AnonymDiskusjon Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 Er en mann i midten av 30 årene som sliter med konstant kvalme og diare. Dette har pågått i snart 10 år uten at jeg har klart å finne noen grunn til det. Jeg har prøvd perioder uten både melk/meieri produkter og brød, uten at det har hjulpet. Når jeg forklarer dette til min fastlege, så får jeg bare beskjed om at det er angsten som er skyld i mine mageproblemer. Det må da være noe man kan gjøre? Løs avføring kan jeg leve med, men den konstante kvalmen ødelegger mitt liv helt. Mvh Frustrert Anonymous poster hash: da935...08d Lenke til kommentar
Skjeggevara Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Hei! Hva mener du med konstant diaré? Hvor hyppig må du på do? Er det blod i avføringen? Jeg ville prøvd å få kontakt med en gastroenterolog. Fastlegen din kan henvende deg. Jeg ville nok også tatt bryderiet med å byttet fastlege, der virker ikke som om din tar deg særlig seriøst. 3 Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Mer enn 7-14 dager med bare renna-rau (Raufoss), bør sjekkes omgående! Hvis fastlegen din ikke syns det høres akutt nok ut, så bytt nå!.. 10 år??? Jeg HATER når 14isser bruker ordet, men; SERR?!!! Er det bare på dopapiret når du tørker deg, så er det antageligvis hemoroider og legen er ukomfortabel med å se i rassa di.. Men det kan uansett være lurt med en sjekk.. La meg spørre deg om en ting: Hvis du hadde et kutt i armen, ville du; #1 dra til legen å få noen sting; #2 smøre litt bais i såret #3 la det gro av seg selv og prøve quizen på ny, neste gang det begynte å blø Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 (endret) Er en mann i midten av 30 årene som sliter med konstant kvalme og diare. Dette har pågått i snart 10 år uten at jeg har klart å finne noen grunn til det. Jeg har prøvd perioder uten både melk/meieri produkter og brød, uten at det har hjulpet. Når jeg forklarer dette til min fastlege, så får jeg bare beskjed om at det er angsten som er skyld i mine mageproblemer. Det må da være noe man kan gjøre? Løs avføring kan jeg leve med, men den konstante kvalmen ødelegger mitt liv helt. Mvh Frustrert Anonymous poster hash: da935...08d Har du tatt noen tester for å få klargjort hva det er da? Blodprøver, avføringsprøver, gastroskopi etc? Det burde man ta for de tilfellene du beskriver. Hvis det ikke er gjort må du mase på legen din for å få det og om h*n bare blåser av det må du bytte fastlege. Forøvrig er de fleste av oss som skriver her ikke leger og kan ikke gi deg noen diagnose fra eller til; det er det bare legene som kan; men du må altså mase på DE! Jeg kunne sikkert hatt noen ideer om hva sånt kan skyldes, men i og med at jeg ikke er lege skal jeg ikke uttale meg da slikt ville vært kontraproduktivt. Mas på legen din og KREV alt som kan finnes av tester av mange- og fordøyelsessystem. Endret 4. august 2017 av Morromann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå