

Du må og huske at forhandlere ikke ønsker å ha brukt biler liggende hos seg lenge, det tar bare opp plass.

De ønsker biler som de får solgt fort, Tyske biler helst med bensin motor og automat, det er det nordmenn kjøper.

Så jeg syns det ikke er rart at de tilbyr 50-60 000 under hva de selger på finn, husk og at selv om noen setter en pris på finn betyr ikke at de går for det, tipper de blir prutet ned en del der og.

Annen ting jeg syns det er litt tryggere å selge til forhandler så slipper jeg å få kjøperen etter meg etter noen måneder med at det er noe problem med bilen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde nok slått til på innbytte om der var en plass differansen nybil og innbytte-pris var akseptabel.

Ellers så hadde jeg lagt den ut på finn for 135-140 med håp om å få minst 120.

Hadde tatt eu kontroll og naf test før jeg la den ut. Evn bare tilby å ta naf test før salg om kjøper ønsker det.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Forhandlere tilbyr nesten alltid lavere pris da de ønsker å selge med profitt. Prøv å selg den på finn.no, om du virkelig ønsker en god pris. Da kan markedet få bestemme. Om du trenger pengene kjapt, kan forhandler være greit men da med lavere fortjeneste.

både og, de får jo profitten fra å selge en ny bil og kapre deg som kunde, å ta bilen som innbytte til markedspris er en tjeneste de bør kunne tilby spør du meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Beklager, mente mva på fortjenste fra salget. Mener det er det, men korriger meg gjerne!

Mva på fortjeneste?

Lenke til kommentar

Legg deg likt som tilsvarende, og i hvertfall ikke så mye lavere som du foreslår. Prisene på finn er det man ønsker å selge bilen for, jeg tror/mener de fleste kjøpere ser på det som en prutbar pris, uavhengig og den er rett priset eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...